nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

4 Kasım 2013 Pazartesi

muhallebi kıvamında KAHVE


                                  Muhallebi  kıvamında  KAHVE


            
 

Hafta sonundan kalanlar ;

Anne kız keyfi
   Ders arası kahve molası, keyfi yaptık güzellerimle. Güzellerim çok sever birlikte kahve içmeyi, bende.  Bazıları - aa.. Dese de biz güzellerimle kahveyi çok severiz. Neredeyse iki üç yaşlarından beri de sadece tadını bilmek değil . Eşimle ben kahvemizi içerken onlar da yarım fincanla da olsa bize katılırlardı. Zararlı verme diye uyaran çok oldu ama birlikte içilen bir kahvenin verdiği keyif  verdiği zarardan daha çoktur deyip her zaman onları kattım kahve keyfimize.

   Hele misafirliğe bir yere gittiğimizde onlara kahve ikram edilmediğinde bi bozulmaları vardı ki. Küçücükler , kahve bekliyorlar, meyve suyu geliyor.

    Günümüzde de kahvenin faydaları açıklandıkça iyi ki içmelerine izin vermişim diyorum.

   Bu hafta sonu da yoğunluklarının arasında onlara kahve yapayım dedim. ÖCE ‘de paylaşma fikri çıktı. Nasıl yapalım? - Videoya alalım. Aldık almasına da yedi sekiz dakika kadar sürdü. Çok uzun olunca, biz çekerken her ne kadar eğlensek de başkalarını sıkmayalım diye fotoğrafla anlatalım dedik. Hadi bu defa bir kahve yapımı daha. Bu kahvenin iyi tarafı ertesi günde içilebiliyor olması. Onu da kavanoza koyup, ertesi güne sakladık sütle buluşması için.

  Şöyle bir yarım saat kahve yapımı, çekim işleri, yarım saatte içme keyfi güzellerime de bana da çok iyi geldi. Tabi yanında ev yapımı kurabiyeler olsa daha iyiydi ama neyse bu şekerlemeler de güzelmiş. Birde çikolata kaplı bisküviler lezzet oldu bize.

   Bu tarifi sevgili eşim bana ilk evlendiğimiz yıllarda öğretmişti. Ona da Rahmetli annesi, her gün daha çok özlediğimiz sevgili annemiz.
 
Malzemeler:

3 fincan için;

 5 tatlı kaşık granül kahve

5 tatlı kaşık toz şeker (şekersiz asla olmuyor)

4 - 5 yemek kaşığı su

Yeteri kadar süt

Yapılışı:

   Şeker ve kahve dibi düz olan bir kavanoz veya derin bir bardağa konur. Yarım çay kaşığı su katılıp mikserle 10 -15 saniye çırpılır. Hep bu şekilde devam edilir. Sabırlı olmak gerekiyor, olması 7 – 8 dakikayı buluyor. Su katılırken de yarım çay kaşığı şeklinde olmasına dikkat etmeli, fazla olursa kıvamı tutmuyor. Muhallebi kıvamında bir kıvamda oluyor. Fincanlara eşit olarak paylaştırıp üzerine sıcak süt dökülüp, bir çay kaşığı ile sadece bir tur karıştırılır. Fazla  karıştırılırsa dağılabilir.

Çok lezzetli çok keyifli bir içimi var.

                                    
 
                                                                 



 


 
 
   Bereketi bol olsun
 
 
 

7 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor.Deneyecem mutlaka.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka deneyin derim. vazgeçemeyeceğiz bir lezzet olacağına inanıyorum. sevgilerimle.

      Sil
    2. afiyet olsun cok kuzel gorunuyor

      Sil
    3. Hoş geldin bloğuma Sevim Anne. Yorumunu görünce çok mutlu oldum. Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  2. Çok enteresan☆★☆
    Hayatımda ilk defa görüyor ve duyuyorum.
    Denemek gerek ama ben bu işlerde pek başarılı olamıyorum:(
    Yine de çok teşekkür ederim;
    Bu özel tarifi paylaştığınız için.
    Selam ve muhabbetle♥♡♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz sabırla çok kolay yapılan bir tarif. Allah' ın izni çok güzel yapacağınıza inanıyorum. sevgilerimle...

      Sil
  3. Harika oldu denedim.Ailenle bol kahveli günler diliyorum ablacığım

    YanıtlaSil