11 Aralık 2013 Çarşamba

Eski kotları değerlendirme 1

             




                           Eski kotları değerlendirme 1

 Dikkat ederseniz başğımı eski kotları değerlendirme 1 olarak yazdım.
Ara ara eski kot değerlendirmelerimi paylaşmak istiyorum. Daha öncede söylediğim gibi pek öyle eskileri kolay atabilen biri değilim. 
Eşyalarımızı bir süre daha kullanabilmek için ikinci bir şans vermeyi seviyorum.
Bu kot çantayı da birkaç yıl önce dikmiştim. Dikmiştim diyorum ama öyle makineyle falan değil, tamamen el dikişi. Küçük bir makinem vardı, biraz zorlayınca bozuldu. Aslında  ben dikiş dikmeyi de bilmiyorum. Ama yinede dikiyorum. Kendi kendime bir şeyler uyduruyorum. Kalıpsız, modelsiz, düz , bir şeyler dikiyorum. Kızlarım küçükken onlara elbiseler dikerdim, incikle boncukla süsleyince güzel olurdu. Hatta kardeşimin kına gecesin de, giymişlerdi yavrularım ve canım yeğenlerim, diktiğim elbiseleri ve  çok beğenilmişti. Biraz zamanımı ayarlamayı başarabilirsem, bir makine alıp, dikiş kursuna gitmek niyetindeyim, Allah’ımın izni ile.
 Kot çantayı dikerken az da olsa birkaç fotoğraf çekmişim. Bir pantolonun iki paçasından oluşuyor. Torba şeklinde dikerken, ağız kısmını dışa doğru kıvırıp, saplarının da geçmesini sağlayan bir kısım oluşturdum.  Yuvarlak şekilde kestiğim, kot parçalarını, bir ters bir düz olarak, üst üste yerleştirip, çiçek şekli verdim, ortasına da kot pantolonların yanında verilen yedek düğmeyi, bir çekiç yardımıyla çaktım. Sap olarak ta ayak kıran diye adlandırdığımız urgan ipini taktım. Ayak kıran diyorum çünkü, ben ipi köyde çocuklara ip atlasınlar, ya da salıncak kuralım diye almıştım. Güzel gelinimiz Havvam, çocuklarla ip atlarken bu ipe takılmış ayağı kırılmıştı. Ayak kırılması ben, bilmiyordum, çok zormuş. Uzun bir süre zahmet çekmişti canım benim. Böyle kalın bir ipi almakla ne kadar hata ettiğimi kötü bir tecrübeyle anlamış oldum. Ve onun artık başka şekillerde değerlendirilmesi gerekiyordu, çanta sapıyla başladım, bakalım hayırlısı artık.
Lafın sonunu bir türlü getirip te bitiremedim, çantanın yapımını anlatmayı. Aslında görüldüğü gibi çok kolay,  öyle uzun uzun anlatılacak pek bir şey yok. Son olarak bocuklarla süsledim. Şimdi kızlar da büyüdükçe, sırayla  kullanabiliyoruz.

                                             
                                             
                                
                                
                                            
                                            
                                            
                                            
                                                          
                   istersek,  ipin düğümünğü ayarlayıp çift saplı olarakta kullanabiliyoruz.
                                                Herkese selam ve sevgiler.

16 yorum:

  1. güzel bir fikir olmuş takibindeyim bende beklerim http://porsukcilli.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz, diyorum öncelikle.beğendiğiniz için ve takibiniz için çok teşekkür ederim. sevgiler...

      Sil
  2. Nefis bir şey olmuş çok beğendim ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, Mehtap hanımcığım. benden de size sevgiler, selamlar olsun...

      Sil
  3. Dikiş dikmeyi bilmiyorum yazmışsın, birde bilsen kimbilir neler yapacaksın :)) 2014 planlarımda benimde dikiş öğrenmek var. En azından dikiş makinesi kullanmayı öğrenmek istiyorum..SEvgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dikiş dikmeyi bilmiyorum derken, kol kesemem, yaka, astar yapamam, sadece düz bir şeyler dikip, süsleyerek, güzelleştirmeye çalışırım. o kadar güzel dikiş diken, emek veren hanımlar varken,dikiş yapıyorum demek biraz haksızlık gibi geldi, bu nedenle de öyle yazdım. dilerim 2014 de ikimizde isteyen herkes de bir kursa gidip eksiklerimizi tamamlama fırsatı buluruz, İnşeAllah. sevgilerimle...

      Sil
  4. benimde çok merakım, az becerim var bu konuda:) ellerine sağlık ne güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dikişinizi bilmem ama marangozluğun elinizden geldiği kesin. bloğunuza kısa bir göz attım ve yaptığınız masaya hayran kaldım. güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil
  5. sevgili özlem yeniden değerlendirme çalışmalarını çok seviyorum biz hobicilerin sanırım en hassas olduğu kısım :)) çanta çok keyifli hemde şık olmuş.ellerine sağlık.benimde makinem yok hep elde dikiyorum tabiki zor ama engel mi? hayırr! :)) ellerine sağlık.sevgi ve selamlar..

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkür ederim, güzel yorumunuz için. çok doğru söylüyorsunuz, yeniden değerlendirmeler bizim için zevk haline geldi.artık bir şey alırken eskiyince ne yapabilirim diye baktığım çok olmaya başladı. bir de galiba bir şey yapmaya gerçekten niyet ettiğimizde, malzemem yok, makinem yok gibi bahanelerimiz olmuyor, beğenmenize çok mutlu oldum. sevgilerim ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
  7. Hello, Your blog is adorable and very creative. Congratulations. Kisses and happy holidays.
    This is my blog, see you:http://redecoratelg.blogspot.com.es/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba bloguma hoş geldiniz. çok mutlu oldum. blogunuza baktım. ve çok güzel. çok teşekkürler ve görüşmek üzere...
      hello welcome my blog. I was so happy. I looked your blog . and it is so beautiful. thanks a lot and see you.

      Sil
  8. Çok sevdim çantayı çok! özellikle askısına bayıldım harika bir fikir olmuş! İzninizle en kısa zmanda bu fikri çalıp bi çantamda kullanıcam. takipteyim bana da beklerim :) http://whitelinedesign.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. hoş geldiniz, çok teşekkür ederim. eminim sizin yaptığınız o güzel çantalarda çok güzel durur bu ip. fikirlerimizi birbirimizle paylaşmak çok güzel bir duygu. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Elinize saglik. Cok guzel olmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, derya hanım. sevgilerimle...

      Sil