nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

9 Aralık 2013 Pazartesi

Süt Reçeli

                                



                                             Süt reçeli
   Son günlerde pasta tariflerine bakarken sıkça denk  geliyorum. Evde süt reçeli yapacağım dediğim de çıkan ses şuydu: - Iıı… süt reçeli mi? Yaptığımda ise korka korka tadıldıktan sonra : -Ooo… çok güzelmis.
   Daha çok pastalarda kullanılmasına rağmen iyi de bir kahvaltılık olabiliyor. Ekmeğin üzerine sürdükten sonra, çekilmiş fındık ve damla çikolata serpip lezzetine lezzet kattık. Aslında ilk yaptığımda birkaç kaşık fındık katsaymışım tam bir fındık ezmesi tadında olacakmış.
Bu tarifi sevgili Cahide Sultan Hanımın sayfasından aldım.
Süt karameli, Süt reçeli, Yoğunlaştırılmış süt, Dulce de leche ya da condensed milk diye isimlendiriliyor.
Malzemeler
1 litre süt
1 su bardagı şeker ( bize tadı  fazla geldi, bir daha ki sefere biraz daha az kullanmayı düşünüyorum.)
1 silme çay kaşığı kabartma tozu 
   Süt ve şekeri tencereye koyup kaynamaya başlayınca kabartma tozu ekledim. Derin bir tencere kullanmakta fayda var çünkü kabartma tozu eklenince köpürüp kabarıyor.  Çırpıcıyla iyice karıştırdım.
   Kaynamaya devam ettikçe sütün rengi degişmeye başlıyor. Reçeli yalnız bırakmamak gerekiyor, dibe tutmasın.
   Orta hararetli ateşte ara sıra karıştırarak  40 - 45 dakika da oldu. Kaşıkla alıp akıttığımızda muhallebiden daha sulu bir kıvamında olması gerekiyor. Bekledikçe katılaşğı için çok koyulaşmadan kavanoza doldurdum.
Soğuyunca kapağını kapatıp buz dolabına koydum. Süt kaynadıkça azaldığından bir kase kadar çıkıyor.

   Bu reçel aynı zamanda kurabiye ve kekleri, süslemede de kullanılabiliyormuş







                                                               Bereketi bol olsun

24 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil
  2. Ellerine sağlık bende deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, beğeneceğinize inanıyorum. sevgilerimle...

      Sil
  3. ilk defa duydugum bir tad..
    denemeliyim:)
    sevgilerrrrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz, çok teşekkür ederim, katılımınız ve yorumunuz için. denenmesi gereken bir lezzet diye düşünüyorum, beğenmeniz dileğiyle, sevgiler...

      Sil
  4. Merhabalar,
    Bloğunuz hayırlı olsun. Artık ben de takipçinizim. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, hoş geldiniz, mutlu ettiniz. teşekkür ederim, iyi dilekleriniz için. benden size sevgiler olsun...

      Sil
  5. pardon..simdi ocenin ne anlama geldigini okudum,,,ve tesaduf olamaz dedim
    allahin bi lutfu size)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah! çok teşekkür ederim. duygulandırdınız beni. hiç böyle düşünmemiştim. dilerim, dediğiniz gibidir. sevgilerimle...

      Sil
  6. Süt reçeli... İlginç bir tat olmalı. Denemeye değer!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz, evet güzel bir tat. biraz karemeli andıran, fındık katıldığında , fındık ezmesine benzeyen hoş bir tat. yapımı da kolay. bu akşam güzellerimin isteği üzerine tekrar yapmak niyetindeyim, mutfağı toparlarken bir taraftan oluveriyor. sevgilerimle...

      Sil
  7. Merhabalar Özlem hanımcım,
    Bloğunuzu yeni keşfettim :)) Süt reçelini bende denemiş ve bayılmıştımmm... Denemeyen kalmasın bence :)))
    Sizi izlemeye aldım bu arada, bana da beklerim :) http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Tekrar görüşmeyi diliyorum.
    İzmir'den kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz sevgili Fatma Hanım, haklısınız bence de denemeyen kalmasın. güzel yorumunuz ve katıldığınız için çok teşekkür ederim, sevgilerimle...

      Sil
  8. ilk duyduğum lezzetlerden biri daha.açıkçası ilk okuduğumda bende ııığ der gibi oldum :)) ama yorum ve yapılışını okuyunca denemeli dedim kendime :) afiyetler olsun.ve teşekkürler.
    kuzularıda çook öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emin olun o ııığ demeler, ııım demeye dönüyor. " biraz iddialı oldu galiba :)) " ama çok beğendi kızlarım, akşam tekrar yaptım, bu sabah kahvaltıda, beğene beğene yediler. dilerim sizde yapar ve beğenirsiniz. selam ve sevgilerimle...

      Sil
  9. değişik ve güzel bi tat gibi duruyo :) izlemeye aldım siizi sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz, mutlu ettiniz. sevgili Ehil Keyfin dediği gibi denemeye değer bir tat. sevgilerimle...

      Sil
  10. Ben denemek değil duymamıştım bile.İkramlık olarak süper ,süsleme de öyle....Teşekkürler bu güzel öneri için:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz Serpil Hanım, beğendiğinize çok mutlu oldum. benim de yeni öğrendiğim bir tatlı. güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil
  11. Özlem Hanım, elinize sağlık sizinkinin rengi hayli açık görünüyor. Bu arada ben de başka bir blogda görerek yapmıştım. 1 bardak yazan şekerin yüzde 75'ini kullandım daha iyi oldu... Çok değişik bir lezzet gerçekten, esasen fazla zahmeti de yok;) o yüzden tercih etmiştim yapmayı.. elinize sağlık çok güzel süslemişsiniz çok hoş olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan hanım süt reçelini burada paylaşımım ilk yaptığımdı ama o zamandan beridir çok fazla yaptım ve aynı renk oldu diyebilirim. sanırım çok fazla yoğunlaşmadan bıraktığım için açık renk oluyor. şeker konusunda kesinlikle haklısınız, az olduğunda daha lezzetli. çok teşekkür ederim, güzel yorumunuz için.

      Sil
  12. farklı reçel tariflerine bakarken dikkatimi çekti becerebilir miyim acaba :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence çok kolay bir şekilde yaparsın. yeter ki başından ayrılma. denemeye değer bir tat. kolay gelsin ve afiyet olsun imdiden. sevgiler...

      Sil