10 Mart 2014 Pazartesi

model olsun diye


                                                       

                                           Güzel bir hafta olması dileklerimle…
   Elimde sadece model olması açısından yaptığım bir örneği paylaşmak istiyorum. byhaafnerblogspot ta görmüştüm ve ben de rengarenk bir battaniye örerim diye niyet ettim ama bu ara pek zaman bulamadığımdan küçük bir iki parça örüp hem hevesimi alayım hem de elimde bir modelim olsun istedim.
   Çok kolay örülen bir model, hele de çiçekleri tonlarına dikkat edilerek, birkaç renkten yapıldığında çok güzel oluyor.

     Büyük parça artık, tutacak mı olur, yanına birkaç tane daha örülüp servis mi olur karar veremedim. Fincan sarıcımı ise tamamen özenti olarak yaptım.
    Eskiden çay bardaklarına, gaz lambalarına, çaydanlık üzerlerine, fırın üstlerine örülürdü de “ modern hayatın”  içinde “ ay ona da mı örtü örülürmüş “ diye bakardık. Şimdi yabancı bloglarda ,  fincanlara, çaydanlıklara, hatta yumurtalara bile bir örtü örülünce hayran hayran izleyip, sanki ilk defa görüyormuş gibi bizde peşlerinden gidiyoruz. Eminim o çok eleştirdiğimiz televizyon örtülerini bile büyük blogerlardan biri örüp, şöyle kocaman bir plazmanın üstüne örtse , yapmayanımız kalmaz. Hiç kimse darılmasın, gücenmesin ama iyice özenti toplumu olduk. Özenti özenti diye,  kızlarım bazen bir şeyleri aynı olduğunda birbirlerini kızdırıyorlar. Benim de bu sabah dilime dolandı. Özenti, özenti…












   Çayımıza eşlik edenlerse Havva Peynirci Hanımın kaşnik ekmeği ve Eminece tariflerin portakallı lokumu.  Tarifler için tekrar teşekkürler.

















Elmalı tartımın üzerindeki limon kabuğundan gülüm çok güzel bir şekilde kurudu ve güzel bir süs oldu.




18 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.gerçekten güzel bir modelmiş.renkleri çok hoş olmuş.bu arada portakallı lokumu beğenmenize çok sevindim.afiyet olsun canım.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de teşekkür ederim. güzel hafif bir tatlı oldu. artık tüm meyvelerle denerim gibi geliyor. sevgiler....

      Sil
  2. ayy özlem daha yayınını okumadan örneği görünce ayy ne güzel battaniye olur bundan dedin valla :))) sanki içini okudum..yap bence beyaz yerini krem yeşil yerini koyu mor turuncuyude mürdüm yada lila yapsan süper olur..lokumu sen mi yaptın ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. havvacığım şu ara dediğim gibi benim yapacağım yok, ama sen ikinci battaniyeni belki bu modelden yaparsın, hem de çok güzel yaparsın. sevgiler...

      Sil
  3. eline sağlık,şaşırdım:),demek ki kaşniki yaptın,senin ellerinden de ne güzel olmuştur.
    sanırım biraz beyaz un da katılmış:)
    çok sevgiler,iyi haftalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haftasonu yaptım havva hanım. değişik, daha önceden bilmediğimiz, güzel bir lezzet oldu. beyaz un katmadım ama kıvamını ayarlarken biraz yoğurt kattım. beyaz görüntüsü belki ondandır. mutfağımıza değişik bir tat kattığınız için teşekkürler.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, hoşgeldiniz. sevgilerimle...

      Sil
  5. Doğru söze ne denir özlem haklısın ama oyalanıyoruz işte herşey tekerrürden ibaret değilmi zaten sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, meltem yorumun için. ama sakın yanlışta anlaşılmasın, benim eleştirim yaptıklarımıza değil, daha önceden, yıllar öncesinden yapılanlara burun kıvırıp, şimdi başkaları yapınca daha başka bir değer vermemize. küçük bir öz eleştiri. sevgilerimle...

      Sil
  6. Hepsi harika, renkler çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, selam ve sevgilerimle...

      Sil
  7. Hallo da fällt es mir schwer zu sagen was besser ist der Kuchen siht auch lecker aus deine Handarbeit ganz Toll Liebe grüße Karin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunuz için çok teşekkür ederim, sevgili karin. sevgilerimle...

      Sil
  8. örtü çok keyifli hele fincan sarıcın ise çok cici olmuş.ellerine sağlık.
    özenti konusunda çook haklısın:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fincan sarıcı olarak yaptığımın renklerini bende çok sevdim. maalesef istemediğim halde haklıyım :(( sevgiler....

      Sil
  9. Ellerinize saglik cok hos olmuslar aslinda o modelden turunculu olandan cok hos bebek battaniyesi de olur
    Gule gule iyi gunlerde kullanin
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. aslında bende bebek için değil de büyük bir battaniye örmeyi istemiştim ama gözümde büyüdü vazgeçtim. belki dediğiniz gibi küçük bir tane örerim. sevgiler...

      Sil