nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

23 Ekim 2013 Çarşamba

KURUYAN GÜZELLiKLER -1


                               KURUMUŞ GÜZELLiKLER

   Bu mevsimin en çok sevdiğim yanı mutfağımda kış hazırlığı yapmamızın yanı sıra  evimiz için  de bol bol süs malzemesi çıkarması.

   Dökülen her yaprak, kuruyan her dal, olgunlaşan her tohum bizim evimizde bir köşede süs olarak yer alabilir. Birçoğunun üzerine basıp geçtiği o sararmış yapraklara kıyamam ben. Alırım onları, kuruturum bir köşede saklarım. Bazen sehpamda, bazen vitrinimde bazen de çocuklarımın performans ödevlerinde, resimlerinde, hobi kutularında yer alır benim kurumuş yapraklarım.


   Hele ağaçlar budanmaya başladığında gözüm hep toplanacak dallardadır. Çantama çakımı atar öyle çıkarım sonbahar mevsiminde ben dışarı.  Güzellerim bazen söylenir: - of anne yine mi? Bazen de  - aaa bak anne bu da çok güzelmiş. Diye kaptırırlar kendilerini. Bir de kışın ortasında herhangi bir ödevini süslemek, tasarlamak için benim dallarıma ihtiyaç duyduklarında kendi topladıkları ayrı bir yer tutar.







   Bu güzel defter Kirazçiçeğimin  Türkçe dersinden konusu günlük tutma olan proje ödeviydi. Güzelimde ödevine defterini bu dallarla süsleyerek başladı.
 
   Bunlardan neler yapmıyorum ki. Taşlarım gibi, evimin her köşesinde yer alır bu sonbaharlıklar. Paylaşmak istediklerimse...

   Birçok kişinin ve benim de çok sevdiğim mum çiçekleri mutlaka bir yere sarılmak ister. Bir iple bağlamak ya da köküne plastik çubuklar takmak bana çok hoş gelmiyor. Ben de çiçeğimin köküne bir dal yerleştirdim. Bu dala sarılıp onunla bütünleştiğinde çok doğal bir görüntü oluşturdu.

                                               

   Bir de bu çok sevdiğim saksı var. Geçen sonbaharda yapmıştım. Bir kavanozun etrafına sıcak silikonla yapıştırdım kuru dalları. Kınnap ipi ile etrafını bağladım. Çok sevdiğim kılıç çiçeğimin yapraklarının arasına da yerleştirerek hem güzel bir görüntü hem de yapraklar için tutucu elde ettim. Yapma bir çiçek dalıyla da  açtırdım kılıç çiçeğimi.












                                              Mutfağımın bir köşesinde de,


                              Banyomuzun rafında da yer buldu kendilerine dallarım.

Şimdi dört gözle bekliyorum ağaçların budanmasını. Kim bilir güzellerimle daha neler yaparız. Daha neler neler.

6 yorum:

  1. doğal olan her şey çok güzel.kurumuş olsa bile.ve siz çok güzel değerlendirmişiniz.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim. bende sizin sayfanızı beğenerek okuyorum. özellikle ben siz ve dünya

    YanıtlaSil
  3. Doğal malzemeleri kullanmayı bende çok severim.Çok güzel değerlendirmişsiniz.Ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. beğendiğinize çok sevindim. yaşamın her alanında olduğu gibi süslerimizin de doğalı bir başka güzel oluyor.şimdi ben de sizin yaptıklarınıza bir göz attım. harikalar..

    YanıtlaSil
  5. ne kadar da hoş görünüyorlar. Bende doğal şeyler çok seviyorum obje olarak kullanmayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Sizin yaptıklarınızda çok çok güzeller. sevgilerimle...

      Sil