nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

6 Aralık 2013 Cuma

Ayvalı kabak tatlısı

               




                                           "Allah en iyi koruyandır ve O, merhametlilerin en merhametlisidir"

                                                                                                    (  YÛSUF - 64' ten )




                        

                                         Ayvalı kabak tatlısı 
                                       
Canım annem yetiştirdiği kabaklardan getirmişti. Bu kabağı kabuğunun kolay soyulması ve çabuk pişmesi sebebiyle seviyorum da pişerken çok çabuk dağılması sıkıntı veriyor. Bu defa da tencerede değil de fırında yaparsam dağılmasını önlerim niyetiyle başladım. Tepside olunca da biraz değişiklik katmak, süslemek daha kolay oldu.
Dilim dilim kestiğim kabakları, sebze oyacağı ile oyarak ortalarını açtım. Fırın kabına tere yağ sürüp, birkaç kaşık şeker serptim, kabak dilimlerini dizip, üzerlerine şeker serptim ve bir saat beklettim. Suyunu salınca, 180 derece ısıttığım fırında on dakika pişirdim. Çıkarıp; ortalarına tarçın, çekilmiş fındık, toz şeker karıştırdığım rendelenmiş ayvayı doldurdum. Yarım saat kadar daha pisirmeye devam ettim..
Dondurma ile servis yaptım. Süslerken de bu renklerin arasında gözüm bir yeşillik aradı. Nane yoktu. Nasıl olsa biz nane de olsa, yemeyip bir kenara ayıracağız, o zaman görüntüyü tamamlaması açısından bir parça marul yaprağı kullanabilirdim. Böylece güzel bir görüntü oluştu.
Ayvanın hafif ekşiliği, tarçının hoş kokusu, fındık, dondurma derken tadına doyulmaz harika bir lezzet oldu.




                                                  














                                                               Bereketi bol olsun…


                                                Hayırlı Cumalar, hayırlı hafta sonları…

6 yorum:

  1. hayırlı cumalar bloguma hoşgeldiniz sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağ olun. siz de hoş geldiniz. sevgilerimle...

      Sil
  2. Elinize sağlık tatlıyı çok severim aşağı postaki dolap düzenlemesine bayıldım...Bloğunuzu takibe aldım benim bloğumada beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Hanife Hanım, hoş geldiniz. sizin de çok güzel bir bloğunuz var. sevgilerimle...

      Sil
  3. artık akşam oldu ama hayırlı cumalar sevgili özlem.
    yine muhteşem ve iştah kabartıcı sunumu görünce ağzım sulandı resmen :) çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık.afiyettler olsun sizede.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumları cevaplamada bu kadar geç kaldığım için artık ben de hayırlı haftalar dileyeyim herkese sizin nezdinizde. çok teşekkür ederim, selam ve sevgilerimle...gerçekten lezzetliydi. galiba tekrar yapmam yakındır.

      Sil