nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

17 Şubat 2014 Pazartesi

fırında karışık güveç




                                                        

         Hayırlı haftalar dileyerek başlamak istiyorum, sevgili arkadaşlarım. 
 Bugün tatilden kalan bir lezzetle başlamak istiyorum. Bu tarifimiz kızlarla evdeki malzemeye göre gelişigüzel bir şekilde ortaya çıkardığımız bir lezzet.
  Biliyorsunuz  kızlar mutfağa girmeyi çok seviyorlar. Tatilde de bol bol pratik yaptılar. Kız anneleri bilir, iki kızın olduğu yerde tatlı tatlı atışmalar olmadan da olmuyor. 
   Bu yemeğimizi de böyle sen küçük doğradın, yok ben küçük doğradım atışmaları arsında yaptık. Lezzeti de baya bir güzel oldu. Ben üzerine yoğurt koyarak yedim, kızlar ve eşim sade yemeyi tercih ettiler.
  Akşamüzeri çayın yanına yakışan, doyurucu bir sunum, ya da öncesinde bir çorba ve yanına salata ile akşam yemeğine dönüşebilen bir tarif.
Malzemeler:
1 pide
2 tane patates
Et suyu
200 gr. kıyma
1 soğan
1 biber
Kaşar peyniri
Tuz ve karabiber
Yapılışı:
Pideler küçük küçük doğranıp güveç kaplarına (borcam da olabilir) yerleştirilir. Üzerine et suyu (ben çorba için dondurucuya buzdolabı poşetlerinde önceden hazırlamıştım, onlardan kullandım.) dökülerek ıslatılır.
   Küp küp doğranmış halde kızartılmış patates konur, kaşar peyniri serpilir.
 (kaşar peynirini  araya koyuyorum, çünkü üste olursa çok çabuk yanıyor.)
En üste de soğan ve biberle kavrulmuş kıyma konup, kapağı kapalı bir şekilde 20-20 dakika kadar 180 derece fırında pişirilir.
Üzeri süslenerek servis yapılır, istenirse yoğurt ilave edilerek yenilebilir.
                                             
                                                  




                                                  











      Bereketi Bol Olsun…









8 yorum:

  1. Nefis gözüküyor. Eline emeğine sağlık. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
  2. OFF AMAN ALLAHIM ÇAĞIRSANIZ HEMEN GELMEZMİYİM :)ELLERİNİZE SAĞLIK GÜVEÇ KOKUSU GELDİ...AFİYETLER OLSUN

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.çok şık bir sunum olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    Pizza tadında bir güveç olmuş çok değişik olmuş kızların ellerine sağlık.
    henüz kızım yok baya imrendim yazıyı okurken muhabbetiniz baki olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibe aldım.
    Sevgiler,
    Bende bloguma beklerim http://hayatimakyajla.blogspot.com/
    İlk Hediye çekilişime beklerim :)

    YanıtlaSil
  6. Yazıyı okumaya fırsat bulamadım resimler mükemmel,
    görüntü iştah açıcı, resimlerden lezzet fışkırıyor sanki.
    Sevdiğim ne varsa bir arada. Güveç, pide, kaşar, kıyma.....
    Elinize sağlık canlar..
    CiCi KalıN.. (^_^)

    YanıtlaSil
  7. bayılıyorum sizin anne kız etkinliklerinize.maşallah kızçelerde senin gibi becerikliler.severim onların minik ellerini.çok lezzetli görünüyor.neyseki tokum yine :) ellerinize sağlık ve afiyetler olsun.sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık..nefis olmuştur eminim :)

    YanıtlaSil