17 Kasım 2013 Pazar

defter - kitap kaplama


                                                                                                             



   Çok severim böyle değişik kaplamaları. Kumaşla, kotla ya da böyle çuval kumaşıyla. Defterlere, kitaplara bir farklılık getirir. Okuyası yokken okuyası, yazası yokken yazası gelir insanın diye düşünürüm. Çantamın içini açtığımda not defterimi kalemimi süslü görmeyi severim. Ya da sehpanın üzerine bırakılmış kaplı bir defter, bir kitap ne hoş görünür gözüme.
  


                 
  
Uygun ölçülerde kestiğim kumaşın üzerine tanesini bir liraya aldığım bu güzel
süsleri yerini belirledikten sonra, tersten ütüleyerek sabitledim. Defterin üzerine koyup, kenarlarından sıcak silikonla yapıştırdım. Yalnız yapıştırırken mutlaka bir yardım gerekiyor. Biz burada fotoğraf çekerken silikon sıcak olduğu için tehlike çıkmasın diye biraz dikkatli davrandık ve yalnız tuttum ama sonrasında yapıştırırken Kirazçiçeğim çok yardım etti.




                                                                                                                                
 İlk Kur’anı Kerim’imi kaplayarak başladım. Bir tane anneme bir tane bana. İkimizde ayrı ayrı yerlerde aynı zamanda gitmiştik kursa. Biraz yıprandı, sanırım yenilemem gerekiyor. Hazır dantel ve boncuk kullanarak süslemiştim.



                                                Çoğunlukla çantamda taşıdığım küçük Kur’anı Kerim



               Yanımdan ayırmadığım büyük not defterim  

        Küçük not defterim; eskiden kalmış bir dantel motifini düğme ve kurdele ile                                                                              birleştirip süsledim.

                               Kiraz çiçeğimin Din Kültürü dersinde kullandığı Kur’anı Kerim Meali
                       kendisi süsledi, bir kaç boncuk ve bir tokanın taşını kullanarak.


                                                           








 








6 yorum:

  1. Kumaşın dokusunu ve dantelin uyumunu çok sevdim. Kuranı kaplamak aklıma gelmezdi çok güzel olmuşlar :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de bu kumaşı dantelle birlikte çok seviyorum. Hatta her materyalle kullanmayı seviyorum bu kumaşı. selam ve sevgilerimle... Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Defterler güzel olmuş.
    Ben de keçe ile bir defter kaplamıştım.
    Yapması da çok zevkli;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim beyza. keçe çok güzel olur. eline sağlık. bende zevkli buluyorum böyle işleri. sevgilerimle...

      Sil
  4. Bende yapmak istiyorum nerden alabilirim bu malzameleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çuval kumaşı kumaşçılarda bulunuyor genellikle , ben öyle bir mağazadan aldım. veya hobi malzemeleri , kurs malzemeleri satan yerlerde olabilir diye düşünüyorum. üzerindeki süslerin bir kısmını kendim yaptım. kare şeklindeki boncuklu süslemeleri de pazarda düğme,tela , yaka gibi eşyalar satan bir tezgahtan tanesi 1 liraya almıştım o zaman. kolay gelsin şimdiden sevgiler....

      Sil