5 Şubat 2014 Çarşamba

Krem Şantili Kurabiye

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            




                            Günaydın günaydın günaydın….
        Günümüz, günlerimiz aydın olsun, mutlu sabahlar olsun hepimize…
   Tatilin şu son günlerini geçirirken hayatımızın güzelliklerle dolmasını diliyorum. Ağzımızın tadı hiç bozulmasın. Çayımızın, kahvaltımızın tadı doyulmaz olsun diliyorum. Bir de bu kurabiyeyle keyfimize keyif olsun diliyorum.
   Biz bu kurabiyeyi öğrendiğimizden beridir kaç defa oldu yapıyorum hiç saymadım. Yapımı o kadar hızlı o kadar kolay ki çaydanlığı ocağa koyar koymaz başlarsak, çay demleninceye kadar  oluveriyor. Malzeme yok denecek kadar az. Şeker bile koymuyoruz. Margarinsiz oluşu ayrıca güzel. Böyle anlatıyorum ama çoğu kişide biliyordur aslında bu tarifi.
   Bu kurabiye ile ilgili tek sıkıntım krem şanti ne kadar sağlıklıdır ya da pişince ne kadar sağlıklı oluyordur. 
   Tarifine gelince nereye baksam ölçü ve yapılış aynı. Aslında ufak tefek değişiklik katmayı severim yeni deneyimlerime ama ne dense bunu olduğu gibi aldım, sadece damla çikolata ekledim.
Malzemeler:
1 poşet toz kremşanti
1 bardak sıvı yağ
1 / 2 çay kaşığı kabartma tozu
3 bardak un

2 kaşık damla çikolata
Yapılışı:
Kremşanti ve sıvı yağ hafifçe karıştırılır, un ve kabartma tozu katılıp, hamur yoğurulur. Aslında öyle tam bir hamur olmuyor. Fotoğraflarda görüldüğü gibi toparlanmayan bir karışım. Elden ele sıkıp şekil veriliyor. İki el arasında sıkıştırılıp bastırılıyor. Tam yuvarlak değil, basık bir şekil. Pişer pişmez üzerine pudraşekeri serpip beş dakika dinlendirip servis yapıyoruz.






                                                                        



      


                                                                         


                                                                        


                                                                       


                                                                       








                                                                     Bereketi bol olsun…

21 yorum:

  1. ÇOK güzel görünüyor, bugün deneyeyim ben de :) kaç dakika pişmesi gerekiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. cevap için geç kaldım dışarıdaydım. henüz yapmadıysanız 180 derece sıcaklıkta yaklaşık 12-15 dakikada oluyor. üzeri çatlayınca çok hafif pembeleşince çıkarıyoruz. afiyet olsun.

      Sil
  2. Gunaydin :) Gununuz aydin olsun. Cok lezzetli ve pratik bir kurabiye gercekten. Ben kremsantili kurabiyeye tahin ekleyerek de yapiyorum. Tahin de nefis bir tat katiyor. Tavsiye ederim. Eline saglik. Simdi cayin yanina olsaydi nefis olurdu. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. denerim tahinli olarakta, güzel olur eminim. çayın yanına gerçekten çok yakıştığına inanıyorum. sevgiler...

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil
  4. Merhabalar benim bilmediğim bir tarif resimlerde de çok güzel anlatılmış ellerinize emeklerinize sağlık.. Profilinizi okudum ne kadar güzel bende mutluluklarınızdan payıma düşenleri almaya geldim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz, çok mutlu ettiniz. teşekkür ederim güzel sözleriniz için. sevgilerimle...

      Sil
  5. ellerine sağlık canım çok severim çok ta pratiktir.nefis olmuş.sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler sevgili arkadaşım. sevgilerimle...

      Sil
  6. merhaba
    hepside cok güzel olmus canım ellerine saglık banada buyurun selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, çok teşekkür ederim. sizinde bloğunuzu severek izliyorum. sevgilerimle...

      Sil
  7. Bu kurabiyeden denedim bende çok lezzetli oluyor. Damla çikolata iyi fikir bir dahaki sefer sizin tarifinizi yapacağım. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle hoş geldiniz diyorum. dediğiniz gibi çok lezzetli bir kurabiye. umarım damla çikolatalı da beğenirsiniz. çok teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil
  8. Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş, tadı da öyledir sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. gerçekten tadı da göründüğü kadar güzel, denemenizi tavsiye ederim :)) sevgilerimle...

      Sil
  9. afiyet şeker olsun denemeye değer bir tarif,bende bekliyorum sevgilerle..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz, mutlu ettiniz. çok teşekkür ediyorum, yorumunuz ve katılımınız için. hemen geliyorum. sevgilerimle...

      Sil
  10. ozlemcim...bana kalmadimi?
    seker gibiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ! siz yeter ki isteyin ben size tekrar yapmaz mıyım ? sevgilerimi ve selamlarımı gönderiyorum size kalbimden :))

      Sil
  11. tarif bir yana çokda güzel fotoğraflıyorsun sevgili özlem.nefis bir tarif olduğunu tadmadığım halde içindekilere bakarak söyleyebilirim.teşekkürler bizle paylaştığın için ve ellerine sağlık.

    YanıtlaSil