nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

12 Nisan 2014 Cumartesi

çocuklara etkinlik - 2 (gelincikten gelin yapımı)






                             Hayırlı hafta sonları sevgili arkadaşlarım,
   Çocuklar için bir bahar etkinliği paylaşmak istiyorum. Benim küçük gelinciğimin gelinciğinden bir gelin yapımı.Anneme annesi öğretmiş çocukluğunda, annem bana, be de yavrularıma…

   İstedim ki başka yavrularda öğrensin. ilk gördüğüm gelinciklerden hemen birkaç tomurcuk kopardım. Aslında kızlarım biraz kızıyor bana böyle yol kenarında gördüğüm otu, çiçeği kopardığımda yazık koparma deseler de dayanamıyorum. Dışarıdaki baharın evime gelmesini seviyorum, hatta balkonumda açan bir çiçek olduğunda da açtığına pişman edip kesip getiriyorum içeriye. Öyle seviyorum, kızlar dalında güzel dese de görebileceğim şekilde yakınımda olmasını isyorum açan bir çiçeğin.   
                      
                İki tomurcuk yeterli gelinimiz için. ilk önce  baş kısmını yapıyoruz.














              yaprakları koparıp tek yaprak bırakarak duvaklığını yapıyoruz.



 ön kısmındaki tomurcukları koparıp, gelinimizin yüzünü açıyor ve arka kısımdaki tomurcukların saç gibi durmasını sağlıyoruz. alt kısmından minik bir parça kesip düzleştiriyoruz. Düzleşen kısma sivri bir uçla bir delik açıyoruz.



   şimdi vücut bölümüne başlıyoruz. yeşil gövdeyi koparmadan aralayıp kırmızı 
yaprakları ortaya çıkarıyoruz.









     baş kısmına açtığımız küçük deliğe, gövdeyi sapından yararlanarak birleştiriyoruz.




                                                    çıkmaz kalemle yüzünü çiziyoruz. 
  




Ayrıntıların daha iyi belli olması için ışık tutup resim çektim, bu defada çirkin gelin oldu. çocukları korkutmasa bari...





                                

                                                                             
 


         Yol kenarından topladığım çiçeklerim ve portakal kabuğundan güllerim.
          
                                       Güzellikler diliyorum hepimize, sevgiler…. 




24 yorum:

  1. Birden cocukluguma dondum ozlem kucukken koyde buyudum..ilkokul zamani..bu mevsimde nede oynardik tarlalar kirlar...en cokta acaba hangi renk gelinlik olucak diye sevinirdik yaparken.bana hep acik pembe cikardi ne mutlu olurdum..ne oynardik.. gezmedigimiz bilmedigimiz yer olmazdi..eve giris saatimiz yatsi ezaniydi..ne guven dolu bi zamandi o yillar..simdi ise cocuklarimizim elini birakmaya korkar olduk..ne uzucu...
    .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar haklısın havva, ben de köyde büyüdüm, sokakta, kırda bayırda oynadım. dediğin gibi şimdi çocukların dışarıda oynamasını bırak elimizden ayıramıyoruz. bizim çocukluğumuz onlara masal gibi geliyor. teşekkür ederim samimi yorumun için.

      Sil
  2. Ahh o gelincikler ne muhtesem, ne narin cicekleridir kirlarin. Ben serbetini yaptigimiz zamanlari ozluyorum. Pek yaratici bir fikirle yola cikip cok sirin bir sey yaratmissiniz. Emeginize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en sevdiğim çiçektir, kiraz çiçeği ile birlikte. hem narinliklerini hemde rüzgara dayanıklılıkalarını daha çok severim.şerbetini hiç bilmiyorum. egzoz dumanından uzakta yetişenini bulsakta denesek. teşekkür ederim.

      Sil
  3. Beni taaaa 80 lere götürdüğünüz
    Bizede annem öğretmişti
    Simdi kizlarima yapiyorum cok şaşırıyorlar
    Bizim internetsiz tv de cizgi film bile yok olduğu devirlerde nasıl mutlu o devirde çocukların nasıl mutlu olduguna şaşırıyorlar
    Hepsinin elinde tableti biz salincagi zor bulurken onlar parklarda mutsuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ne güzel yazmışsınız, eskiden daha mı kolay mutlu oluyorduk, gelincikten bir gelin bebek, ayçiçeğinden tekerlekli araba, sazdan şapka... elimizin dokunduğu her şey ne kadar kıymetli ve mutluluk vericiydi.

      Sil
    2. Ne kadar dogru..yazmadan gecemicem..biz sabah altiya saat kurardik trt birde bi tane cizgi film izleyebilmek icin..sabah haber oncesi olurdu hala isimleri bile aklimizda..simdi kumanda cocuklarin elinde yine mutsuz..

      Sil
    3. kapattık çocukları kapattık havvacım, eve kapattık. dış dünyanın güvensizliği, bazı insanların acımasızlığı, çocuklarımızı kafesteki kuş haline getirdi. toprağın kokusunu, çimenin yeşilini,hissedemeyen çocuk kumanda elinde ne yapsın. keşke kötü niyetli insanlar olmasa, keşke çocuklarımız da bizler gibi dışarıda rahat oynayabilse.

      Sil
  4. İlk kez gördüm böyle bir gelin, hiç bilmiyordum. Çok güzel olmuş, çocuklara öğretmek lazım:)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim hülya yorumun için. çocukların kendileri için bir şeyler yapması çok güzel, hele de malzeme doğadan olunca daha bir güzel. sevgilerimle...

      Sil
  5. Ne güzel bir şey paylaşmışsınız. Sanki hayal meyal hatırlıyorum çocukken gelinciklerden buna benzer bir şeyler yaptığımı. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağ olasın esra, mutlaka yapmışsındır. bizler çiçekle, toprakla oynayabilen çocuklardık. selam ve sevgilerimle....

      Sil
  6. Özlem bizde çam ağacının yapraklarından kolye yapardık ,bunu ilk kez görüyorum çok ilginç ve güzel bir fikirmiş iyi haftalar diliyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çam yaprağından kolyeyi hiç bilmiyorum meltem. daha kim bilir neler saklı çocukluğumuzda. bir gün sen de paylaşırsan ne iyi olur, çocuklar hep öğrensin bizim çocukluğumuzu. selamlar...

      Sil
  7. Aaaa, hiç bilmiyordum bunu bak :) Ne kadar da güzel ve ayrıntılı anlatmışsın :) Benim yeni postum da gelinciklerden ibaret, ne hoş bir tesadüf olmuş Özlemcim :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin gelinciklerine bayılıyorum esen. baharı getirdin işlerine. hemen bakayım bu gün paylaştıklarına. selamlar...

      Sil
  8. Çok eğlenceli ve değişik bir çalışma:)) Çocukluğumun çiçeğidir gelincikler. Dedemlerin çiftliğinin etrafında kocaman bir gelincik tarlası vardı en büyük zevkim onları toplayıp eve getirmekti :)) Anneannem de bana kızardı o zamanlar bırak dalında kalsın diye :)) Anılarım tazelendi teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok teşekkür ederim sevgili Juliette, ne güzel ortak çocukluk anılarında buluştuk, gelincikler sayesinde senle ve bir çok arkadışımızla. çiçekler her ne kadar dalında güzel olsa da ben de kır çiçeğini görünce bir kaç tane koparmadan edemiyorum. senin gibi çocukken de öyleydim. şimdi de içim de ki çocuk çıkıveriyor ortaya, güzel anılardı. sevgilerimi gönderiyorum sana.

      Sil
  9. ah özlem ne tatlısın:) iyi ki hatırlattın. Ne çok yapardık çocukken bunlardan. Tamda zamanı ama ben artık hiç bir yer de gelincik göremiyorum:(
    Yalova da çok olurdu bu vakitler ama geçen gidişimde özellikle baktım, sanki kurumuşlar, yok olmuşlar gibi.
    Ne güzel bir çiçek, ne güzel bir bebektir o.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük, kırmızı, zarif bir o kadar da güçlü güzellikler bize neler hatırlattı neler. ah çocukluğum demeyen var mı acaba aramızda, teknolojinin hayatımızı kolaylaştırırken bir o kadar da unutturdukları için. burada da her geçen yıl biraz daha az açıyorlar. tohumlar olgunlaştığında ben kıyı köşe yaymaya çalıyorum, beton yola uçup ziyan olmasın.kutu dallarının arasında kesilip atılmasın diye. çok teşekkür ederim güzel yorumun için. sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
  10. ne güzel işler yapıyorsun ve ne incelikleri hatırlıyorsun sevgili özlem.süper bir etkinlik.çok şirin olmuş.evinde baharın izleri ve kokusu daima yer alsın.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim, sevgili Dolunay hanım. sevdiğim ve beni mutlu eden güzellikleri paylaşmayı seviyorum sadece. güzel duanıza amin. sizin de evinizde, gönlünüzde hep bahar çiçekleri olsun. sevgiler...

      Sil
  11. Ne varsa eskilerde var ablam...Ben hiç duymamıştım ve görmemiştim...Sayende kızçeme yapabileceğim bir etkinlik daha oldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim, birbirimizden ne çok şey öğreniyoruz. hep güzel paylaşımlarımız, hep aynı sevgimizle olsun inşeAllah. güzel gelinim benim.

      Sil