nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

8 Ocak 2014 Çarşamba

patates mantısı

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       




                           Patates mantısı
    Öyle aklıma ne gelirse koyduğum, sonucunda da baya beğenilen bir yemek oldu.
Hem yapımı kolay, hem lezzeti güzel, hem de şık bir sunuma uygun. Sarımsaklı yoğurtla servis yapınca da akla ilk mantı görüntüsü getirdiği için patates mantısı adını vermeyi uygun gördüm.
Malzemeler:
8-10 tane patates
2 parça tavuk göğ
Soğan
Salça
Maydanaoz
2 kaşık galeta unu
Karabiber
 Kimyon
Tuz
Sarımsak
Yoğurt
Hazırlanışı:
Tavuk ve patatesleri bir arada az su ile haşladım. Tavuğun haşlanırken lezzeti patatese geçtiği için bu şekilde haşlamayı tercih ediyorum bu tip yemeklerde. Yalnız patates daha erken piştiği için pişince bir çatalla alıp tavuğu pişirmeye devam ediyorum.
Patatesler sıcakken iyice ezip soğumaya bıraktım.
Bir soğanı ince doğrayıp sıvı yağda kavurup, salça katıp bir iki dakika daha kavurdum ve ezilmiş patateslere karıştırdım. Üzerine galeta unu,  maydanoz, tuz ve baharatları katıp yoğurdum.  Küçük küçük yuvarlayıp, borcama dizdim. Üzerine haşlanmış olan tavuğu küçük parçalara ayırıp, yerleştirdim.
5 dakika kadar fırında ısıtıp, üzerine sarımsaklı yoğurt ve yağlı- salçalı sosla servis yaptım.


                                               












                                                       Bereketi bol olsun…

18 yorum:

  1. Hmmm nefis vallahi. Yeme de yaninda yat. Harika gozukuyor. Eline emegine saglik. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. sevgiler...

      Sil
  2. amann yarabbimm...ne güzel duruyo..ellerine sağlık:))) yapacam yarın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben cevap yazıncaya kadar yapmışsınızdır herhalde. beğenmiş olmanızı diliyorum. sevgilerimle...

      Sil
  3. Çok güzel gözüküyor mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, Mehtap Hanım, şimdiden afiyet olsun diliyorum. sevgilerimle...

      Sil
  4. Looks really delicious.. Gerçekten lezzetli görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel yorumunuza. sevgilerimle...

      Sil
  5. ımmm nefis görünüyor canım çekti vallahi ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yemek tariflerine bakmanın en kötü yanı canımızın çekivermesi, belki de en güzel yanı. sevgilerimle...

      Sil
  6. şahane ve çok değişik,bu gün ne yapsama not edeyim,yapayım
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğrusunu isterseniz bu gün ne yapsam diye defter tutmak hiç aklıma gelmemişti. çok akıllıca, çok pratik. tarif defterimin yanına böyle bir defter almak istiyorum şimdi ben de. sevgilerimle...

      Sil
  7. iyiki tokum zira enfes görünüyor.harika bir tarif ve sende harikasın.sevdim bunu ve kesin yaparım.hemen yarın deneyecektim ki daha yeni hindi yaptığım aklıma geldi.bu yıl tavuk almıyorum eve eğer organik bulursam alıyorum ama hindi yiyoruz ayda bir onunla deneyeceğim.birde aklıma geldi üzerine haşlanmış nohutda serpiştirsek yakışmaz mı ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah keşke ben de bu kadar dikkat edebilsem. aslında hep dikkat etmeye çalışırım, özellikle sağlıklı yiyecekler almaya ama, inanın köyde bile bulamıyorum ilaçsız,gübresiz organik besinler. siz galiba daha şanslısınız. ayrıca akşam tekrar yaptım bu yemeği ama bu defa biraz daha mı pratik desem, yoksa hayırsız işi mi bilmem. yuvarlamadan patatesi koyuverdim borcama, üzerine malzemeler ve öneriniz üzerine nohut. gerçekten çok yakıştı. çok iyi oldu. teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil
  8. Çok lezizgörünüyor... Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. çok sağolun. sevgilerimle...

      Sil
  9. Elinize sağlık bu da çok hoş bir tarif, lezzetli ve farklı bir seçenek;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, handan hanım. dediğiniz gibi hafif ve lezzetli. selamlarımla...

      Sil