11 Ekim 2013 Cuma

TAŞLAR TAŞLAR TAŞLAR


TAŞLAR TAŞLAR TAŞLAR
Vazgeçemediğim doğa harikaları. Allah’ımın yarattığı sonsuz nimetlerden biri olan taşlar, galiba bir süsleme aracı olarak benim en çok sevdiklerim. Evimin her köşesinde mutlaka birkaç tane var. Çiçeklerimin kökünde, mutfağımda tezgahımın bir köşesinde, raflarımda, vitrinimde ve sehpamın üzerinde. Evimde sayısını bilmediğim kadar çok taş var. Reenkarnosyana inanan bir insan olsaydım, taş devrinden geliyorum diye iddia edebilirdim.
 Çok şükür birçok konuda olduğu gibi bu konuda da eşim ve çocuklarımla anlaşıyoruz da sorun olmuyor.
İşte bu sehpa örtüsü de taşların en yoğun olarak kullanıldığı yerlerden.
Ben bunun Amerikan servis tarzında yapılmış olanını görmüştüm yıllar önce on marifet sayfalarından birinde. İki yıl kadar öncede yapmak nasip oldu. O gün bugündür en sevdiğimiz eşyalar arasında. Yapılışına gelince aslı nasıldır bilmiyorum ama ben kalınca bir kumaşın üzerine (35*70) sıcak silikonla yapıştırdım.(sağ olsun  canım kardeşim Nasuh deniz kenarından toplamıştı bu harikaları) Daha sonra yat verniği ile vernikledim. Bu vernik çok kalıcı oluyor.
 Taşları yapıştırırken güzellerim yerleşimi konusunda yardımcı oldular. Fakat silikonun çok sıcak olması sebebiyle yapıştırma işi bana aitti. Verniklerken de küçük suluboya fırçalarıyla oldukça başarılıydılar.
 Temizliğini ise ıslak mendil veya mikrofiber bezlerle çok kolay bir şekilde yapıyorum. Bazen de süpürgenin fırçası ile arasına dökülenleri çekiyorum.
Dilerim bu taşlar hep evimizi süslesin kalbimizi değil.





11 yorum:

  1. Çok güzel, ben de aynı şekilde ayakkabı koymak icin kapi girisine yapacaktim,bir de nihale dusunmustum .sizin ki de harika

    YanıtlaSil
  2. beğendiğinize sevindim. aynı şekilde bende yer için düşündüm ama o kadar taşı bulamadım. yaza inşaAllah toplar yine yaparım. nihale fikri de çok güzelmiş. kim bilir daha ne güzel fikirler çıkar

    YanıtlaSil
  3. bu motiv de coook ilginc akil ve sabir gerekriren islem

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık bayıldım bu fikre.bendede yıllardır kenarda bekleyen bir kapı askısı var,hani şu tahta boncuklu kapılarda süs diye kullandığımız,epeydir üzerinde düşünüyorum ne yapayım diye,bu iyi bir fikirmiş,bende tahta boncuklusunu yapayım barı.))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine çok sevindim Ayşegül. şimdiden merak ettim, yaptığın zaman paylaşırsan, çok iyi olur. teşekkür ederim.

      Sil
  5. BUNU KAÇIRMIŞIM BEN ELLERİNE SAĞLIK...HARİKA ŞEYLER YA BAYILDIM BU TAŞLARA...GÜZEL FALİYET OLACAK PAŞA KUZUMLA TEŞEKKÜR EDERİZ TEYZESİ:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ablam. merakla bekliyorum, küçük yavruyla faaliyetlerinizi. kızlarınıza selamlar...

      Sil
  6. Benim de uzun zamandır yapmak istediğim bir şey bu. Nihale olarak düşünüyorum ben. Sıcak silikon aklıma gelmemişti ama. Elelerinize sağlık:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bu günlerde oldukça eskimiş ahşap bir nihalemi kaplamayı düşünüyorum, sıcak silikon nihalede ne kadar uygun olur bilmiyorum ama denemeye değer. doğrusu daha uygun bir yapıştırıcı da ne olur bilmiyorum.
      nerede kullanılırsa kullanılsın bizim gibi doğal obje hayranları için her yere yakışıyor bu taşlar ya da biz öyle görüyoruz. yorumunuz için teşekkür ederim , çok sevgiler.

      Sil
  7. Özlem Hanım çok çok beğendim bu güzelliğe yorum yapmadan duramazdım:) ben de taş toplamaya başlayacağım sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. çok mutlu oldum. doğa bizim için harika bir hobi kaynağı. dilerim en güzelini yaparsınız. sevgilerimle hayırlı kandiller.

      Sil