nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

13 Şubat 2014 Perşembe

Dantelli Fincan Kapağı

                                 
                                                                                                                                      
                                                  


                                      Dantelli Fincan Kapağı
   Her yerde bir silikon fincan kapağı tutkusudur gidiyor. Rengarenk, çiçekli, fiyonklu. Bizde almaya karar verdik. Tam alacaktık ki  (her hobicinin olduğu gibi yada herkesin olması gerektiği gibi ilk gördüğünü almayıp, ben daha güzelini yapabilirim duygusu çıktı ortaya ) ”    -aa ... kızım biz bundan yapabiliriz.” Deyiverdim. Kızlar da dünden razı. Tamam anne diyerek planlamaya başladılar bile.  Ve sonuç: Artık bizimde fincanlarımız süslü süslü, salına salına bir prenses edasıyla geliyorlar soframıza.
    Daha sonra internette baktım, başka yapılmış bir örneği var mı diye hazır silikon olanlar dışında el yapımı hiç göremedim. Olmaması da  biraz bencilce ama hoşuma gitmedi değil.
Biz çok sevdik süslüleri, dilerim sizde seversiniz.
Yapımı fotoğraflarda görüldüğü gibi oldukça kolay ve zevkli. Yoğurt kutusu kapaklarını, kot kumaşı ile kaplayıp süsledik. Bu kadar…















Mübarek Cuma günümüzü bu günden kutlar, hayırlara vesile olmasını temenni ederim.
Selam ve sevgilerimle...

18 yorum:

  1. çok zarif olmuşlar yatak odamdaki sürahiye yapabilirim ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, Meltem hanım. eminim sürahinize çok yakışacaktır. sevgilerimle..

      Sil
  2. Ne kadar haklısınız,tamamen tüketim toplumu olmaya hızla devam ediyoruz.Eskiden dantelden,nakıştan yapılırdı çok daha sağlıklı olurdu.Sizin yaptıklarınızda süper olmuş ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşeAllah, Mehtap Hanımcığım, bu güzel, hep dostça sevgi dolu, destekleyici paylaşımlarımızla yeni yetişen nesle el emeğinin önemini, değerini aşılarız da tüketimden üretime bir yol açarız. teşekkür ederim.

      Sil
  3. Aaa... ben tam dağlı oldum galiba artık :))) Hiç haberim yok fincan kapağından filan ya :)) Tüh tüüüh, nasıl eksik kaldım ben şimdi :)
    Aslında bana su bardağı için lazım, geceleri başucuma alıyorum ya, ilk fırsatta ona yapayım bari :) Nasıl da kıskancım görüyorsun değil mi, böyle güzellikleri görüpte kıskanmamak eldemiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ! Banu Ablacığım, ah!.. kıskançlık duygumuz o kadar karşılıklı ki ben de sizin bir dağın başında hayatın tadını çıkarmanızı, sizin gibi dağlı :)) olmayı o kadar çok kıskanıyorum ki anlatsam inanmazsınız. yorumunuz beni çok mutlu etti. biliyorum siz yaptıklarınızı en güzel şekilde layıkıyla yaparsınız. şimdiden kolay gelsin diyorum. hanım annemizin ellerinden öpüyorum, selam ve sevgilerimle...

      Sil
  4. çok güzel bir fikirmiş ne güzel düşünmüşsünüz böyle harika olmuş çok şekerler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim. sevgilerimi gönderiyorum sana müstakbel güzel gelin :)))

      Sil
  5. çok iyi bi fikir:) iyiki ben daha iyi yaparım duygusuna kapılmişsın..ellerine sağlık..güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu bende yaparım duygularımız iyi ki var, bu duyguyu çok seviyorum. sanırım, yeteneklerimizi geliştiren de bir etkisi var.teşekkür ederim güzel yorumun için.

      Sil
  6. çok güzel ve yaratıcı olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, çok sağ olasın. sevgilerimi gönderiyorum :))

      Sil
  7. geçen de kemeraltında bayağı baktııım baktıııım tabi alıcam sandılar.buyrun falan eşim de o alıcı değil bakıcı dedi.eee artık biliyo beğendiğim şeyleri amaaaan ben daha güzelini yaparım deyip almam genelde yapabilieceğim bişeyse...ne güzel değerlenmiş çok da güzel olmuş canm eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. beğenmen beni çok mutlu etti. ee.. bizim zaten en büyük özelliğimiz bakıpta almamak. hele o ilk bakışlarda satan kişi tamam satıyorum hevesine girerken bizim de kafamızda binbir düşünce ben bunu nasıl yaparım diye... aslında biraz da ayıp oluyor ama neyse. (yapılabilecek bir şeyi almak pek bize göre değil de ondan aslında yoksa niyet iyi ) tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. Fikrinize bayildim Kücük kavanozlarin kapaklarina da yapilip cici baharatliklarda ortaya cikabilir sanki :) Ellerinize saglik siyah olana bayildil cok Zarif olmuslar kakikaten.Sevgilerimle ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sizin fikrinize bayıldım. baharat kavanozlarını süslemekte gerçekten çok güzel bir fikir, değerlendirmeliyiz. güzel yorumunuza çok teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil
  10. kesinlikle hazır tasarımlara beş basar olmuş bunlar.çok beğendim.tebrik ediyorumm sizi.bir ara bende yapmalıyım diye düşündüm şimdi :)

    YanıtlaSil
  11. Hobisever olmak böyle birşey sanırım :) Hemen akıldan "ben bunu yapabilirim"geçiyor.Geçen alışverişimizde bir tavaya bakarken kendi kendime konuşmuştum, eşimin gözleri kocaman oldu "yok artık ''' dedi de korkuyla! çok gülmüştüm:))

    YanıtlaSil