nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

6 Ekim 2013 Pazar

FIRINDA KAŞARLI EKMEK VE SICACIK ÇORBA


FIRINDA KAŞARLI EKMEK VE SICACIK ÇORBA

Yeni  öğrendiğim ve öğrendiğimden beri sıkça yaptığım kaşarlı ekmeği bugünde kızlarıma sıcak bir karşılama olması için hazırladım. Tarifini Özgüntarifler.com da görmüştüm. Küçük değişiklikler yaptım.

   Bir çok akranı gibi benim güzellerim de dershane nedeniyle hafta sonu tatili yapamıyorlar.  Okul, dershane, testler arasında çok yoğun bir programları var.

    Yaptığım bu tavuk çorbası ve kaşarlı ekmekle güzellerimin yorgunluğunu karşılamak istedim yemek öncesi.

    İnşallah geçen her günleri bir öncekinden daha güzel olur, benim yavrularımın da bütün herkesin yavrularının da.

Kaşarlı ekmeğin tarifini kısaca vermek istiyorum. Belki bilmeyen vardır diye…

Kişi sayısı kadar çeyrek ekmek kullanıyorum ben. İsteyen bütün bir ekmeği de kullanabilir.

Malzemeler:

Ekmek

iç malzemeler:

Rendelenmiş kaşar peyniri

tereyağı

Maydanoz

Dereotu

Sevdiğiniz baharatlar

Ekmeğin üzerine resimde görüldüğü gibi küçük kareler halinde kesikler yapıyoruz. Alt tarafının bütün kalmasına dikkat edelim.
 



 

 

 
 
 
Dilimlerin arasına tereyağını sürüp ayrı bir kapta karıştırdığımız iç malzemeleri yerleştiriyoruz.
 
 
 
 
 
Önceden ısıtılmış sıcak fırında kaşarlar eriyinceye kadar bekletiyoruz.
 
 
 
 
 
 
 
Bereketi bol olsun

Ayrıca közlenmiş kırmızı biberi; biraz kaşar peyniri, beyaz peynir ve maydanoz karışımıyla birkaç dakika tavada karıştırarak çok güzel bir lezzet elde edebiliriz.

 

 

 



1 yorum: