nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

31 Ekim 2013 Perşembe

pastadan dondurma




                                   PASTADAN DONDURMA

    Sevgili gelinimiz, Durunun annesi , evinin neşesi Havvam  bize geldi, henüz dört aylık olan Durumuzla birlikte. Bayram sebebiyle güzel bir gün geçirmiş olduk hep beraber. Mutfağa birlikte girdiğimizde biz çok mutlu oluruz. Hem konuşur dertleşir hem de bir bakarız neler yapmışız neler. Fırında kaşarlı ekmek, makarna salası, kadayıf tatlısı, Havvamın getirdiği cupcakeler ve pastadan dondurma lezzet oluverdi soframıza.

   Tabii bu bir dondurma değil. Sadece şeklinden böyle söyledim. Ben bu pastayı yapmayı da, yedirmeyi de, yemeyi de çok severim. Değişik şekillerde sunarım. Streç filme sarıp rulo pasta, kaselere koyup tek kişilik porsiyonlarda, cupcake kağıtlarında, kek kalıbında değişik değişik şekillerde yaparım. Artık yeni bir sunum bulmam gerektiğini düşündüm. Bu kadarla sınırlı kalmamalıydım. Daha farklı daha farklı nasıl olur derken, dondurma külahı geldi aklıma . Başka bir yerde de buna benzer bir şey görmedim. Yapan varsa ellerine sağlık diyorum.

   İşte  bu sunum da böyle çıktı ortaya. Çikolata eritip üzerine sos yapmayı planlamıştım ama evde çikolata kalmadığını farketmemişim.  Böyle sade oldu, bu defalık. İlk defa için neyse diyorum. Bir dahakine inşaAllah çok daha güzel bir şekilde süslerim.

   Tek sorunumuz yemeden onbeş dakika kadar önce doldurmamıza rağmen külahın yumuşaması oldu. Külaha doldurup bekletmeden yenmesi daha iyi olacaktı galiba.

   Bak şimdi birden aklıma geldi. Küçük çocuğu olanlar için; bu pasta sabahtan hazırlansa, akşam otururken bir vakit, bir elinde külahlar bir elinde pasta ile gelinse, -'‘dondurmalarım vaar, dondurmam kaymaak’' diye şöyle bir salonun ortasında seslenilse, o minik gözlerdeki mutluluk ve merak anlatılamaz  olur herhalde. Hele bir de herkesin külahını eline dağıtıp bir dondurma sırası oluşturulsa geceye ne güzel bir eğlence katar.

Malzemeler:

10 adet dondurma külahı


1.5 paket bebe bisküvisi

1.5 paket krem santi

 1.5 su bardağı ölçüsünde  süt

1 bardak çekilmiş ceviz içi(olmasa da olur)

Yapılışı:

 Krem şanti ve süt karıştırılıp hazırlanır, 2 saat buzdolabında bekletildikten sonra ikiye üçe ayrılmış bebe bisküvileri ve ceviz katılıp iyice karıştırılır. Kapalı bir kapta bir gece buzdolabında bekletilir. Yenmeden hemen önce küçük bir kaşıkla külahlara doldurulur. Doldururken kaşığın sapı ile aşağı doru hafifçe yerleştirmek külahın iyice dolmasını sağlar.

                                                       Bereketi bol olsun




1 yorum:

  1. Seninle mutfakta vakit nasıl geçiyor bilmiyorum ablacığım...Elinin hızlılığına,aklının pratikliğine bayılıyorum...Bu dondurmalardan ne kadar lüplettim bilmiyorum :))))Favorilerimin arasında...

    YanıtlaSil