18 Nisan 2014 Cuma

Ekmekli Omlet

Cuma günü ikindi namazı ile güneş batmasına kadar olan zaman diliminde Allah’dan isteyin. Dua edin.
Cuma günü ”La ilahe illa ente ya hannanü ya mennanü ya bedias semavati vel erdi ya zel celali vel ikram” bu dua ile dua eder ve Allah’dan isterse ,Allah mutlaka duanıza karşılık verir.                                    
                                                                                Kaynak: http://www.rahmetdenizi.com



                                                             
               



       Sizleri bilmem ama benim için çocukları küçükken doyurmak daha kolaydı. Sevmeseler de yemekleri süsleyip püsleyip, oyunla, şarkıyla bir şekilde yedirirdim. Şimdi öyle mi? Kendi damak tatları oluştu. Bir türlü sevmediklerini yediremiyorum. Şunu da yemeniz gerek, bak şunda şu vitamin bunda bu derken, e… artık onlar benden daha iyi biliyor nerde ne var. Bak anne onu yedik ondan bunu aldık bundan şunu aldık onu yemesekte olur diye işin içinden çıkıveriyorlar. Şimdilik kendilerine yaptırdığımda, yemeleri daha kolay oluyor da bir gün bundan da sıkılacaklar diye korkuyorum.
Bu da yumurta yedirmenin son hali…
   Okul sonrası güzel bir atıştırmalık olarak başladık ama özellikle hafta sonu kahvaltısı içinde çok iyi olabilir.
    
Malzemeler:
Tek porsiyon için:
1 yumurta
1 dilim ekmek
1 kaşık rendelenmiş kaşar peynir
½ çay bardağı süt
Tuz karabiber
1 kaşık sıvı yağ
Yapılışı:
Yumurta, süt, peynir, tuz ve karabiber iyice karıştırılır. Küçük doğranan ekmek dilimi katılıp, tekrar hafifçe karıştırılır ve bir kaşık yağ konarak ısıtılmış teflon tavada, kapağı kapalı olarak pişirilir. Bir tarafı kızardıktan sonra bir tabak yardımı ile çevrilip, diğer tarafı da kızartılır.
                                                             





                    Cumanın hayrı, nuru evlerimizi, gönüllerimizi doldursun duasıyla…
                                                         Sevgiyle kalın.

28 yorum:

  1. Ellerine sağlık Özlem ,hayırlı cumalar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim meltem, sana da hayırlı cumalar. dün tarifine fazla bakamadım. domatesli böreğin harika görünüyordu. bir ara bakarım zor değilse, yaparım. senin de eline sağlık arkadaşım.sevgiler...

      Sil
  2. Omlet en sevdiğim kahvaltılıklardan. Hazır tarifi bulmuşken haftasonu deneyeyim :))
    keyifli ve bereketli bir cuman olsun Sevgili Özlem.. Dileklerin isteklerin kabul olmasını dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, sevgili juliette. omlet seviyorsan bu tarifi de çok seveceğine inanıyorum, şimdiden afiyet olsun. sevgilerimle iyi bir cuma ve haf tasonu diliyorum.

      Sil
  3. Ellerinize sağlık,hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili birsen. hayırlı cumalar ve tatiller diliyorum, sevgiler...

      Sil
  4. Benim büyük kızım yumurtayı ağzına bile sürmez:(yoksa yapardım bu güzel omleti ona.ellerinize sağlık, hayırlı cumalar..sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin sevgili adaşım. üzüldüm kızının hiç yememesine. aslında ne büyük lezzetler kaçırıyorlar farkında değil bazen çocuklar. ya da damak tadı diyelim, yapacak bir şey yok. güzel bir cuma günü ve hafta sonu tatili diliyorum. sevgilerimle...

      Sil
  5. Merhaba,
    Blogunuzu çok begendim ve sizi takibe aldım
    Bende bloguma beklerim
    Sevgiler,
    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ebru. ben de seni takibe aldım. sevgiler...

      Sil
  6. Hayırlı cumalar.. Ellerinize sağlık.Omlet harika olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağ olasın sevgili Fatma. hoş geldin. sevgilerimle....

      Sil
  7. É Páscoa! Cristo está vivo, o túmulo está vazio, Ele ressuscitou!!! A mais bela festa dos Cristãos.
    Crentes no Amor de Deus Pai que nos deu seu Filho Jesus Cristo que permanece conosco pela força do
    Espírito Santos, seguimos nossa caminhada na construção de um mundo mais justo, fraterno, humano,
    harmonioso e de doação.
    Todos somos promotores da Paz!
    Feliz, Santa e Abençoada Páscoa.
    Marie.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne yazayım şimdi ben bilemedim sevgili marie. siz kendi inançlarını en iyi şekilde yaşamaya çalışıyorsunuz, biz de kendi inançlarımızı en iyi şekilde yaşamaya çalıyoruz. bu güzel dünyada barış içinde olmak önemli.sevgiler...

      Sil
  8. yumurtanın her türlüsüne bayılırım,ama böyle de ekmekli ekmekli süper olmuş,hani derler ya "yeme de yanında yat" :)
    ellerinize sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel yorumun için. yumurtayı seviyorsan bunu da çok seveceğine inanıyorum. gerçekten çok lezzetli. sevgilerimle...

      Sil
  9. Ekmeklisini hiç yapmamıştım bir de böyle deneyim oğluşuma:) dua paylaşımın için teşekkürler mutlu, bereketli güzel günler diliyorum takipteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Neslihan, hoş geldin. Hemen ben de sana geliyorum.bereketli güzel günler sana da olsun. sevgiler...

      Sil
  10. Omleti cok severim ve hatta kolesterolum yuksek ciktiginda doktor yasaklamisti ve ben acayip uzulmustum yumurta yiyemiycem diye. Ekmeklisini ilk defa gordum, deneyecegim en kisa zamanda. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Mukaddes. hoş geldin. geçmiş olsun diyeyim önce. yasaklanmamış olmasına sevindim, yumurta yemenin. mutlaka denemelisin, çok güzel oluyor. sevgilerimle...

      Sil
  11. ne güzzel fikirmiş bu:) yumurtayı düşman ilan eden çocuklarım için denemeli.bu damak tadı konusunda çok haklısın özellikle oğlum nerede faydasız şey var ona düşkün.her gün bir işkence.yemek yapmaktan soğudum bu yüzden.eşim çok seçer oğlum ayrı seçer kızım yemekte et istemez vs vs :) zorrr!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten herkes ayrı bir şey sevince, annelerin işi çok zor oluyor. boş ver yemesin diyemiyoruz, öyle ya da böyle yedireyim derken de baya uğraşmak gerekiyor. ne diyelim canları sağ olsun.

      Sil
  12. Ahhh bayılırımmm yumuraya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel, belki bu tarifi de seversiniz. sevgiler...

      Sil
  13. Ellerine sağlık ablam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım benim. belki sana da yumurtayı sevdiren bir tarif olur. selamlar...

      Sil
  14. nerdeyse her gün omlet yiyom. deniycaaaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğeneceğine inanıyorum sevgili Derin, çok leziz. sevgiler...

      Sil