nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

6 Ocak 2014 Pazartesi

çanta düzenleyici

                              
                                                                                                                              

                                çanta düzenleyici
              Hayırlı günler, hayırlı haftalar olsun herkese, selam ve sevgilerimle…
   Geçtiğimiz son on günü griple mücadele ederek geçirdik. Aslında tam da geçiremedik, çünkü grip bizi çok sevdi galiba, birkaç gün daha kalmaya niyetli gibi. Tam olarak öksürüğümüz ve halsizliğimiz geçmedi. Hala ıhlamur, zencefil, bal eksik olmuyor fincanlarımızdan. Neyse buna şükür, Allahım daha büyük dertlerden korusun İnşeAllah.
   Bu gün yıllar öncesinden yaptığım bir çanta düzenleyiciyi paylaşmak istiyorum. Çocuklar büyüyüpte çanta içindeki eşyalar değişince farklı bir düzenleme getirdim çantama. Gerçi her anne gibi bazı eşyalar asla çantalardan çıkmıyor.  Ufak tefek ilaçlar, bir çift çorap, toka, makas, fener, kalem tornavida ( her ne işe yarayacaksa),  mezura, iğne- iplik, çakmak, ıslak - kuru mendil, not defteri, kalem, cüzdanım, bozuk para kesem, kolonya, burada gözükmüyor ama her zaman birkaç ilk yardım malzemesi ( batikon, sargı bezi, böcek ısırıklarına ve yanıklara uygun krem, bant) olan küçük bir çanta.  Ve daha birkaç ufak tefek küçük şeyler. 
   Bazıları için çoğunlukla yanımda taşıdığım bu küçük şeyler çok gereksiz ya da komik gibi görülebiliyor ama ben yanımda olmalarını seviyorum. Hiç olmadık bir yerde olmadık bir şeye ihtiyaç duyulduğunda çantam gerçekten işe yarıyor. Az az ve düzenli bir şekilde yerleştirince de eşyaları taşıma zorluğu olmuyor. Yıllar önce küçük kızımın sınıf gezisinde ayağını cam kesmişti, hastaneye ulaşıncaya kadar yapılması gereken ilk yardımı yapabilmiştim, çok şükür. Parkta düşen bir çocuğa da annesi sürmüştü yanımdaki batikondan. Ya da yedek çoraplara her zaman ihtiyaç duyulacak bir durum olmuştur, bizde. Köye gittiğimizde arı, böcek sokmalarında ve daha birçok şeyde işe yaramıştır çantam. Yani kısacası yanımda taşıdıklarımın yardımlarını çok gördüm ama zararını görmedim bu güne kadar. Herhalde çantamla bütünleşti artık bazı eşyalar.
    Bu düzenleyiciyi yaptığım zamanda da çok yapan olmuştu. Birçok yerde görmüştüm. Belki de hala benim gibi çantalarından ayırmayanlar vardır. Kullanımından, çantama verdiği düzenden çok memnunum. Bir de küçük küçük kutulara yerleştirince eşyalar daha bir düzenli oluyor.  

   Bu düzenleyici dördü daha büyük, toplam beş bölümden oluşuyor, 70*40 cm.lik iki parça dikdörtgen kumaşı uzunlamasına ikiye katlayarak elde diktim. ( iç kısım için astar olsun diye daha ince kumaş seçtim.) Aralarına da yine belirli aralıklarla bölümler yaparak cep oluşturdum. Düğmelerle süsledim.










                                 

12 yorum:

  1. iyi bi fikir ellerine sağlık.çok güzel olmuş..fakat biz kadınlar herzaman gözümüz kapalı da elimizi daldırsak çantaya istediğimizi hemen buluruz :))) anahtar gibi :))) bulamayanlar için bu güzel olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağ olun. haklısınız, her ne kadar hanımlar için aradığını bulmak zor olmasa da yine de çantalarda hoş olur gibi geliyor böyle düzenleyiciler. selamlar...

      Sil
  2. En kısa zamanda grip sizi terkeder inşallah. Çanta içi düzenleyici bizim için çok büyük bir kolaylık gerçekten. Siyah turp oyulup oyulan yere bal konulup 1 gün bekletilip içiliyor. Öksürük için çok etkili olduğunu duymuştum. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, ben de duymuştum ama unutmuşum. hatırlatmanız çok iyi oldu. bir de onu deneyelim. ilaçlarımız bitti, doğal şifalıklarla geçiririz, İnşeAllah. sevgilerimle...

      Sil
  3. bu grip cidden çok arsız ve tehlikeli.aman dikkat edin özlem hanımcığım.çok geçmiş olsun.çanta konusunda bende sizin gibiydim.birine bişey lazım oldumu hemen bana gelirlerdi.ama çocuklar büyüdü bende yaşlandım sanırım ağır geliyor eskisi gibi tedarikli değilim :)) ellerinize sağlık hem şık hem kullanışlı olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, güzel sözlerinize. gerçekten çok arsız bir gripmiş, bir türlü iyileşmek bilmedi. hastalıklar mı güçleniyor? biz mi zayıflıyoruz? bilemedim, kiminle konuşsam aynı dertten muzdarip. Allahım yardımcımız olsun.
      Diğer yandan alışkanlıklarımız hep yavrularımıza göre değişiyor, aslında iyi de oluyor. onlarla büyüdükçe bizde yenileniyoruz. selam ve sevgilerimle...

      Sil
  4. çok geçmiş olsun canım acil şifalar diliyorum. Çanta düzenleyicisine gelince süperrrrrrr ellerine sağlık çok işe yarar bir şey bence sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz. çok teşekkür ederim, ilginize. beğenmenize mutlu oldum. sevgilerimle...

      Sil
  5. iyi fikirmiş sahiden :)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. hoş geldiniz

      Sil