24 Ekim 2013 Perşembe

RENK RENK KUTULARIM


                                                       RENK RENK KUTULARIM

     Dolaplarıma renk katmak istedim kendimce.
 Ben boşalan kavanozları, kutuları öyle hemen çöpe atan biri değilim. Bir şeyi atmadan önce iki kere düşünenlerdenim. Acaba bir işime yarar mı? Dolaplarımda, masamda, ya da evimin herhangi bir yerinde yer alır mı, kullanılır mı düşünürüm. Biraz fazla biriktiriciyim diye düşünürken Banuca Bir Şeyler diye beğendiğim blogtaki Banu ablamın  biriktirdiklerini görünce yolun daha çok başında olduğumu anladım. Keşke onun gibi kocaman bir bodrum katım olsaydı da onca aklımda kalan şeyleri saklayabilseydim
   Her şey bir gün bir yerde kullanılabilir hale geliyor. Yeter ki hayal gücümüz açık olsun. Yeter ki etrafa sadece bakmayalım aynı zamanda görelim. Ne nerede nasıl kullanılmış, nasıl kullanılabilir. Bazen bir yere gideriz bir orman olur, bir deniz kenarı, bir vitrin önü, bir ev ziyareti, bir sinema. Çeşit çeşit yerlere gider gezeriz, görürüz. Bakmak lazım, ne gördüğümüze bakmak.  Sadece görüpte ayırt edemediklerimize bakmak. Herhangi bir yerde önde görünenlere değil arka planda gizli kalmış detaylara bakmak. Bakarken aklımızda kalan her şey bir gün öyle ya da böyle karşımıza çıkar.Bir yerden bir çağşım olur, etkileşim, bir hatırlatma olur. O anı anımsattığı gibi hayatımıza renkte katar.

                                                    Bu çay kutuları da benim dolaplarıma renk kattı.



   Bir programda görmüştüm. Aklımda kalmış.
   Yeşil çay kutularımı bir gün bir yerde kullanırım diye bir köşede biriktiriyordum. Düzenleme yaparken elime geçti. Birden o kırmızı kavanozlar geldi gözümün önüne.

    İlk fırsatta aldığım yapışkanlı kağıtlarla kapladım. Kapaklarının üzerine çıkmaz kalemle içinde ne olduğunu yazdığım için de çok rahat kullanıyorum.



   Ayrıca Bim den aldığım zeytin kutularını da  (tabi ki onlarda bir yerlerde saklanıyordu.) kapaklarına uygun renkte kapladım. Onlar şeffaf oldukları için ön kısmında bir açıklık bırakarak içindekilerin görünmesini sağlayıp işimi kolaylaştırdım.









 Bu yaptıklarımın çok daha güzeli, çok daha  kullanışlısı bir çok kişinin dolabında yer alıyordur eminim. Ama ben yine de seviyorum  kutularımı.

1 yorum: