13 Kasım 2013 Çarşamba

yastık işleme








           



                                      SiYAH GÜNEŞ

   Güzellerime bir hayal kurmalarını ve verdiğim beyaz kumaşın üzerine kursun kalemle çizmelerini istedim.Daha çok küçüklerdi. Kirazçiçegim ikinci sınıf, Gelinciğim anasınıfı öğrencisi.
   Soğuk yağmurlu günlerden bir gündü. Çizdiler, çizdiler. Ben de elime renk renk iplikler aldım. ‘’-önce benimki, önce benimki’’ diye aralarında tartısma çıktı. Baktım kura çekme ya da önce resmini bitirenle sıralama kabul olmayacak. Hadi o zaman dedim - ikisini bireden işleyim. Herkes sırayla resminden bir şekil seçecek onu işleyeceğim. Daha sonra yine birer tane daha, böylece ikisi de aynı anda bitecekti.

   Bir sevinç, bir telaş böyle mutlu mutlu işledim. Onlar renk seçti; mavi köpek, pembe ağaç,kırmızı bulut, siyah güneş. Ebrum daha gerçekçi. Cansu’yu da arada bir eleştiriyor .’’- mavi köpek olur mu ? hiç. ‘’ Cansuyumda cevap hazır: ‘’- karışma abla bu benim hayalim.’’

   Doğru bu onların hayali. Karışılmaz. Her şey rengarenk çok güzel görünüyor. Onlar hayal ediyor ben işliyorum.

   Gelinciğimin siyah güneşi, ilk anda önemsemedim. İşledim. Yataklarının üzerine yerleştirdik.. Öyle güzel, öyle güzel görünüyorlardı ki onlar okulda, ben yastıkların başında. Bakıyorum bakmaya doyamıyorum. Güzellerimin hayalleri. Acaba ne düşündüler bunları çizerken, renklerini seçerken. O öyle mi? Bu böyle mi? Ben de hayal kurup duruyorum, işlediğim resimlerin başında. Birden bakıyorum; Gelinciğimin güneşi siyah. Evet siyah. O istedi ben işledim. Her şeyin gerçek renginin dışında olması hayalleri beni şaşırtırken, fark etmemişim. Uçurtmasıyla uçan kız, pembe ağaç, mavi köpek olur da siyah güneş niye olmasın demişim belki de.

   Oysa şimdi içim acıyor. Benim çocuğum mutsuz mu? Niye bütün dünyayı aydınlatan güneş benim yavrumun resmini karartıyor. Zor bekledim okuldan gelmesini. Gelir gelmez de soramam, yavrumu korkutmaktan, doğru cevap alamamaktan  korkuyorum. Resim üzerine yorum yaparken, oradan buradan, şimdi tam hatırlamıyorum hangi cümlelerle, hangi kelimelerle sordum ama lafı dolandıra dolandıra korka korka sordum. ’’_  e  yağmur yağıyor anne ondan.’’  Yağmur yağıyor. Ne kadar basit bir cümle. Yağışıyla bütün yeryüzüne bereketini, serinliğini veren yağmur; şimdi benim anne yüreğimi öyle bir serinletiyordu ki. Oysa benim aklımda ne kadar karmaşık cevaplar vardı. Fark etmediğim bir mutsuzluğu mu var diye içim içimi yemişti.
   Şimdi hala bu yastıkları severek hatta çok severek kullanıyoruz.  Bu Yaz tatilinde de kendi resimlerini kendilerinin işlemesini hayal ediyorum. Ayrıca belirtmeden edemeyeceğim ikisi de çok güzel etamin işleme yapıyorlar. beş yıldır yaz tatili başlar başlamaz etaminlerimiz çıkar ortaya.

 
      
 
     
 
    


                                                                       

 
 
    
 

 

 

15 yorum:

  1. çok şirin olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. çok sağ olasın. yorumunu görünce çok mutlu oluyorum.

    YanıtlaSil
  3. Her zamanki gibi harikasın ablacığım...Kızçelerinin hayalleri ve yıllar sonra gündeme gelmeleri...Kızçelerin ve kızçem çok şanslı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel gelinim benim. sen de bizim şansımızsın. sevgiler...

      Sil
  4. selamun aleykum blogunuzu ara ara ziyaret ediyorum, emeginize saglik hersey cok guzel ;) ama en hosuma giden ve gibtayla okudugum (masallah) kizlarinizla olan diyaloglariniz ...ne kadar kismetliler bu kadar guzel bi anneleri oldugu icin ...Rabbim huzurunuzu daim eylesin, yolundan ayirmasin cumlemizi .Allaha emanet olun.

    YanıtlaSil
  5. aleykümselam, sevgili Nalan Hanımcığım.Yüce Allah'ım razı olsun sizden. Ne güzel ne kıymetli dualar etmişsiniz. Amin. Ne güzel sözler söylemişsiniz. Ben de bütün annelerin de, babaların da, yavruların da ve bizim de çok sağlıklı, huzurlu, mutlu olmamıza canı gönülden duacıyım. Çok teşekkür ederim gösterdiğiniz ilgiye. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. başka bir duygu var diyorum hep bu sayfaya geldiğimde.sevgi huzur ve mutluluğun sıkıca bağlandığını kenetlendiğini hissedebiliyorum sanırım..
    yazıyı çok sevdim ,yastıkları,üzerindeki el emeğini,resimleri ve hayalleri....
    çocuklar o kadar naifler ki! bugün pembemavim de bloğunda keşke çocuk kalabilseydik diye yazmış.tabi yaa.bizim dolambaçlı yollarımız tekinsiz kaldırımlarımız onlarda yok.onların yemyeşil çayırlarıi uçsuz bucaksız mavilikleri var ve o kadar özgürler ki!imrenmemek mümkün değil.çocukalarmızın özgürlüğüne uzanan her eylem her söz her karar her kem göze o yüzden kem bakıyorum bende.
    mutluluğunuz daim olsun hayalleri gerçek olsun kuzuların.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Sevgili Alanay Öğretmenim,
      Çok teşekkür ediyorum güzel yorumlarınız ve güzel dilekleriniz için. Sayfamı açıpta böyle güzel yorumları okuduğumda gerçekten çok mutlu oluyorum.
      Bütün yavrularımızın hayallerinin gerçek olmasına ben de canı gönülden dua ediyorum. Keşke o hayaller gerçek olsa, keşke dünya hep onların gördüğü gibi pembelerle mavilerle dolu olsa. Keşke büyüdükleri zaman hep bir yanları çocuk kalsa.
      Galiba ben kalbinin bir köşesinin çocuk kalmasını seçenlerdenim ve çocuklarım o çocukla olmayı çok seviyor. Sevgilerimle…



      Sil
  7. güzellerinizin de, sizin de ellerinize sağlık! ablamla biz de annemle böyle işler yapardık, çocukluğumun en berrak hatıralarındanlar. kızlarınız için de böyle olacak eminim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru söylüyorsunuz. ben de hep hatırlarım annemle ve kardeşlerimle birlikte yaptığımız işleri. şimdi ben anne oldum yavrularımla yapıyorum. çok güzel hatıralar canlanıyor. İnşeAllah sizin de böyle güzel hatıralarınız ileride yavrularınızla canlanır. sevgilerimle

      Sil
  8. Fikir bir harika, hikayen ayrı bir harika. Ellerinize sağlık. Çok etkilendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz,ilginiz için, yorumunuz için çok teşekkür ederim. sevgilerimle

      Sil
  9. Özlem ne güzel bir hatıra bu, bayıldım :) Çok güzel öneriler, fikirler var postlarında :) Bak bana da ilham verdin, ben de Nehir'le ve biraz daha büyüdüğünde Ali Deniz'le yapayım bu yastıklardan :) kumaşı keten gibi bir kumaş mı??? Çocuklarına kocaman bir maşallah :) Bahtları hep açık olsun inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim esen. akfil denen bir kumaş. yap çocuklarına çok eğlenceli olacaktır diye düşünüyorum. hemde güzel bir anı. güzel dualarına amin diyorum, hepimiz için en iyisi ve hayırlısı olsun inşeAllah. sevgilerimle. yavrularını öpüyorum.

      Sil
  10. Ayyy bayıldım bu yayına ,siz nasıl güzel insansınız,çocuklarınızı ne güzel yetiştiriyorsunuz,ne güzel bir etkinlik buuu...Sonra o iç sıkıntınız sizi o kadar iyi anladım kii,nasıl başka şeyler arıyoruz,satır aralarında,çok da haklısınız,ama bazen cevap çok basit olabiliyor...Böyle anneler çoğalsın lütfen,dünyayı güzellik kurtaracak çünkü.....

    YanıtlaSil