nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

20 Aralık 2013 Cuma

Ebruli tatlı

                              
Kunut Duaları : 2
Allahım! Biz yalnız sana kulluk ederiz. Namazı yalnız senin için kılarız, ancak sana secde ederiz. Yalnız sana koşar ve sana yaklaştıracak şeyleri kazanmaya çalışırız. İbadetlerini sevinçle yaparız. Rahmetinin devamını ve çoğalmasını dileriz. Azabından korkarız, şüphesiz senin azabın kâfirlere ve inançsızlara ulaşır.


                                                                                                             
                                                         Ebruli tatlı
   Ebruli  muhallebi yaptım dün akşam. Bayramda anneciğim kekini yapmıştı bize. Ben de muhallebilisini öğrendim. Hafifliğinin yanında biraz da ekşimsi tadı güzeldi. Dikkat edilmesi gereken muhallebi koyulaşır koyulaşmaz hemen şeklini vermek, ben ilk yaptığımda bekletmiştim, sonra mikserle bayağı bir çırpmak zorunda kaldım. Çünkü durdukça koyulaşğından şekil alması zor oluyor. Hatta akşam ikisini de aynı anda pişirdim.  Cansuyum gelip görünce çok şaşırdı “ annee... ne yapıyorsun, dur ben senini fotoğrafını çekeyim" diyerek fotoğraflama işini aldı üzerine, hem bana yardım etti, hem de kendisi eğlendi.
Dershaneden gelen Ebruma da ebruli bir karşılama yapmış olduk.
Malzemeler:
Beyaz muhallebi için;
1 litre süt
4 kaşık un
 1 bardak şeker
1 paket vanilya
 Pembe muhallebi için;
1 litre vişne suyu
 4 kaşık nişasta
 4 kakşık şeker
 1 aket vanilya
Yapılışı:
muhallebiler hazırlandıktan sonra yuvarlak bir kabın ortasına önce bir kepçe beyaz muhallebi, daha sonra onun tam ortasına pembe muhallebi dökülür, bu şekilde sıra ile tüm muhallebi kat kat yerleştirilir.
Tam ortasından bir bıçak ucu ile kenara doğru bir çizik yapılır, sonrada kenarından ortasına doğru bir çizik yapılır. Hep böyle bir ortadan kenara, bir kenardan ortaya doğru çizilerek ebruli şekli verilir.   

                     
                                                                                                                                                                                                                         





















                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       











                                                      Sürpriz yapmış bana Gelinciğim, Öce yazarak.


                                                                        Bereketi bol olsun
                                                      Hayırlı Cumalar, Hayırlı Hafta sonları




22 yorum:

  1. ımmm nefis görünüyo :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. sevgi ve selamlarımla...

      Sil
  2. Nefis gorunuyor. Muhallebi olmaktan cikip sanat eseri olmus. Elinize emeginize saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağolun. mutlu etti beni güzel yorumunuz. sevgilerimle...

      Sil
  3. Tadı da görüntüsü kadar hoştur eminim :) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz, öncelikle. evet, tadı çok hoş, hafif bir tatlı. çok teşekkür ederim, yorumunuz ve bloğuma katılımınız için. sevgilerimle...

      Sil
  4. ellerinize sağlık..beyyaz muhallebinin hepsini kaseye koyup en üstünemi vişneliyi koyuyosunuz yaksa bi kaç kat yapıyomusunuz???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havva Hanımcığım, öncelikle hoş geldiniz diyorum size. Yuvarlak bir borcam tepsiye, önce bir kepçe beyaz, üzerine bir kepçe pembe sırasıyla bu şekilde döküyorum. üst üste kondukça kendiliğinden yayılıp şekil alıyor. selam ve sevgilerimle...

      Sil
  5. Merhaba özlem hanım tatlıyı çok güzel anlatmışınız.Sütlü tatlıları çok severim ellerinize sağlık.Sizi izlemeye aldım.Benim sayfama da beklerim. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz Emine Hanım, güzel sözleriniz ve bloğuma katılımınız için çok teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil
  6. Elinize sağlık çok leziz görünüyor sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Sema Hanım, hoş geldiniz. sevgilerimle...

      Sil
  7. AMAN ALLAHIM MAŞALLAH :)BLOGUNUZ HARİKA İNANIN SON SAYFANIZA KADAR GİDİLMİŞTİR! ÜÇ KIZ ANNESİNDEN BİRDE PAŞANIN ANNEANNESİNDEN SEVGİLER...İZLEMEYE ALDIM ÇOK HOŞ ANLATIM ...MEVLAM KIZLARINIZA AK YAZILAR YAZSIN ...YOLLARI AÇIK OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah'ım razı olsun sizden, ne güzel dualar etmişsiniz. hoş geldiniz, mutluluk verdiniz. yavrularınıza da, küçük paşamıza da sevgilerimi gönderiyorum. teşekkür ederim.

      Sil
  8. merhaba
    ne kadar güzel bir fikirr harika görünüyorrr elinize sağlıkkk
    mutfaktaki çiçeklerde süperrrr

    sevgilerimleee

    YanıtlaSil
  9. çok teşekkür ederim ama fikir bana ait değil maalesef. daha önce bir kaç yerde görmüştüm. ilk kim yaptıysa ben de onu tebrik ediyorum. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. harika bayıldım ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Meryem Hanımcığım. sevgiler gitsin benden sana...

      Sil
  11. off nefis görünüyor.canım çekti desem yalan olmayacak.ama bu saatte olacak iş değil :)) anneli kızlı harikasınız üçünüzde.Rabbim mutlluluğunuzu daim etsin.ve afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  12. Amin diyorum güzel duanıza, hepimizin İnşeAllah mutluluğu, huzuru, sağlığı daim olsun diyorum ben de. güne güzel yorumunuzla başlamak çok iyi geldi. çok teşekkür ediyorum. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Nasıl güzel bir görüntü sanat eseri gibi ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  14. çok teşekkür ederim, Mehtap Hanım. sevgi ve selamlarımla..

    YanıtlaSil