nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

2 Nisan 2014 Çarşamba

battaniye modeli



                                                                           

   Küçük küçük işlerle uğraşıyorum bu aralar. Aslında amaç büyüğüne doğru adım atmak ama bir türlü cesaret edemiyorum. Elimde bir sürü başlanmış ve bitmemiş iş var. Derler ya  “başlanmış iş bitmiş iştir “ diye o sözü uyguladığımdan herhalde nereye elimi atsam yarım bir şeyler çıkıyor. Bu motifleri de model olması açısından yaptım. 
   Uzun zamandır bir battaniye örme hevesim var. Daha önce burada paylaştığım battaniyeyi küçük kuzuma örmüştüm. Şimdi daha büyüğünü kendimiz için örmek istiyorum da öyle büyük işlere de girmek istemiyorum. Beni sıkmayan kolayca yapabileceğim bir şey olsun istiyorum. O nedenle de motifler halinde yapmak en iyisi. Uzun zamandır  (elişi yapmayı çok sevmeme rağmen ) bir şeyler yaparken çabuk sıkılıp, yarım bırakmaya başladım. Çokta zaman bulamıyorum yapacak, uzayınca da hep aynı işi elimde görmekten sıkılıp yenisine başlıyorum. Hadi bir süre sonra o da bir kenarda kalıveriyor.
   Şimdi beğendiğim birkaç modeli biriktiriyorum. Sonunda ya bunların hepsini birleştirip bir battaniye yapacağım ya da bardak altlığı olarak devam edecekler yaşamlarına.
                                             Güzellikler  sarsın her yanımızı …




















   Burada birde ipin kolay çıkarımını göstermek istiyorum. Bunu bana Rahmetli kayınvalidem (Hatice annem ) öğretmişti. Bilenler biliyordur ama bilmeyenler için göstereyim. Çok kullanışlı bir yöntem, ister tığ işi , ister şişle yapılan örgüler olsun çok kolaylık veriyor. Yumakların oradan oraya yuvarlanmasını engelliyor.  




 Baş ve işaret parmakları yumağın tam ortasına sokup içinden küçük bir tutam ip çıkarıyoruz.







                            Bu tutamın içinde ipin ucun bulup örmeye başlıyoruz.




Çıkardığımız tutamı örmesi bittikten sonra, yumağımızı bir kenara koyup örmeye devam ediyoruz. Biz örmeye devam ettikçe çok kolay bir şekilde ip çözülerek bize geliyor.

                                        

                                        

   Şimdi fark ettim ki kenarda iki modelim daha kalmış. Güzel sunumlar yapabilmek için ve de çok sevdiğim için o kadar çok fotoğraf çekiyorum ki,  iki modelimi çekmeyi unutmuşum. Şu anda da tekrar geri dönüp fotoğraflara ayıracak zamanım kalmadı. Onlar da Allah 'ım nasip ederse bir daha ki sefere artık. 
                                                     Sevgiyle kalın.


21 yorum:

  1. Ben de senin gibiyim, battaniye niyetine başlayıp, çocukların odalarına birer tane yastık yaptım motifleri birleştirip, bir de bizde de bir sürü bardak altlığı ayrıca :))
    Boşver, uzun uzun planlar yapmadığımız gibi büyüüük, büyük battaniyeler de yapamayıverelim varsın, bak pintereste yıkılıyor zaten ortalık battaniyeden :)
    Çok güzel olmuş motiflerin Özlemcim, ellerine sağlık, işlerken ki keyfi yeter zaten ;)
    Leylek bakınıyorum ben de birkaç gündür ama nafile :))
    Sevgiler ve farkındayım cümleler bir türlü hizaya giremedi, azcık devrik devrik oldu, pardon e mi canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esen çok heves ediyorum ama bakalım sonunda ne olacak. pintereste gelince pek zaman ayıramıyorum. sayfama da açtım ama bir türlü düzenleyemedim. leyleklerin gelmesine daha var sanırım. ayrıca sana çok yakışmış, bir süre daha kalıversin. nehir ve denizi öpüyorum. sevgiler...

      Sil
  2. Özlem model ve renkler çok güzel ama biraz seni yoracak gibi görünüyor ,şimdiden kolay gelsin ,ip fikrini biliyordum ama nedense uygulamıyordum tekrar hatırladığım iyi oldu artık denerim ellerine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim meltem. küçük parçalardan oluşması bana kolay geldi ama dediğin gibi oyalayıcı. bakalım tamda karar vermedim, şu aralar hiçte zamanım yok. sadece küçük bir heves. hiç olmazsa modeli kalır elimde.

      Sil
  3. Motifler cok hos ozlem..ama fazla dolgulu ya battaniye zor olur bence..ama gercekten hos..ellerine saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağ olasın havva. biraz zaman alıcı bir model. belki başka modellere de bakarım. şimdilik bir kenarda dursunlar bakalım. selamlar...

      Sil
  4. Özlem Hanım, merhaba, ne kadar güzel şeyler yapmışsınız hepsi birbirinden güzel, el işleri atıştırmalıklar;)) süpersiniz:) bayılırım böyle şeylere. Bu arada beni takibe alamamışsınız sanırım Gfc den kaynaklıydı, şimdi düzeldi sanırım normal butondan ben üye olabildim size, önemli değil aslında, gelmeniz yeter bilginiz olsun istedim. Tüm bloglarda bu sorun nihayetinde ortadan kalkmış takip ediyorsanız mutlaka görmüşsünüzdür. Şimdi diğer atıştırmalıklara geçiyorum, bayıldım çok çok enteresan tarifler var:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba handan hanım. öncelikle hoş geldiniz diyorum. ben de sizin sayfanızı çok sevdim, çok güzel paylaşımlarınız var. tekrar denedim ve şimdi oldu sanırım. paylaşımlarımı beğenmenize çok sevindim, görüşmek üzere sevgiler...

      Sil
  5. Dönem,dönem bende sıkılıyorum biraz ara vermek gerekiyor galiba.Atlattığınızda kısa sürede bitireceğinizden eminim.Örnek çok güzelmiş ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, mehtap hanım, güzel yorumunuz iyi geldi. beğenmenize çok sevindim. selam ve sevgilerimle...

      Sil
  6. Renk ve desen çok güzelmiş.Umarım battaniye olur.Çok da şık olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz nursel hanım, çok teşekkür ederim. bende battaniye olmasını çok istiyorum, ama bakalım nasip. sevgilerimle...

      Sil
  7. Yünlerde modellerde harika🙋😍

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkür ederim, emel hanım. sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Motifi ve renklerini çok beğendim, bitince çok güzel bir battaniye olacak. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim armina beğenmene sevindim. sevgiler...

      Sil
  10. Bu örnek çok hoşuma gitti.
    Ama sanki bol bol fotoğrafladığın mavilinin renkleri inanılmaz güzel.
    Bitmişinide merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim gülay hanım, aslında mavi hiç benim rengim değildir, hatta kot giysiler dışında hep uzak olduğum bir renktir. ama yünleri seçerken gözüm hep bunlara kaydı ve denemek istedim. şimdi hayran hayran örüyorum. bitmişini ben de merak ediyorum da baya uzun sürecek gibi. sevgiler...

      Sil
  11. çok beğendim renkler harika bu aralar mutfak masasına örtü örmek için motif arayışındayım renkli cıvıl cıvıl bir şey ararken bu motiflere bayıldım mutlaka örneğini çıkarıyorum ellerinize sağlık selamlar..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. beğendiğinize sevindim. çok güzel yaparsınız, merakla bekliyorum. selam ve sevgilerimle....

      Sil
  12. Motifler ve renkleri çok güzell,battaniye için de sabır istiyor sanırım.Aslında örüp örüp koyacaksın biriktirip battaniye yapacaksın ne güzel olur,örgü battaniyeler çok şık. Sevgiler :)

    YanıtlaSil