25 Kasım 2013 Pazartesi

salçalı bıldırcın yumurtası





   Özledik ailece kahvaltı yapmayı. Yaklaşık bir aydır bir arada kahvaltı sofrasına oturamadık. Belki de sık sık birlikte kahvaltı yapamamanın verdiği duyguyla kahvaltının bizim için yeri ayrıdır. Baktık en yakın kahvaltımıza bir hafta daha var. Biz de akşam yemeğimizi kahvaltıya çevirdik bu hafta sonu.
    Son günlerde sıkça adı geçen, faydaları anlatmakla bitmeyen, bıldırcın yumurtasından yaptım. Birkaç gündür güzellerimin kahvaltısından yumurta eksik olmuyor. Daha önceleri bir sabah yenirse, ertesi gün asla yenmeyecek kadar sevilmeyen yumurta son günlerde sık sık ve sevilerek sofralarımıza geliyor. Salçalı soslu makarnayı çok sever benim yavrularım. Ondan esinlenerek yaptığım bu yumurta kapama tarifi çok beğenildi. Akşam da ilk defa bıldırcın yumurtası ile yaptım. Bir lokmalık bir şey olduğu için pek bir şey anlamadık. Ama tavuk yumurtası ile gerçekten çok lezzetli oluyor.
   Bir miktar tere yağı ile bir miktar sıvı yağ karıştırıp, yağ eridikten sonra kırmızı biber ve domates salçası karışımından bir kaşık kadar koydum.( Ben yemeklik salça alırken kırmızı biber ve domates salçası karışık olanlardan alıyorum, yemekler daha lezzetli oluyor gibi geliyor.) salçanın kokusu hafif çıktığında; haşlanmış bıldırcın yumurtasını bütün şekilde salçanın içine koyup birkaç dakika karıştırarak kaynatıyorum.  Karabiber ve kekik ile lezzetlendiriyorum.

















 Tavuk yumurtasını ise  haşladıktan sonra ikiye bölüp tuzlayıp sarısı altta kalacak şekilde salçanın içine koyup birkaç dakika kaynatıyorum. Üzerlerine de kaşıkla salça yağ karışımından yaydırıyorum. Karabiber ve kekik ile lezzetlendiriyorum.




                                                       Bereketi bol olsun

4 yorum:

  1. Merhaba, ellerinize sağlık.
    Blogunuzu takibe aldım, bana da beklerim,sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim katılımınız için. hoş geldiniz. sevgilerimle...

      Sil
  2. öncelikle masa ve sunumun çok şık olduğunu belirtmek istiyorum.o kadar ki yemeyeceğimi düşündüğüm bir yiyecek bile bana çok iştah açıcı geldi :) yumurtayla son zamanlarda naneliyiz.kokuyu almadan yapar yersem sorun yok :)ama bunu deneyeceğim özellikle eşimin damak tadına göre .emeğinize ellerinize sağlık ve afiyetler olsun diyorum.
    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, beğeniniz ve güzel sözleriniz için. tarifi yaptığınızda beğeneceğinize inanıyorum. şimdiden afiyet olsun

      Sil