nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

30 Aralık 2013 Pazartesi

bardak süsleme


                                                                                                                                                                            

  Hayırlı haftalar, güzel başlangıçlar diliyorum herkese.
    Geçtiğimiz Cuma günü Ebrumun doğum günüydü.   O gün küçük bir pasta ile  minik bir kutlama yaptık. Dünde  ailece güzel bir şekilde kızıma doğum günü kutlaması yaptık. Anneannesi, dedesi, dayısı, yengesi, kuzenleri, biz  iyiki doğdun Ebru dedik. İyi ki doğdun Ebru. İyi ki doğdun Cansu. İyiki doğdular yavrularım. Çok şükür Allahım onları bize verdi. Her anne baba gibi bizde yavrularımız olduğu için hep şükrediyoruz. Allahım herkesin de bizim de yavrularımızı hayırlı, sağlıklı etsin.
   Pastamızın yanına,  börek, tuzlu kurabiye, yaprak sarma, mercimek köftesi, milföylü gül börek hazırladık annemle beraber.
    Tuzlu kurabiyeleri sunmak için bir kavanozun etrafını tül ve kurdele geçirerek süsledim. Kurabiyeleri Cahide Hanımın tarifinden yaptım.  Şekil verildikten sonra çöp şişlere takılıyor ve bu şekilde pişiriliyor. Soğuduktan sonra da küçük bir kurdele ile süsledim ve tüllü kavanoza yerleştirdim.

   Çocukların meyve suyu bardakları da süslü olsun diye pipetlere çiçek taktım. Bu çiçekleri, yakma gül şeklinde yaptım. Tafta ve tül kumaşları yuvarlak şekillerde kestim. Kenarlarını yakarak şekil verdim. Tam ortalarından küçük  bir delik açıp pipetlere geçirdim, kurdele ile süsledim.  Hazırlıklardan habersiz Ebruma da kuzenlerine de güzel bir sürpriz oldu. 

















16 yorum:

  1. Bardaklarin suslemesi cok hos olmus. Tuzlu kurabiyeye bayildim. Eline emegine saglik. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Esin Hanım. tuzlu kurabiyelerin , görüntüsüyle olduğu gibi tadıda lezzetli. iyi yıllar diliyorum, selam ve sevgilerimle...

      Sil
  2. HAZIRLIKLAR ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK...ALLAH UZUN ÖMÜRLÜ AKYAZILI EYLESİN(AMİN)SEVGİLERİMLE ÖPÜYORUM DOĞUM GÜNÜ PRENSESİ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyor ve içten duanıza amin diyorum. Allahım razı olsun. bende size selam ve sevgilerimi gönderiyor, mutlu yıllar diliyorum.

      Sil
  3. Allah kızınıza sağlıklı uzun ömürler versin yolu hep aydınlık olsun.
    Hazırlıklarınız çok güzel ellerinize sağlık.
    Mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, Mehtap Hanım. güzel duanız içinde ayrıca teşekkür ederim, amin. selam ve sevgi dileklerimle birlikte, bende size ve ailenize mutlu yıllar diliyorum.

      Sil
  4. aman Allahım ne güzel fikirler süslemeler olmuş.baa-yıl-dımmmm! Rabbim sağlıklı mutlu ve uzun ömürler versin bahtları güzel olsun.sizinde emeğinize sağlık sevgili özlem.cidden harika bir annesin.maşallah sana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim. beğendiğiniz için çok mutlu oldum. sizler gibi işinin ehli hanımların beğenileri beni ayrıca mutlu ediyor. güzel ve içten dualarıza amin diyorum ve teşekkür ediyorum. selam ve sevgilerimle iyi yıllar diliyorum.

      Sil
  5. Mutlu,sağlıklı yıllar dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. size de mutlu, sağlıklı yıllar olsun. sevgilerimle...

      Sil
  6. merhabalar ilk önce herkese yeni yılda sağlık mutluluk dilerim.
    sayfanızı yaptıklarınızı çok beğendim. hepsine teker teker baktım. ellerinize emeğinize sağlık. bundan sonra sizi takibe aldım ilgiyle yapacaklarınızı bekliyorum. sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz. çok sevindim, güzel sözlerinize ve takibinize. ben de size iyi yıllar diliyorum. sevgilerimle...

      Sil
  7. Ebru ne şanslı bir kız. Tabii ki Cansu da öyle. Sizin gibi bir anneleri var, yaptığınız süslemeler çok güzel. Ama onlardan daha güzel olanı sizin bunları yapmayı istemiş olmanız ve yapacak zamanınızın, imkanınızın olması. Hayatlarımızdaki en değerli şeyler, sevdiklerimizle paylaştıklarımız, buna inanıyorum ben. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum, içten yorumunuz için. dediğiniz gibi sevdiklerimizle paylaştıklarımız gerçekten çok değerli. onlara ayırdığımız zaman ve onlar için yaptıklarımız ( her ne kadar onlar bilse de ) onlara verdiğimiz değeri gösteriyor. ben de sevdiğime sevdiğimi göstermeyi çok seviyorum. selam ve sevgilerimle iyi bir yıl diliyorum size de,herkese de...

      Sil
  8. Merhabalar,
    Mutlu yıllar dileklerimle sevgiler.
    Ayrıca bu güzel ciciler için ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz Seval Hanım, çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. size de iyi yıllar olsun. sevgilerimle...

      Sil