24 Mart 2014 Pazartesi

Cepli sandviç ekmeği










   Çok sevdim bu tarifi. Hem yapımı kolay,  hem sunumu oldukça şık.
    Çocukların seveceği türden bir görselliği var. Ben tarifine uygun olarak domates, peynir ve yeşilliklerle içini doldurdum ama köfte, kızarmış patates ve birkaç yeşillikle de servis edilebilir.
Cahide hanımın sayfasında sevgili Hasret paylaşmıştı birkaç ay önce. Daha birkaç yerde gördüm ama bu daha çok hoşuma gitti. Bazılarında yağlı kağıt yerine margarin sürülüyordu. Katları yapışır mı acaba diye kağıtlı olanı yapmayı tercih ettim. Hamuru da çok güzel oldu. Siz kendi hamur tarifinizle de yapabilirsiniz ama bunu tavsiye ederim.
Malzemeler:
6 bardak un
3 çay bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvı yağ
3 yumurta ( birinin sarısı üzeri için ayrılacak )
1 paket ınstant kuru maya (10 gr. )
1 kaşık toz şeker
 2 çay kaşık tuz
Yapılışı:
Kuru maya,un ve şeker karıştırılır, diğer malzemelerde katılıp yumuşak bir hamur yorulur. Bir saat kadar kabarması için ılık bir ortamda bekletilir.
Yumurta büyüklüğünde parçalar koparılarak el ile küçük bir tabak büyüklüğünde (15 – 16 cm. çapında) açılır. Hamuru açarken eli arada bir sıvı yağa batırmak iyi olur. Yarısını kaplayacak şekilde bir parça yağlı kağıt konup katlanır, yine mamurun yarısını kaplayacak şekilde bir parça yağlı kağıt konup, tekrar katlanır. Yumurta sarısı sürülüp yarım saat daha bekletilir ve 200 derece sıcaklıktaki fırında pişirilir.
Hamurları bu şekilde katladığımızda üç tane bölme elde ediyoruz. Sandviç ekmeklerimiz pişip, ılık hale gelince  kağıtlarını çıkarıp ki çok kolay çıkıyor ; üç katını da farklı yiyeceklerle dolduruyoruz.  


                                           
                                           



                                         






                                                           Bereketi bol olsun...






26 yorum:

  1. Nefis gorunuyorlar. Emegine eline saglik canim cok hosuma gitti. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim esin. sevgilerimi gönderiyorum sana.

      Sil
  2. Ne guzel gorunuyolar..bende yapayim bugun.farkli bisey ariyodum.ellerine saglik ozlemcim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap bence de havva. küçükler sevinsin.sevgiler....

      Sil
  3. Özlem çok güzel ve çok lezzeti görünüyorlar deneyeceklerim arasında yerini aldı, ellerine sağlık,iyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevindim beğendiğine meltem. yapınca da beğenirsin inşeAllah. sevgiler iyi haftalar...

      Sil
  4. Ne değişik tarif ve ne de güzel fotoğraflamışsın o yağlı kağıtlı kısımları, hayal edememiştim bir türlü :)
    Sağol Özlemcim, bu tarifi kaydedeyim ben de çocuklar için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk bakışta anlaşılmıyor ama kağıtlar gerçekten iyi fikir. çocukların seveceğini düşünüyorum. sevgiler...

      Sil
  5. Süper yaa.. Bebişlerime mutlaka bunlardan yapmalı, Eline Sağlık Canımcım.. CiCi KaLL.. (^_^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok seveceklerine eminim. şimdiden afiyet olsun , öpüyorum onları. sevgiler...

      Sil
  6. Çok güzel bir fikir sadece çocuklar değil evin tüm fertleri bayılır buna ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru aslında eşimde bende çok sevdik. hatta kabul günlerinde bile olur belki. teşekkür ederim. sevgilerimle....

      Sil
  7. Harikasınız★☆★
    Anlatımınızdan nasıl yapılacağını çok iyi anladım.
    Teşekkür ederim.
    Sevgilerimle♥♡♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. sevgilerimi gönderiyorum size.

      Sil
  8. canım iyiyim merak edip yazman beni mutlu etti. Teşekkürler.. Bu arada aldım bi tane mmmm nefis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi olmana sevindim. uzun zaman olmuştu. afiyet olsun diyeyim ama keşke gerçekten ikram edebilseydim.

      Sil
  9. ellerinize sağlık sadece çocukların değil büyüklerinde çok sevecegi bir tarif bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim gülay. gerçekten öyle, sadece kızlar değil bizde çok sevdik. sevgiler...

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil
  11. ne güzel ve keyifli bir tarif.çok da lezzetli görünüyor.çoğunlukla okula kızımda bende yiyeceğimizi evden götürüyoruz.malum dışardaki yemeklerin durumu.bu süper olacak.deneyeceğim.çok teşekkürler ve afiyet olsun sevgili özlem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok lezzetli bir tarif, Dolunay hanım. yiyeceklerin birbirine karışmadan bir arada oluşu ayrıca güzel. ilk düşünen herkimse onunda ellerine, fikrine sağlık demeden geçemeyeceğim. dilerim sizde beğenirsiniz. kızçeye de size de çok sevgiler...

      Sil
  12. ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOCUKLARIMIZ İÇİN ÇOOOK SAĞLIKLI PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜÜRLER SİZİ TAKİBE ALIYORUM BENDE SİZİ BEKLERİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz, çok teşekkür ederim. tabi ki bende sizi seve seve takibe alırım, güzel paylaşımlarda buluşmak üzere sevgiler...

      Sil
  13. İlk kez görüyorum böyle bir tarifi ve çok sevindim böyle enteresan bir tarif bulduğuma, Cahide hanım'ı ve Hasret Hanımı tanımıyorum ama onların da ellerine sağlık. Sizinkisi de süper görünüyor, tam kıvamında pişmiş üstü de ne çok ne az kızarmış, harika bir ikramlık tarifim daha oldu sayenizde, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim handan hanım. cahide hanım benim severek takip ettiğim, çok güzel bir blog sahibi. hasret hanıma ve daha bir kaç hanıma sayfasında yer veriyor. bizde ailece çok sevdik ve değişikliğinin yanında, çokta leziz bir tarif. dilerim sizde çok beğenirsiniz. şimdiden afiyet olsun. sevgilerimle...

      Sil