27 Ekim 2013 Pazar

BUGÜN GÜNLERDEN PEMBE


BUGÜN GÜNLERDEN PEMBE

   Bu gün günlerden pembe. Bize saat on bire kadar tatil. Sonra dershane saati. Hafta sonlarının ya da hafta arasının tek tatili.  Ailemle geçirilecek tatil zamanı. Sadece birkaç saat. Hele hepimizin birlikte evde olduğu nadir pazar kahvaltılarından olunca; Güzellerim günler öncesinden başladılar – anne güzel bir kahvaltı isteriz diye.  Kızçelerime uygun olsun diye de pembe bir masa hazırladım.
   Hafta sonlarının yoğunluğu nedeniyle bu gün sayfama zaman ayırmayı düşünmüyordum ama hal böyle olunca güzellerim, eşim ve kendim için hazırladığım bu kahvaltıyı , aslında hazırladığımız bu kahvaltıyı paylaşmak istedim.
   Çok kolay, basit ve bir o kadar da lezzetli bir tarif. Kızlarım yaptı. Onların elinin lezzeti de bir başka olduğu için yayınlamadan edemedim. Peynirli biber.
                                           

                                        Annem bize yapardı kahvaltılarımızda. Onlara da annesi.

  Herkes bilir bunu ama kızlarım yapınca bir başka oldu.

   Bir de didişip didişip; sen büyük doğradın sen küçük doğradın, sen kaç tane doğradın diye birbirlerini yediler kahvaltıdan önce.  Ara sıra söylensem de  - çeneniz değil eliniz işlesin diye, hem çeneleri hem de elleri işliyor MaşşaAllah. Olsun ben onların bu hallerini de seviyorum

   Biberlerim de anneciğimin kendi elleriyle yetiştirdikleri. Belki onun dolabında bile kalmamıştır bu biberlerden. Ama ben de vardı. Kardeşim daha okulun açıldığı ilk gün getirdi. Yaklaşık bir buçuk ay önce. O zamandan bu zamana bozulmadan kullandık. İyi baktım biberlerime ben. Onları arada bir çıkardım, üzerlerindeki nemi kuruladım, tekrar yerleştirdim buzdolabıma kapalı kutularda. Onlarda bu sabaha kadar bizim sofralarımıza lezzet oldular.

 Yapılışına gelince; Güzellerimin küçük küçük doğradığı biberleri az yağda kavurdum, arada karıştırarak. Ezilmiş peyniri de katıp 1-2 dakika daha kavurdum. Tuz ve toz kırmızı biberle lezzetlendirdim.

                                                  















                                                         Bereketi bol olsun

3 yorum:

  1. afiyet olsun. Annenin emeğine, kızların ellerine sağlık, sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ediyorum kızlarımla birlikte. selam ve sevgilerimizle

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor kahvaltı sofranız...Hamarat annenin hamarat kızçeleri :))

    YanıtlaSil