nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

7 Kasım 2013 Perşembe

pırasa sarması


                               
 
                           
 
 
 
                                       PIRASA SARMASI
Oley dedirten yemektir bizim evde. Yıllarca salatası dışında yediremedim Güzellerime.

Eşimde bende zeytin yağlısını çok severiz ama Güzeller sevmeyince sevmiyor. iki üç yıl kadar önceydi Hatırlamıyorum hangi programda bu tarifi gördüm.

Denediğimde öf pöfle oturulan sofradan, çok güzel olmuş anneciğim, yarın yine yapar mısın sözleriyle kalkıldı.

O gün bu  gündür şöyle sarmalık kalın pırasa gördüğümde hemen alırım, zevkle yapar, zevkle yediririm. Sonuç olarak Güzellerimin en sevdiği yemekler listesinde yer aldı, sevgili pırasa.

Yapılışı:

1 kg. pırasa

200 gr. Kıyma

2 bardak pirinç

2 tane kuru soğan

1.5 kaşık salça
1 / 2 çay bardağı sıvı yag

 1/2 demet maydanoz

Tuz – karabiber – kuru nane

Yapışlı:

8 – 9 cm uzunluğunda kesilen pırasalara boydan derince bir çizik atılır.  Kaynar suda 2- 3 dakika kadar çizik atılan yerden yapraklar hafif aralanacak şekilde haşlanır, süzgece çıkarılıp, soğumaya bırakılır. soğuduktan sonra orta kısımları ayrılır. (salata veya böreklerde kullanılabilir )
İnce doğranmış soğan, maydanoz, pirinç, kıyma, tuz,1 kaşık salça, yağ ve baharatlar iyice karıştırılır. Tek tek açılıp hazırlanan pırsa yapraklarına bir kenarından bir tutam konup rulo şeklinde sarılır. Kenarlarını kapatmaya hiç gerek yok, kıyma pirinci tutuyor ve çıkmasını engelliyor. Uygun bir ağırlık konur ( ben borcam kapagı kapatıyorum.)
yarım kaşık salça karıstırılan su sarmaların üzerine çıkacak kadar konur.  Kağagını kapatıp kaynayıncaya kadar orta ateşte daha sonra kısık ateşte suyunu çekinceye kadar pişirilir.







                                    
 


 

 

 
            
                 

6 yorum:

  1. aaa ilk kez görüyorum bende denemeliyim iyi fikir ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. arkadaşım sakın kızma ama yorumdan sonraki kelime doğrulamayı kaldırırsan kanımca daha çok yorum alırsın insan üşeniyo hem de tek tek harfleri inceleyip yazamıyo tabi sen bilirsin sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim dostça uyarın için Sevgili Meryem. biliyorsun daha çok yeniyim, bazı şeyleri yeni öğreniyorum. bu bloğu açarken sadece hatıralarımızı saklayan bir görsel günlük olacağını sanmıştım. hatta ilk başlarda hata mı yapıyorum paylaşmakla sadece bize özel kalsaydı diye düşündüğüm çok oldu. oysa şimdi birbirini hiç tanımayan insanların desteğini ilgisini gördükçe iyi ki bu tecrübeye katılmışım diyorum. çok uzun zamandır bir çok bloğa bakar, acaba bu gün ne paylaşılmış diye merak ederdim. ama hiç yorum yazmazdım, yazmayı bırak okumazdım bile. sanırdım ki o yorumlar hep birbirini tanıyan kişiler arasında oluyor. şimdi bakıyorum bana yorum yazan hanımların hiçbirisini tanımıyorum. ama onların sıcacık kalbini görüyorum. blog dünyasında paylaşımların olduğu kadar iyi niyetlerin olduğunu her gün biraz daha anlıyorum. bende başladım artık yorum yazmaya. çok güzelmiş, tanımadığın birinin yaptıklarını beğendiğini söylemesi, çok güzelmiş tanımadığın birinin yaptıklarının güzel olduğunu söylemek. senin nezdinde bloğuma misafir olan yorum yazan, yazmayan herkese çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. az zahmetli ama çok lezzetli bir yemek.pırsa sevmeyene sevdirecek türden :) emine bederin kitabında görüp yapmıştım ilk.pırasayı eşim bununla yemeye başlamıştı :)) çullamasıda çok güzel oluyor.kareler yine süper.ellerinize sağlık ve afiyet olsun.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız çok güzel bir yemek. doğrusu çullamasını hiç yemedim, hatta ilk defa haberdar oldum şimdi böyle bir yemekten. biraz araştırıp denemek isterim. güzel yorumunuz için mutlu oldum.

      Sil
  5. Pırasanın her halini severim...Sayende salatasından vazgeçemiyorum....Yine o güzel ellerine sağlık...

    YanıtlaSil