nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

11 Mayıs 2014 Pazar

Bir Annenin Görevi...

   




         Yine mi ? Yeniden mi? Yoksa kaldığı yerden mi? İşte öyle bir şeyler…
   Şükürler olsun ki Yüce Yaradanım bize tevekkül inancını vermiş de her zaman Rabbime sığınıp devam ediyoruz.

   “ Bir annenin görevi çocuğuna destek olmak değil, desteksiz ayakta durabilmeyi öğretmektir. ”
                                                                              Dr. Aytül Çorapçıoğlu Özdemir
   Çocuk bakımı, yetiştirilmesi üzerine çok hikaye dinledim, çok yazı okudum, çok düşündüm ama hiç biri beni bu kadar etkilemedi, bu kadar anlamlı gelmedi.
    Bir yıl kadar önceydi; TRT’nin sabah programında söylemişti  dr. Aytül Çorapçıoğlu Özdemir hanım, kendine mi ait, bir alıntı mı bilmiyorum. Hemen kalkıp yemek masamın olduğu duvardaki masamdan büyük aynaya, çıkmaz kalemle yazdım. Her silindiğinde tekrar yazdım.
    Bu söz benim için ; yapmak istediklerim, yapmaya çalıştıklarım, bir türlü adını koyamadığımdı. Şimdi adı da var, aynada yazısı da var.
“ Bir annenin görevi çocuğuna destek olmak değil, desteksiz ayakta durabilmeyi öğretmektir. ”
   Bu söz üzerine sayfalarca yazı yazabilirim, ama yazmayacağım. Daha önce okumayanlar okusun, anladığı gibi anlasın, yorumladığı gibi yorumlasın diye...

   Anne olmayı, anne olmanın sevincini, değerini bilenlerin anneler gününü kutluyorum.
  Anneliğini; kucağındaki, yanında ki  yavrusunu değil de, gönlündeki yavrusunu seven, öpen, koklayan,  bir türlü sahip olamadığı ama bir türlü de aklından, gönlünden ayıramadığı yavrularının hasreti yaşayan,  henüz anne olamamış annelerin de anneler gününü,( yıllarca evlat hasreti ile yaşamış biri olarak ) kutluyorum.

  Unutmamak gerekir ki;
 “Göklerin ve yerin egemenliği Allah'a aittir. O dilediğini yaratır; dilediğine kız çocukları bahşeder, dilediğine de erkek çocukları bahşeder. Yahut erkek ve kız çocuklarını birlikte verir. Dilediğini de çocuksuz bırakır. Şüphesiz O her şeyi bilir, her şeye gücü yeter." buyurulur. (Şura, 42/49-50)

                                                Sevgilerimle...







Canım annemin laleleri. İyi ki varsın annem, iyi ki benim annemsin. Anneler günün kutlu olsun, anneler günümüz kutlu olsun, seni çok seviyorum...
















                               

6 yorum:

  1. GÜZEL ANNE KUTLUYORUM:)SENİ MEVLA YAVRULARINA AK YAZILAR YAZSIN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum sevgili ablam. sizin de anneler gününüz kutlu olsun. güzel kızlarınızın da, hasretiniz muhterem anneciğinizin de. selamlarımı ve sevgilerimi gönderiyorum size...

      Sil
  2. Özlem senin gibi güzel bir evlat yetiştirmiş olan annenin ve senin anneler gününüz kutlu olsun canım sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel arkadaşım benim, ben de senin bu güzel gününü kutluyor, anneciğine rahmet diliyorum. Allah 'ım onu da tüm rahmete ermiş anneleri de cennetine alsın. inşeAllah. sevgilerimle...

      Sil
  3. bu sözü daha öncede duymuştum özellikle bu sene bunun ne derece önemli olduğunuda daha iyi anladım.geç biliyorum ama anneler günün kutlu olsun sevgili özlem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklar büyüdükçe bazı sözler, bazı tecrübeler daha anlamı oluyormuş ben bunu anladım. hayatta hep gülsün yavrularımızın yüzü, gönlü, inşeAllah.
      ben de sizin güzel anneliğinizi ve güzel annenizin güzel anneliğini kutluyorum.

      Sil