4 Aralık 2013 Çarşamba

bardak düzenleyici

                        

                                       


                                    Dolap içi düzenleyici
    Dolaplarımın düzenli olmasını çok seviyorum. Ortada duran bir gazete, bir kitap ya da bir hırka beni dolaplarımın düzensizliği kadar rahatsız etmez. Dolabımı açtığımda her şeyin sıra sıra dizili olmasını severim. Yılların biriktirdiği eşyalar çok, dolaplar az olunca geriye pratik çözümler bulmak kalıyor. Tabi gidip büyük mağazalardan, yapı marketlerden, çeşit çeşit organizerleri almak ta mümkün. Mümkün de ben biraz uğraşmayı seviyorum galiba. şöyle oturayım hayal edeyim, ne nereye nasıl daha uygun olur? Nasıl yapsam daha güzel olur diye hayal etmeyi, tasarlamayı seviyorum.
   Bardaklarımız hep çok yer tutar, hele çay bardakları küçücük şeyler koca bir rafı kaplar, üzerine bir şey de koyamazsınız,( özellikle ben) bakıp bakıp sinir olursunuz, başşede en çok yeri kaplamalarına.
   Bir alış veriş sırasında görmüştüm buna benzer bir düzenleyici. O anda almadım, dolaba uyar mı uymaz mı diye düşündüm, sonra da keşke alsaydım diye takıldım. Zaten pekte öyle hemen ilk gördüğünü hemen alabilenlerden değilim. İlla, düşüneceğim, olur mu olmaz mı karar vereceğim, kısacası içime iyice sindireceğim aldığım her neyse onu. Yoksa kullandıkça benim gözüme batar. Şimdi de iyi ki almamışım diyorum, çünkü ben daha güzelini yaptım ( bence ).  Her neyse portmantomuz için raf kestirmeye gitmiştim, bauhaus’a aklıma geldi. İnce bir şey kestireyim dedim. Yaklaşık ölçülerde (25*30) bir kontrplak kestirdim.
   Yapımı da işte burada bu kadar kolay. İlk önce yükseklik ayarlaması yapıp raf pimi ile bir kenarının duracağı yeri ayarladım. Evde vardı Amerikan servisten uygun ölçülerde kesip sıkı bir rulo yapıp, sıcak silikonla yapıştırdım.  Bu rulodan ayakları, önce sağlam olacağını düşünerek silikonla yapıştırmıştım ama nerdeyse devriliyordu. İyi ki pimleri takmışım bir kenarına. Sağ olsun eşim, küçük çivilerle ayakları sabitledi kontrplak tahtasına.

  Sonra sıra sıra dizip bardaklarımı seyrettim de seyrettim.  Birazda şımarayım; ellerime sağlık. Toplam maliyeti kontrplak tutarı olan elli kuruş diyebiliriz,  eski olduğu için amerikan servisi  saymadım , sayarsak iki lira. İyi ki almamışım dediğimin fiyatı ise on iki lira civarındaydı.




                                                  



                                            Beyaz olmayan tarafını yapışkanlı kağıt ile kapladım.




                                                   küçük çivilerle ayakları sabitledik kontrplak tahtasına.



                                                 











                                                                  Herkese sevgiler…



14 yorum:

  1. Farklı bir fikir olmuş :) ellerinize sağlık ..

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim,selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel çok pratik olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Gerçekten de çok kullanışlı oldu. Sevgilerimle...

      Sil
  4. Tebrik ederim süper bir fikir eline emeğine sağlık bende kendi dolabıma uygulayacağım kısmetse...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşeAllah Hanife Hanım, sizde yaparsınız. çok memnun kaldım ben. teşekkür ederim. sevgilerimle... beğendiğinize mutlu oldum.

      Sil
  5. tam cin fikir!fikrine aklına sağlık.tuttum bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim, dolabımı her açtığımda iyiki yapmışım diyorum. sevgilerimle...

      Sil
  6. İyi fikir, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, hoş geldiniz. ben de sizin pastalarınızı çok beğendim. sevgilerimle...

      Sil
  7. harika çözüm ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz diyorum öncelikle. yorumunuz ve beğeniniz için çok teşekkürler. sevgilerimle...

      Sil