23 Aralık 2013 Pazartesi

Mantar kızartması

                                                                                                                                          
                       


                           Hafta Sonundan Kalanlar

    Hiç kimseyi özendirmek istemem ama  mantar sevmeyen varsa onlar bile mutlaka denemelidir diyorum. Tecrübeyle sabit. Benim küçük Gelinciğime mantarı yediremiyordum. Çorbasını yapsam, suyunu içer, mantarını bırakır, yemeğini yapsam tavuğunu yer mantarını bırakır. İşte öyle haldeyken,  bu çok güzel olmuş, dedirtti küçük yavruma. Zaten mantarın her halini seven eşim ve Kirazçiçegim ise daha da çok beğendiler. 
   Kızarınca etrafını kaplayan galeta unu ve yumurta ilk ısırışta ağza bir kıtırlık veriyor, daha sonra mantarın suyunun ağzınızda yayıldığını hissediyorsunuz. Bu bir Bulgaristan lezzeti. Sevgili eşim gezi yorumlarında görmüş, yapmamı istedi.
   Kızarırken suyu tamamen içinde kalıyor mantarın. Biz çok beğendik, daha önceden yapmayan, yemeyen varsa denesin derim.Yanına da tavuk çorbası, salata, pilav, yoğurt sos, yeşil zeytin ile servis yaptım, hem hafif hemde keyifli bir akşam yemeği oldu.
 Malzemeler:
  1paket kültür Mantarı
  2 adet yumurta
1 kase galete unu
Kızartmak için sıvı yağ
Yapılışı: 
  Ayıklanıp hızlı bir şekilde yıkanan ( su çekmemesi için ) mantarlar, bütün olarak önce yumurtaya iyice bulanır, galeta ununda yuvarlanıp derin bir kaptaki kızgın yağda alt üst çevrilerek kızartılır. (  kahverengi kısımlarının ve dışının iyice yumurta ve galeta unuyla kaplanması gerekiyor ki suyu içinde kalsın )
  Cips yanına hazırladığım sostan yaptım, lezzetine lezzet kattı.
1 kase yoğurt
1 diş sarımsak
Karabiber
 Kimyon
 Kekik
 Tuz
 iyice karıştırıp sos haline getirdim, mantarları yerken bu sosa bandırdık, çok hoş bir lezzet oldu.
                                                    Sevgiyle kalın...










                                                   Bereketi bol olsun

18 yorum:

  1. Mantarı çok severim. Kızartmasını hiç duymamıştım. Çok lezzetli gözüküyor. Eminim tadı da öyledir. Elinize emeğinize sağlık Özlem Hanımcım. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ilk defa yaptım, Esin hanımcığım. aynen göründüğü gibi lezzeti de çok güzel oldu, tavsiye ederim. sevgilerimle...

      Sil
  2. mantar sevmeyen biri olarak mutlaka denemeliyim dedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de denemelisiniz, mantar hakkındaki fikrinizin değişeceğine inanıyorum. sevgiler...

      Sil
  3. KIZARTMASINI İLK DUYUYORUM ...İNŞALLAH DENENECEK ELLERİNİZE SAĞLIK....AFİYETLER OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşeAllah, denersiniz. beğeneceğinize inanıyorum. sevgilerimle...

      Sil
  4. Mrb, sunum çok güzel, sofra şahane..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Reyhan hanım. güzel yorumunuza mutlu oldum, sevgilerimle...

      Sil
  5. mantara bayılırım mantar kızatması da çok güzel görünüyor tadı da öyledir kesin.masa da çok güzel olmuş.ellerine emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağ olun Emine Hanımcığım. denerseniz, mantarı seven birisi olarak daha da çok seveceğinize inanıyorum. sevgilerimle...

      Sil
  6. Bu postu tam zamanında okudum. Ne pişirsem diye düşünüyordum. Eminim çok güzel bir tadı olacaktır!

    YanıtlaSil
  7. ben yorumunuzu cevaplayıncaya kadar yapmışsınızdır, tahmin ediyorum. dilerim sizde beğenmişsinizdir. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. sunum yine harika görünüyor sevgili özlem.bak bu yemeği çok yaparım.ailece çok severiz mantarı.ben galeta ununa -ki unuda kendim yapıyorum-biraz çeşni katıyorum sevdiğim baharatlardan ve kuruttuğum sebzelerden çok yakışıyor aklında bulunsun yani :) ellerine sağlık ve afiyet olsun.diyorum.sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. çok teşekkür ediyorum size. benim ilk defa yaptığım ve çok beğendiğimiz bir yemek oldu. baharatı çok severiz ama burada kullanmak hiç aklıma gelmezdi. nasip olursa perşembe annem ve babam geliyor, onlara da yapmak niyetindeydim. dediğiniz gibi yaparım, daha da lezzetli olur inanıyorum. çok sevgi ve selam gönderiyorum size...

    YanıtlaSil
  10. Have a very merry Christmas:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you so much. have a merry christmas:))

      Sil
  11. Off nefis görünüyor. Tariflerimin arasına ekleyeceğim. Bu usulle kızartmasını denemedim, eminim çok lezzetli oluyordur. Hele o sosla. Deneyince etiketleyeceğim mutlaka sizide. En kısa zamanda deneyeceklerim arasına girdi:) Paylaşım için çok teşekkürler::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ne güzel oldu bu yorum, ne çok oldu yapmayalı belki bir yıl olmuştur. unutmuştum bile hatırlattınız. asıl ben teşekkür ederim bloğumda yaptığınız ziyaretleriniz ve beğenileriniz için. çok çok sevgiler...

      Sil