nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

29 Mayıs 2014 Perşembe

Tuzlu Çıtır Kurabiye

                         



Özellikle Perşembe geceleri okunması Ehl-i Beyt imamları tarafından tavsiye edilen bu Duanın her türlü sıkıntı için , kötülük edenlere haddini aşanlar için okunduğu söylenir


. http://dualarhazinesi.blogspot.com.tr/2014/01/persembe-gunu-okunacak-dualar.html

Allahım! Sana yeryüzündeki kum taneleri adedince şükrediyor ve salih kullarına olduğu gibi bana da rahmetinle muamelede bulunmanı diliyorum. Peygamber Efendimiz hürmetine, ehl-i beyti ve ashabı hürmetine ne olur, bizden evvel, binlercesinin bu kabil dileklerine icabet ettiğin gibi bize de lûtfundan kapılar arala ve başımıza sağanak sağanak ihsanlar yağdır!..Amin.


   Süslü Mutfaktan aldığım bir tarif. Biz çok sevdik. İki defa yaptım. Ağızda dağılan, nefis bir tadı var. İlk yaptığımda çok mu pişirdim acaba diye düşünmüştüm, yerken çıtır çıtır ses duyunca. İkincisinde daha az pişirip de yine aynı şekilde ses çıkınca, anladım ki bu tuzlu kurabiye adının hakkını veriyor. 

Malzemeler:
125 gr. Oda sıcaklığında margarin
1 / 2 çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı sirke
1 çay kaşığı toz şeker
1 yumurta sarısı
1 bardak rendelenmiş kaşar peyniri
1çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tuz
 Aldığı kadar un

   Yapılışı:

   Un dışındaki tüm malzemeleri karıştırma kabına koyup, karıştırıyoruz. Azar azar un ilavesi yapıp, yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. buzdolabında 30 dk. dinlendiriyoruz.
   Küçük küçük şekiller verip, pul biber veya çörek otuna bandırıp, tepsiye yerleştiriyoruz. 180 derece sıcaklıktaki fırında pişiriyoruz.
                        














                                                            Bereketi Bol Olsun...

















.


8 yorum:

  1. Sevgili Özlem Hanım, çok severim tuzlu kurabiyeleri de, hem tok tutar hem de lezzetli gelir bana elinize sağlık, tam çay saati tarifi;) süper, elimizin altında bulunsun!. Bu arada zarif doğum günü mesajınız beni mutlu etti, eksik olmayın, çok naziksiniz. Sevgi ve selamlar:).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, Handan hanım. gerçekten çayın yanına çok yakışan bir tarif. hem çıtır çıtır oluşu hem de ağızda dağılışı ayrı güzel. tekrar; yeni yaşınızın yeni mutluluklar getirmesini diliyorum. sevgilerimle...

      Sil
  2. Amin tüm güzel dualarımızın kabul olması dileğiyle, kurabiye pul biberli çörek otlu eminim çok güzel olmuştur bizim çocuklar çok sever baharatlı tatları ellerine sağlık aldım tarifi deniycem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim yavrularımın da çok sevdiği bir lezzet oldu, meltem. eminim seninkiler de çok beğenir. mutlaka denemelisin. selam ve sevgilerimle...

      Sil
  3. amin. Önerilcekler arasında mı Özlem hanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öneririm. malzemeniz ve vaktiniz varsa hemen yapın derim. gerçekten çok hafif, ağızda dağılan, çıtır çıtır bir tat. biz çok sevdik. beğeneceğinize inanıyorum. sevgilerimle...

      Sil
  4. Bunlardan yapıp kavanozda sürekli bulundurmak lazım hatta buzluğada konabilir
    çok memnun kalınmış denemekte fayda var
    eellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet buzluğa konulabiliyor, bir kaç tane koymuştum ve çok güzel oldu çıktığında da. teşekkür ederim güzel yorumun için. sevgiler...

      Sil