27 Ocak 2014 Pazartesi

Yağlıktan Vazoya...

                              
                                                                                                                                                                                           

                             Hediyeme sahip çıkıyorum
           Hayırlı haftalar, güzel paylaşımlar diliyorum herkese...
   Canım kardeşim Nasuh ve güzeller güzeli gelinimiz Aynurum, Ebrumun doğum günü kutlamasına gelirken getirmişlerdi bu güzel hediyeyi. Aynurum, “ Özlem abla değişim kartı var, istersen değiş. “ dedi. Yağlık, sirkelik pek kullandığım bir şey değil biliyor ya ondan. Benimkiler de dolabın bir kenarına kaldırılmış durumda zaten. Ben salatayı, tadıyla tuzuyla, yağıyla limonuyla tam olarak hazırlayıp masaya getirmeyi uygun buluyorum.
   Baktım ben bunların sadece tuzluk kısmını kullanacağım en iyisi değiştireyim, dedim. Daha önce de öyle birkaç hediyeyi değiştirmiştim. Öyle ya kendimce birşeyler almak daha iyiydi, kendi zevkime göre seçmek daha kullanışlı olurdu.
   Baktım hediyeme düşündüm; canım kardeşim, bize gelirken evinden en az bir saat önce çıkmış, çoluğunu çocuğunu almış, mağazaya gitmiş, belki birkaç yer dolaşş, bakmış, beğenmiş, biliyorum ki aldığı her hediyede olduğu gibi “ablam beğenir, ablama güzel bir hediye olur demiş, benim için seçmiş, bana uygun görmüş, almış güzel bir paket yaptırmış, kasiyer de içine bir değişim kartı atıvermiş, sanki hediye değişim kartını vermenin “ al sana şu kadar para gel kendine ne istersen al” anlamına geldiğini bilmeden. Kim bilir belki de bilmiyordur, ona öğretildiği üzere sadece işini yapıyordur.
    Bunları düşününce, değişim yapmayı düşündüğüme bile pişman oldum. Benim için alınan, benim için seçilen bir hediyeyi götürüp değişmek. Alan kişinin, kardeşimin duygularını hiçe sayıp, kendimce bir şeyler seçmek ne kadar anlamsız geldi.
   Şimdi bu haksızlık, acımasızlık, umursamazlık değil de ne? İlk başta benim için harcanan, ayrılan bir zaman var. Uygun görülen bir beğeni var. Seçerken yaşanan mutluluk var. Bunları hiçbir para, hiçbir miktar karşılayamaz.
   Sonra ben ne yapacağım? Bütün bunların hepsini hiçe sayıp,”Imm.. gideyim bakayım başka neler varmış, üç beş kuruş daha ekleyip ya da eklemeyip yeni bir şey alayım.” Eee ne oldu şimdi? Nerede kaldı benim için seçilen hediyenin anlamı, değeri…
   Ne kadar kolay harcıyoruz bizim için harcanan emekleri.   Değer vermek, hep sevgi sözcükleri söylemekle olmuyor, işte bu da değer vermek, değer verdiğini göstermek.
   Çok basit gibi, görüyoruz. Ama öyle değil işte.  O emekler o kadar küçük değil. Sonra küçük bile olsa görmezden gelirsek ne olur büyük emeklerin hali. Hani reklamlarda var ya bir çivi bir fabrika kurtarır diye başlayan… Aynen öyle; küçük mutlulukları, küçük emekleri görmezden gelirsek, umursamazsak büyüklere hayatımızda hiçbir zaman yer açamayız.
  Eskiden ne çok değerliymiş; arkadaşlıklar, dostluklar, kardeşlikler, evlilikler  ya da her şey diyoruz ya işte bundan o, işte bundan.
   Değer vermek, birbirimizin duygularına, inançlarına, bağlarına, beğenilerine sevgi ve saygı ile yaklaşmaktan geçmiyor mu?
   Hatırlarım; çocukken bize ya da evimize bir hediye geldiğinde ne çok mutlu olurduk. Heyecanla açar, acaba ne var içinde diye başına toplanırdık. Hiç işimize yaramayacak bir şey bile olsa, aklımıza gelmezdi değiştirmek. Zaten öyle bir kartta yoktu içinden çıkan, hediyeyi sevindirmekten, mutlu etmekten çok ticarete döken.
   Alırdık, bizi mutlu eden hediyelerimizi, kullanmaya bile kıyamazdık. Çoğu vitrinde yer bulurdu ya da kıyamaya kıyamaya kullanırdık. Haa hiç olmayan bir şey olursa hediye hediye edilirdi.
Şimdi ben daha önceki değişimlerim için, keşke benim için seçilen bir hediyeyi kullanamıyorsam, kullanabilecek birine (hediyeyi hediye etmek sünnet olduğu üzere) hediye etseydim diyorum. O güzel duyguları bir kenara itip, işin ticarete dökülmesine izin vermeseydim diyorum.
   Bundan sonra daha dikkatli olmak istiyorum. Hediye değişimi yapmamı gerektirecek tek sebep, ancak ölçüde bir sorun olursa, aynının büyüğü ya da küçüğü ile değişim yapmaya dikkat etmek istiyorum. Hediyeme sahip çıkmak, onu en güzel şekilde kullanmak ya da kullanılır hale getirmek, istiyorum.
    Hangi konuda olursa olsun, daha dikkatli olup, bana verilen değeri, gördüğümü göstermek ve değeri verene de fazlasıyla değer vermek istiyorum…














   Böyle güzel bir şekilde süsledikten sonra yeni vazolarımızı, karşısına geçip seyrettim de seyrettim. Bol bol fotoğrafını çektim. Ve bu güne kadar aldığım en güzel, en anlamlı hediyelerden biri olduğuna karar verdim. 
                                                    Sevgilerimle…




18 yorum:

  1. Ne kadar ince düşünmüşsünüz, çok hoşuma gitti doğrusu. Keşke herkes bu kadar duyarlı olsa diye düşündüm okurken. Sonuçta hem sizi hemde hediye edeni mutlu edecek çok hoş bir değerlendirme olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin de duyarlı yorumunuz mutlu etti beni. ilginize teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil
  2. çok hoş olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Nice post:) Would you like to follow each other? Just let me know in my blog.
    http://prettytendency.blogspot.com.es
    Kisses

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you. I look at your blog and I like it. I am following. see you.

      Sil
  4. Merhaba sayfamda çekiliş yapıyorum katılırsanız sevinirim :) Sevgiler
    http://ceren86.blogspot.com.tr/2014/01/2-cekilisime-buyrun.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başarılar diliyorum sevgili arkadaşım, hem size hem katılan herkese. sevgilerimle...

      Sil
  5. hem takımı hem yazını çok beğendim.çok güzel yüreği dolayısıylada düşünceleri duyguları olan birisin sevgili özlem.o yüzden Rabbim her şeyi gönlüne göre versin.güle güle kullan.çiçekler çok yakışmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. güzel ve içten duanıza amin diyorum. bence siz de güzel gözlerle ve iyi niyetle baktığınız için hep daha iyi görüyorsunuz. sevgilerimle...

      Sil
  6. Çok güzel bir sofra dekoru olmuş bence. Hediye konusunda aynı fikirdeyim, hediyeyi değiştirmeyerek kızkardeşine karşı incelik gösterdiğini düşünüyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,aynı fikirde olmamıza sevindim. eminim kardeşim ve gelinimiz de sevinmiştir hediyelerini beğenmenize. sevgilerimle...

      Sil
  7. çok hoş olmuşşş...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. çok sağ olun. sevgilerimle....

      Sil
  8. ne kadar duyarlisiniz cok hosuma gitti, cok hos olmus :))
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. hoş geldiniz. çok teşekkür ederim, güzel sözlerinize. hollandaya selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Çok da şık olmuş.. Eline sağlık.. (^_^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz, mutlu ettiniz. çok teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil