nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

14 Kasım 2013 Perşembe

muhallebi





                                                                                                                                                                                                  



                                       MUHALLEBi

Yaşasın bu gün annemle babam geliyor. Çok mutluyuz. Hazırlıklar başladı bile. Ocağa aşure koydum. Birazdan yemek hazırlamaya başlarım. Tarhana çorbası, tavuk kapama, börek, salata, Cahide Sultan 'dan tarifini alıp yaptığım ezme turşu, bu akşam soframızı lezzetlendirecek İnşeAllah.

Dün akşam güzellerimin isteği üzerine yaptığım muhallebiyi paylaşmak istedim.

Malzemeler

1/2 litre süt
1/2 litre su       
1 bardak un
1 bardak şeker
1 paket vanilya
         
Yapılışı

Un ve şeker iyice karıştırılır. Süt ve su katıp karıştırarak muhallebi kıvamına getirilene kadar pişirilir. Ilınınca ; vanilya katılıp 5 dakika mikserle çırpılır.




Kızlarım için çikolatalı 

                                                                        Eşim için kalpli

                                                                    Ve benim için çiçekliii… 
                                                                           
                                                                           
                                       




 

                                                                       Bereketi bol olsun…




 
 

11 yorum:

  1. Valla görüntü çok güzel :) desenleri güzel düşünmüşsünüz, narlı olan favorim denemek lazım :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Nebihan Hanım. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Sunum her zamanki gibi harika...Afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olasın güzel gelinim. Ayrıca gönderdiğin ciciler için çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Ne demek ablacığım.Yolum bir düşse Eminönü'ne neler alacağım da :)))

      Sil
  4. Esselamu aleykum,
    Özlem hanım muhallebiler çok şık duruyor,bizimkiler de çok severler,ara ara ben de bizimkilere yapıyorum,
    ellerinize sağlık,hayırlı cumalar,muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam, sizin de cuma gününüz hayırlı olsun. Beğendiğinize çok sevindim. Çok sağ olun. Sevgilerimle...

      Sil
  5. Sevgili Özlem ya da ÖCE merhaba;
    Blog tanıtım yazına hayran kaldım, eşin ve çocuklarınla arandaki sevgi bağın hiç bozulmasın inşallah.Nice güzel günlerde güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle...:)

    YanıtlaSil
  6. benden de size merhaba... hoş geldiniz, mutluluk verdiniz güzel dileklerinizle. çok teşekkür ederim. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. ne kadar keyifli bir yazı olmuş resimler gibi.muhallebi çocukluğumuzun tadı olmasının yanında ne kadar masum bir tatlı.kışkırtma yok içinde ama bir o kadar da güvenilir:)ellerinize sağlık.keyfiniz daim olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de masumluğu hep annelerimizi hatırlatmasındandır.
      Annemin bizim için yaptığı ilk muhallebi, daha doğrusu benim ilk hatırladığım hatıralar arasında üç yumurta kırarak yaptığı muhallebidir. 76-77 yılları babam öğretmen, büyük bir lojmanda kalıyoruz. Akşamüzeri hava hafif karanlık belki de elektrikler yok, çünkü ben evi hafif karanlık hatırlıyorum. 3 yumurta kırmıştı annem bir kasede çırpıyordu ve bize muhallebi yapıyordu. Ben her muhallebi yaptığımda bu an gözümün önüne gelir.

      Sil