nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

25 Aralık 2013 Çarşamba

ÖRGÜ RESİM ÇERÇEVESİ


                                               



                           ÖRGÜ RESİM ÇERÇEVESİ
   Çok beğenerek, zevkle yaptığım bir çalışma oldu.
  Yabancı bir hanımın bloğunda görmüştüm, yavrularının çizdiği küçük kağıtlardaki resimlerin etrafını bir sıra birit ve zincir geçerek, süslemiş ve yeni yıl kartı olarak hazırlamış. Ne yazık ki  link almayı unutmuşum, kimdi, hangi blogtu hatırlamıyorum.
   Ben de ilk önce yeni yıl kartı olarak düşünmeme rağmen, birden fotoğrafların etrafına yapmak geldi içimden. O hanımın yaptığı gibi tek sıra yaptığımda gözüme çok ince göründü. Pıtırcık oyası ile biraz genişlettim. Aralarına metal zincirle bağlantı yapacakken,  kınnap ipinin daha iyi duracağını düşünerek kınnap ipiyle bağladım. Öyle de oldu gerçekten.Askı olarak ta evimizin her köşesine yayılmış olan (neredeyse belediye beni artık ağaç budama işine alacak. ) kuru bir ıhlamur dalını kullandım.  Henüz yerine karar veremedik. Kızların odası için hazırlamıştım ama tahminimden daha büyük olduğu için, tam uygun bir yer bulamadık. Şimdilik biraz salonda, biraz kızların odasında geziyor. Bakalım neresini seçecek kendine küçük hanımlar.
Yapılışı:
   Renkli olan fotoğrafları, fotoğraf  kağıdına siyah beyaz olarak fotokopi çektirdim. Etrafına, cetvel yardımı ile yarım santimetre aralıklarla işaretler koyup, kalın bir iğne ile delikler açtım. Bu delikleri kullanarak  birit ve zincir geçtim, ikinci sırasına da pıtırcık oyası yaparak bitirdim. Süslemesini ise gördüğünüz gibi çok kolay bir şekilde yaptım.
   Bu arada iki gündür evin her yanı ilaç ve mendil paketleriyle dolu. Çaydanlık neredeyse hep kaynıyor. Bal zencefil karışımını kaç kez içiyoruz saymadım. Doktor günde iki kez yeter deyince döndük yine ıhlamura.
   Evde hepimiz  ilaçların içilmesi için birbirine yalvarıyor. En son gelinciğim, akşam “sevgili ilaç seni kusarak içmeye davet ediyorum “ durumuna gelmişti. Bu ilaçların tadı en kötü olanlarımı denk geldi, yoksa bizim ağzımızın mı tadı yok bilemedim.

 Yüce Allah’ım hasta olan herkese şifalar versin, bize de İnşeAllah. Kötü hastalıklardan korusun, olanlarında şifasını versin, Yarabbim, cümlemizi.













                                                         Sevgiyle Kalın

24 yorum:

  1. tığla mı işlediniz kenarları,değişik hoş olmuş elinize sağlık,ama fotoğrafları delme fikri benı korkuttu ya bir de yırtılırsa mazallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, tığla işledim kenarlarını, sevgili arkadaşım. fotokopi olmasından dolayı herhalde, yırtılır mı diye hiç düşünmedim doğrusu,
      ayrıca o kadar zor değil. yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. resimler fotokopiyse süper fikir valla:)

      Sil
  2. Çok hoş olmuş elinize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, Serpil Hanım, beğenmeniz beni mutlu etti. sevgilerimle...

      Sil
  3. Oncelikle hepinize gecmis olsun. Allah acil sifalar versin. Cok hos bir calisma olmus. Emeginize saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağ olun Esin Hanım, selam ve sevgilerimle...

      Sil
  4. ellerine sağlık ben de yaptım örgü çerçevelerden bi ara paylaşıcam arkadasım çok zevkli oluyor dediğin gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. eminim senin yaptıklarında çok güzeldir, görmeyi çok isterim. kolay ama zevkli bir iş. sevgilerimle...

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun umarım kısa sürede atlatırsınız.
    Çalışmayı çok sevdim özellikle dala asma fikrinize bayıldım ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, Mehtap Hanım, bu grip biraz zorladı bu defa bizi. beğenmenize çok sevindim. sevgilerimle...

      Sil
  6. selam güzel olmuş ellerinize saglık bende yapmıştım zamanında banada beklerim sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. sizinde ellerinize sağlık. sevgilerimi gönderiyorum size.

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. hoş geldiniz Günnur Hanım, çok teşekkür ederim yorumunuz ve bloğuma katılımınız için. sevgilerimle

      Sil
  8. çok güzel olmuş :) ellerinize sağlık..bende yapıcamm :)

    YanıtlaSil
  9. çok teşekkür ederim. kolay gelsin şimdiden.

    YanıtlaSil
  10. hep son derece zarif keyifli çalışmalar buluyor yapıyor ve güzel yorumunla birleştirip paylaşıyorsun.yine çok beğendim.bende denemek isterim.ellerine sağlık sevgili özlem..harika bir çalışma olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, sizin kendi özgün yorumunuzla çok daha şık, çok daha farklı bir model ortaya çıkaracağınıza inanıyorum. şimdiden kolay gelsin. selam ve sevgilerimle..

      Sil
  11. harika bir fikir gerçekten :)) Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, sevgili Yıldız, hoşgeldin. sevgiler...

      Sil
  12. güzel fikirmiş :) bende denemek isterdim fakat örgü konusunda pek yetenekli değilim :)

    YanıtlaSil