7 Mart 2014 Cuma

elmalı tart- güz gülleri


Evs İbni Evs (ra)’den rivayet edildiğine göre Resûlullah (sav) şöyle buyurdu: “Günlerinizin en faziletlisi cuma günüdür Bu sebeple o gün bana çokca salâtü selâm getiriniz; zira sizin salâtü selâmlarınız bana sunulur ” 
                                   "Allahümme salli ala seyyidina Muhammed"  

                                                                                                                                                                       

Mübarek Cuma günümüzün hayırlı olması, evimizin, gönlümüzün huzurla dolması, sağlığımızın yerinde olması, hastalarımızın şifa bulması, sofralarımızın bereket dolması, yavrularımızın, eşlerimizin, kendimizin bütün işlerimizin; doğru bir şekilde başarıyla gerçekleşmesi için dua ederek başlamak istiyorum bu gün. Amin.

                                                            Güz gülleri
   Dün poğaça yaparken, elma mevsimi yavaş yavaş geçmeden bir elmalı tart yapayım istedim. Bizim evimizde elmalı tarifler genellikle kurabiye şeklinde sevilir. Yorumu da zaten “görüntüsü güzel ama keşke kurabiye olsaydı “diye oldu. Olsun ben yine de çok eğlendim yaparken, adeta hamurcuk oynadım. Aslında süsleme işlerini kızlar çok sever ama bu onlara sürpriz oldu.
   Birkaç denemeden sonra bu şekil çıktı ortaya. Taktım bir kere üzerini çiçeklendirip bir bahar dalı yapmaya. Biraz uğraştım ve sonunda baktım elma kabuklarından gül, hamurdansa daha iyi duruyor, hatta ilk anda aklıma dal olarak kuru bir dal parçası koymak geldi, dur dedim abartma o kadar da değil, kuru dal sevgisi. Bir parça hamuru kakaoyla yoğurup dal şekli verdim. Zaten Cansuyumda annesini tanıyor ya “gerçek dal mı onlar? “ diye sordu.

   Masanın ortasında çok güzel bir görüntü oluşturdu. Poğaçalarıma da kıtır olsun diye sirke katmasaymışım, çok güzel olacakmış ama neyse. Yine de güzel bir çay keyfiydi.

Malzemeler:
2 yumurta
125gr margarin
1 çay bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
3 – 4 tane elma
Elmaların ve 1 limonun kabuğu gül yapmak için
tarçın
Yapılışı:
Tüm malzemeleri yoğurup, 4 / 1’ ni ayırdım. Büyük parçadan da çok az bir miktar kakao ile karıştırıp dal yapmak için ayırdım. Borcama yayıp, rendeleyerek tarçın kattığım elmaları çiğ olarak hamurun üzerine yaydım. Geriye kalan küçük hamur parçasını da merdane ile açıp üstüne serdim ve süsledim.














                                                          Nane dalları ve pudra şekeri ile renklendirdim



kurumuş gül yapraklarını andıran görüntüsüyle adını güz gülleri koydum



                                                   

                                                   

12 yorum:

  1. Özlem ne güzel dileklerde dualarda bulunmuşsun bende amin diyorum tart çok güzel görünüyor ellerine sağlık afiyet olsun sanada hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili meltem. güzel yorumun mutlu etti.

      Sil
  2. amin ve de ellerine sağlık,tadı da görüntüsü gibiyse offf ki ne offf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim havva hanım, tadı tabi güzeldi ama görüntü daha öndeydi sanırım. sevgilerimle...

      Sil
  3. Amin :) Çok hoş olmuş. Harika görünüyor. Eline emeğine sağlık. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağ olasın esin. ben den sana sevgi muhabbetler olsun, kendine iyi bak.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. hayırlı cumalar sevgili arkadaşım.

      Sil
  5. Amin cnm çok harika ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkür ederim, kadınlar günümüz kutlu olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ne kadar güzel görünüyor hayran kaldım.bravo özlemciğim.harikasın.afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  8. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com.tr/ canım ellerine sağlık...sayfanı bugun kesfettım.harıka seyler var...takıbe alıyorum senı...bende beklerım sayfama...sevgıler

    YanıtlaSil