nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

8 Nisan 2014 Salı

Tuzda Tavuk






  Bu gün rahmetli kayınvalidemin tarifi, tuzda tavuk yapımını paylaşmak istiyorum. Bu benim bildiğim en kolay  yemek. Hazır aldığımız tavuk çevirmelerin tadında oluyor. Ben bütün tavukla yapıyorum ama bütün olarak alınmış göğüs kısmı ile de çok güzel oluyor.
Malzemeler.
1 paket tuz
1 adet tavuk
Yapılışı:
  Yağlı kağıt serilmiş tepsiye, bir paket tuz yayılır. Temizlenip, tütsülenmiş tavuk tuzun üzerine yatırılır.200 derce fırında üzeri kızarana kadar pişirilir yaklaşık iki –buçuk, üç saat kadar sürebilir.
Not: pişerken etrafa tuzun keskin kokusu yayılıyor, o nedenle evi havalandırabileceğiniz bir zamanda yaparsanız rahatsızlık duymazsınız. 






Biliyorum resimler hiç hoş görünmüyor ama kolay anlaşılır olması için yayınlamak zorundayım.






EVDE YOĞURT 
                                         

 Uzun zamandır ilk defa evde yoğurt yaptım. Kızların bebeklik döneminde onlara küçük kaselerde günlük yapıyordum. Büyüdükçe tadını sevmemeye başladılar. Belki yeniden sevdirmek için bu iyi bir başlangıç olur. 
  İki litre sütü ılıktan biraz daha sıcak olacak şekilde ısıttım. Üç yemek kaşığı yoğurdu bir kasede ılık sütten birkaç kaşık koyup kıvam verdim ve süte kattım. Kapağını kapatıp, örtü ve battaniye ile sardım, dört saat bekledim.
 Buzdolabında da iki – üç saat bekledikten sonra yenilebilir hale geldi.







Kızlarım yoğurdu; nane, kimyon, karabiber, kekik, pul biber, tuz karışımıyla seviyor.
  



                            Güzellikler diliyorum hepimize, sevgiler….

16 yorum:

  1. çok ilginç,ama pişme süresi neden bu kadar uzun şaşırdım.
    et tandır kadar uzun sürüyor pişmesi.
    eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim havva hanım. doğrusu nedenini bende bilmiyorum. belki bütün olmasından dolayı ancak pişiyordur. biz birazda iyi pişmiş seviyoruz, onun da etkisi var tabi. sevgiler...

      Sil
  2. tavuğun görüntüsü çok güzel hazır çevirmelere benziyor gerçekten,aşırı tuzlu olmuyor mu?
    bu arada elinize sağlık,selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağ olun. tadı da görüntüsü gibi çevirmeler benziyor, hatta daha iyi pişmiş oluyor dersem yalan olmaz. hiç tuzlu olmuyor yerken tuz serpme ihtiyacı bile duyuyorsunuz. sevgiler...

      Sil
  3. ellerine sağlık arkadasım görüntü güzel kendi de öyledir eminim ..yoğurt yapmayı çok istiyorum geçen ilk ekmeğimi yapabilince yoğurt da yaparım kariyer de demiştim bakalım bi ara ona da sıra gelecek.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim esra. evet, göründüğü gibi lezzeti. yoğurt mutlaka yapmalısın. ev ekmeğini ben de çok seviyorum. hatta ekmek yapma makinem var ve yıllarca hiç dışarıdan ekmek almadım. kızlar büyüdükçe onların damak tadına uyup satın alıyoruz, evde ara sıra pişirmeye başladım. bir kaç gündür yoğundum pek ilgilenemedim, şimdi ekmeğine bakıyorum. selamlar...

      Sil
  4. Tavuk nar gibi kizarmis elinize saglik, yogurdu evde yapmayi denemem lazim..sanirim cok zor degil?? Afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz, çok teşekkür ederim sevgili emel hanım. bence yoğurdu çok güzel bir şekilde yaparsınız.demelisiniz.dediğiniz gibi çok kolay...sevgilerimle...

      Sil
  5. Özlem tavuk ne güzel kızarmış öyle ,afiyet olsun ,biz senelerdir hazır yoğurt almıyoruz ,yoğurt yapma işini eşim üstlendi hep o yapar senin de ellerine sağlık sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler meltem. ne güzel şanslısın, bizim hep böyle köy sütü bulma imkanımız olmuyor. paket sütlerle de olmuyor. eşinin de ellerine sağlık. bir eve, iş bölümünün kattığı mutluluk tartışılmaz. sevgiler...

      Sil
  6. Harika bir tavuk tarifi elketinr sağlık canım...memleket erzincan sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili tülin. memleketimin her yanı gibi erzincan da çokgüzel bir yer. geçen yıl kızımın bir proje ödevinde erzincanın hava durumunu incelemiştik. dutların neden bu kadar geç olgunlaştığını anladım şimdi. ayrıca mama hatun külliyesi, kemah kalesi, girvelek şelalesi ... hayran kaldık.. sevgiler

      Sil
  7. ÖZLEMİM:)) DÖKTÜRMÜŞSÜN NE RESMİNDEN BAHSEDİYORSUN SANKİ LEZZETİ ÇIKMIŞ FOTOĞRAFA :)AFİYETLER OLSUN...ELLERİNE SAĞLIK ...MEVLAMA EMANET...KIZLARIN HAZIRLIĞI TABLO SANKİ:)KUÇAKLIYORUM ONLARI AH BANA YAKIN OLSAYDINIZ KOMŞU FALAN:)NE SOHBETLER YAPARDIK.........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim, beğenmenize, güzel yorumunuza çok mutlu oldum. ben de çok isterdim sizinle yakın olmayı, hele komşu olmayı daha çok isterdim. kızlarım için söylediğiniz güzel sözler, kıymetli dualarınız beni ayrıca mutlu ediyor. bende size, eşinize, yavrularınız ve torunlarınızla birlikte hep güzellikler diliyorum. sevgilerimle...

      Sil
  8. :) tuzda tavuğu bende yapardım .artık eve tavuk nadiren aldığımdan pek bugünlerde denemiyorum.hindi eti denedik zira onun genetiğiyle oynayamamışlar henüz ama oda pek tatsız tuzsuz :)
    nefis görünüyor ellerine sağlık.afiyetler olsun.
    yoğurdu bizde hep karışımlı yiyoruz yemek seçen çocuklarıma yoğurdu bu şekilde sevdirmiştim.o yüzden haftada 6 kilo yoğurt gidiyor.yoğurt yemeyenler için süper alternatif.birde meyveli olunca seviyorlar üzerine azıcıkta marmelattan yaptığım sosu döküyorum.yediremeyenler için tavsiye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah! ben de bir çıkarabilsem mutfağımdan tavuğu ne iyi olacak ama zararını bile bile bir türlü vazgeçemiyoruz bazı yiyeceklerden.
      evet, yoğurdu sade sevmeyenler için lezzetli bir yöntem. illa yedireceğim deyince bir yol buluveriyoruz biz anneler. kızlarla ben yukarıdaki gibi, eşimse sizin dediğiniz gibi reçelli, meyveli seviyor. sevilen bir yiyeceği sofraya getirmekte ayrı bir keyif. selam ve sevgilerimle...

      Sil