13 Aralık 2013 Cuma

Annem çiçek açtı

                                          Kunut Duaları : 1 
Allahım! Senden yardım isteriz, günahlarımızı bağışlamanı isteriz, razı olduğun şeylere hidayet etmeni isteriz. Sana inanırız, sana tevbe ederiz. Sana güveniriz. Bize verdiğin bütün nimetleri bilerek seni hayır ile överiz. Sana şükrederiz. Hiçbir nimetini inkar etmez ve onları başkasından bilmeyiz. Nimetlerini inkar eden ve sana karşı geleni bırakırız.

                                            
                                    Annem çiçek açtı      
    En çok annem var bizim evde, sonra Fikriye teyze, Hürmüz abla, Faize yenge,Nadire teyze bir de kayınvalidem; eşimin rahmetli annesi, annemiz annem.
   Hepsi çiçeklerim benim. Sahibinin adıyla andığım çiçeklerim. Ara sıra,  daha çok özlediğim zamanlarda; balkonumda , mutfağımda , salonumda nerede çiçeğim varsa orada onlarla konuşurum. Günaydın anneciğim, günaydın Hürmüz abla, sen su mu  istiyorsun Fikriye teyze? Aa! Nadire teyze galiba bana küsmüş. Tamam hemen sizinle biraz ilgileneyim.
 Yaşatırım, hatırlarım, hatırlatırım evimde  onları  ben çiçekleriyle.
   Hürmüz abla, çocukluğumun anılarında kaldı. Rahmetli Babaannemin, rahmetli arkadaşı, komşumuz. Onun hep bu çiçeklerine özenirdim. Bize de bir saksı hediye etmişti o zamanlar. Yıllar geçti yıllar. Büyüdüm, evlendim, çocuk sahibi oldum. Bir gün bir yerlerde karşıma çıktı bu çiçek. Unuttuğum, var olduğunu,yaşadığını bile unuttuğum Hürmüz ablam geldi aklıma. Hemen aldım. Adını da Hürmüz abla koydum. Şimdi o bizim evde yıllardır yaşıyor, tanınıyor. Çocuklarıma anlattım, böyle bir komşumuz vardı, onlar biliyorlar bir zamanlar Hürmüz abla diye biri bu dünyada yaşadı, üzüldü, üzdü, sevdi, sevildi ama yaşadı, vardı. Göçtü gittiğinde ben daha çocuklarımın yaşındaydım.  Ama benim çocuklarım onu tanıdı.
   Sonra Nadire teyze var. Onu yavrularım tanıyor, ya da tanıyordu demem gerekir. O da rahmetli olalı yedi yıl kadar oldu. Kızlarım daha çok küçüktü. Yüzünü hatırlamıyorlar da biliyorlar var olduğunu. Bu çiçekler onun yüzünü hatırlatmasa da varlığını hatırlatıyor, Güzellerime.
   Kayınvalidem, sevgili eşimin annesi, benim de evlenip bu şehre geldiğimde en yakın arkadaşım, annem. Beş yıl anne demek nasip oldu. Kanserdi. Hiç istemeye istemeye, bile bile, konuşa konuşa ölümünü gitti. Giderken oğlunu emanet ettiği gibi çiçeklerini de emanet eden annem. O hala evimizde, gönlümüzde olduğu gibi yaşıyor. Daha sağğında, sen daha iyi bakarsın dediği çiçeklerinde yaşıyor. Yıllardır, bazen iki yaprakta kalsa çiçekleri hiç kurutmadım, özü hep yaşadı.
   Fikriye teyzem, sevgili komşum. O da on yedi yıl komşuluk etti, bana. Hiçbir zaman çok yakın olamadık ama uzakta değildik. Güzellerimle okuldan gelirken, elimize bazen bir sıcacık gözleme, bazen bir parça börek, bazen de bir saksı çiçek verirdi. Tam on beş bakamadığım menekşe, mum çiçeği, kaktüs… Taşındı. Kızına komşu oldu. Kalan birkaç çiçeği de bize Fikriye teyze oldu.
   Anneannem, ondan bana annem geçen yıl bir hediye getirdi, bir kardelen. En sevdiğim çiçeklerden. Oysa anneannem yirmi bir yıl önce ayrıldı bizden. Bahçesinde bulmuş, annem. Öyle açmış, masum  masum, beyaz  beyaz.” Özlem sever, anneannesini anar .“Demiş, getirmiş bana. Evinize kim gelirse gelsin, mutlaka bir şey verin diyen anneannemden, verecek bir şey bulamazsa bir dal çiçek koparıp veren anneannemden. Bakamadım,  soğanının unuttum yıllarca toprakta yaşadığını.  O saksı, bu saksı çiçeklerimin bakımını yaparken, kayboldu gitti. Şimdi bekliyorum, belki bir yerde bir köşede saklanmıştır  da, çıkar, açar,” ben buradayım, ben kardelenim, öyle çabuk yılmam.” Diye.
   Annem.  Annem, zaten söylenecek başka ne diyebilirim, O benim annem. Çiçeklerimde, gönlümde, sevgimde, her şeyimde annem.
   Şimdi deli deyin bana.Deli yada ne derseniz. Ama ben böyleyim.Bir gün bu çiçekler kurusa da, ben onları anmayı unutsam da, yavrularım bu çiçekleri, yıllar sonra bir yerde gördüğünde ya da  bir daha hiç görmeseler bile, bu blog bizim,paylaşğımız,  görsel günlüğümüz, bu sayfayı açıp okuduklarında, işte bunlar bizim çiçeklerimiz. -Aaa! Bak Hürmüz abla, Nadire teyze, Fikriye teyze, Faize yenge demeyecekler mi?

                                                               Çiçeklerimizden Birkaç Tanesi ...

                                                                                     Hürmüz abla
 


                                                                   Babaannemiz ( kayınvalidem )
                                                                                             Faize yenge

                                                                                          Fikriye teyze

                                                                                        Nadire teyze

                                                                                                   Annem

                                                Hayırlı Cumalar, hayırlı hafta sonları…

4 yorum:

  1. teşekkürler,size de aynı dilekler benden.
    ne güzel insansınız,çocuklarınıza da bu güzelliği yaşatıyorsunuz.:)
    biliyor musunuz,benim de evimin bahçesinde ki ağaçlarımın isimleri var.mesela zeytinimin adı memnune;anneciğim gibi verimli dayanıklı olsun diye,incirimin adı sabiha,kayınvalidem gibi tatlı olsun diye,bir gülüm var adı'zehra alcan'rahmetli arkadaşım gibi sevgiyi çoğaltsın diye.
    çok sevgiler,çok sevgiler:))))))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Havva Hanım, güzel sözleriniz, iyi duygular hissettirdiğiniz için. Bu bloğu açtığım için, her gün daha çok mutlu olacak bir şey buluyorum. Aynı duyguları taşıyan ve birbirini hiç tanımayan insanlar olarak birbirimizden haberdar olmamız da bunlardan biri. Annenize, kayınvalidenize sevgilerimi, arkadaşınıza Rahmet dileklerimi gönderiyorum. benim de annemin adı Havva, ve güzeller güzeli iki gelinimizden birinin de. Selam ve sevgilerimle…

      Sil
  2. Merhaba :) Ne kadar da güzel açmış Maşallah :) İsim vermeniz ne kadar güzel bir incelik. Çok hoş bir bloğunuz var. Bana da beklerim. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. güzel sözlerinizle mutlu ettiniz. ben de sizin bloğunuzu çok beğendim. sevgilerimle...

      Sil