nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

20 Ekim 2013 Pazar

Sıcacık Bir Kahvaltı


 

 

 

                            Sevgisi Sıcak, Yemesi Sıcak, Sıcacık Bir Kahvaltı

   Bayram tatilimizin son günü. Ailece birlikte yaptığımız seyrek kahvaltılardan biri. Güzellerimin okulu, dershanesi, eşimin işi derken her zaman birlikte kahvaltı yapmak mümkün olmuyor.

   Özlüyoruz şöyle uzun uzun sohpetlerle, çay keyfiyle birlikte kahvaltıları. Dışarısı hafif serin. Evimiz sıcacık, çayımız sıcacık, zeytinimiz sıcacık.

   Bir Sahrap Soysal tarifi, tabiî ki benim küçük değişikliklerimle.

malzemeler

Yarım bardak kadar zeytinyağı

 iki kaşık kadar zeytin

bir diş ezilmiş sarımsak

bir yemek kaşığı nar ekşisi

yarım limon suyu

kekik

nar taneleri

yapılışı

   Zeytinyağı ve zeytini beş dakika kadar birlikte kaynatıyoruz. Nar ekşisi ve limon suyunu katıp bir dakika kadar daha kaynatmaya devam ediyoruz. Ocağı kapatıp sarımsak ve kekiği katıyoruz. (sarımsakları yakmamaya dikkat edelim. Aldığım tarifte sarımsaklar zeytinden önce konuyordu, ben denedim çok ağır bir koku oldu.)
 
 
Servis tabağımıza koyup, nar taneleri ile süslüyoruz.
 
 

Sıcak sıcak yendiğinde çok hoş bir lezzet oluyor.
 
 


 

 

 

 

 
 
 
 

 

 

3 yorum:

  1. Deneyeceğimmmm kesinlikle en kısa zamanda

    YanıtlaSil
  2. sofra ne guzel gorunuyor her zamanki gibi tarifi beyendim ama cok algilayamadim neyse size gelince ben onlardan tadarim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz gelin Sevim Anne, ben size yaparım. beraber güzel bir kahvaltı keyfi yaparız İnşeAllah.

      Sil