30 Ekim 2013 Çarşamba

Bebek Battaniyesi



             



Duru geliyor Duru yalelel yalelel diye başladım battaniyesini örmeye. Bir sevinç bir telaş, sanki ilk defa hala olacakmışım, sanki ilk defa bebeğimiz olacakmış.
  Her canımın canı doğduğunda sanki ben doğuracakmışım gibi heyecanlanırım. Onları karnımda değil ama dokuz ay boyunca kalbimde taşırım. Sonrada oraya öyle bir yerleşirler ki nerede olursa olsunlar, nereye giderse gitsinler kalbimin bir odası hep onlarındır.

    Bilirler; ailemde bilir, kendileri de bilir, anneleri babaları da bilir onları ne çok sevdiğimi. Sevgim öyle büyüktür ki ne Güzellerim onları kıskanır, ne de onlar Güzellerimi. Ne anneleri kıskanır, ne de babaları.
    Kardeşlerimden, eşlerinden  Allah’ım razı olsun. Hep doya doya sevdirdiler yavrularını bana. Hep bir anneleri de benmişim gibi hissettirdiler. Kıskanmadılar kuzularını benden.
   Bazen birlikte uyuduk, bazen birlikte oynadık, birlikte türlü türlü şeyler yaptık. Tatillerde annemin ve babamın evine yeri geldi tam ondokuz can sığdık. Bir anne babadan ondokuz can. Seven, sevilen, paylaşan ondokuz can.

  Bu güzel battaniyeyi Duru’m için hayal ettim, ördüm. Güzellerim çok fikir verdiler. Kelebeklerin uçmasını istediler, kuşların da.Dediler güneş olsun ,bulutlar da, çiçek açsın çayırlarında.

   Çok kolay, çok basit bir şekilde ördüm. İpi tığa üç defa dolayarak üçlü trabzan  şeklinde önce yeşil kısımdan başlayıp çimen yaptım. Sakallı iple de az bir miktar daha örüp beyaz zemine geçtim. Yine aynı şekilde ipi tığa üç defa dolayarak üçlü trabzan  şeklinde yeteri kadar ördüm. Üzerindeki süslemeleri de görüldüğü gibi basit bir şekilde yaptım.

                                                                                                                                                         
                                                                                  
                     
                    
                 
                                                                                                                                                                                                                                                                                 

                                                                           





3 yorum:

  1. DURU'mun battaniyesi halasından ve kızçelerinden el emeği göz nuru...Sarıp sarmalandığı,sıcacık sevgilerini hissettiğimiz battaniye...Battaniye deyip geçmeyin sevgi var emek var heyecan var telaş var hayat var bu battaniyede...Ellerinize sağlık,yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. hikayesi ayrı kendi ayrı güzel olmuş. battaniyenin sıcacık ve sevgiyle örüldüğü ne kadar belli.ellerine sağlık sevgili özlem.battaniyeyi ören ellerin daima sevgiyle tutulsun.

    YanıtlaSil