nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

12 Haziran 2014 Perşembe

Arap Dudağı ve Limonata

  MÜBAREK BERAT GECEMİZİ KUTLAR, TÜM DUALARIMIZIN KABUL OLMASINI DİLERİM, AMİN...



 Sıcaklar yavaş yavaş başlarken biraz serinlik iyi gelir diye yazın vazgeçilmez içeceği limonata ve yanında kek harika oldu.
  Kızlarım, evde yapılabilecek her türlü soğuk içeceği çok seviyorlar. İlk başta da galiba limonata var. Meyvelerin çeşit çeşit bollaşıp yazın bereketini getirmesiyle diğer tariflerime de ara ara yer veririm nasip olursa.
Limonata:
2 adet limon
1, 5 bardak şeker
2 litre soğuk su




Siz nasıl yapıyorsunuz bilmiyorum ama ben, portakal ve limonun kabuğunu kullanacağım bir durum olduğunda, sadece bu iş için ayırdığım bir bulaşık teli ile ova ova yıkıyorum. Hatta elmaları da kabuğu ile yenecekse bu şekilde yıkıyorum.




                                                             Şeker ve limonu robottan geçirip, 




                            iki bardak kadar su koyup beş dakika bekletiyorum.





                                 Kalan suyu katıp, s
üzgeçten süzerek karıştırıyorum.





kızlarım için süslendi bardaklarımız



Kek
3 yumurta
2 bardak şeker
1 bardak sıvı yağ
1 bardak yoğurt
 2 paket kakao (25gr*2)
2 , 5 bardak un
1 paket kabartma tozu
 1 paket vanilya
Yapılışı:
Yumurta ve şeker beş dakika boyunca iyice çırpılır, sırasıyla bütün sıvı malzemeler ve kakao katılarak karıştırılır ve karışımdan bir bardak ayrılıp buzdolabına konur.
Un ve kabartma tozu, vanilya elenerek katılıp, sıvı malzeme ile karıştırılır ve 200 derece sıcaklıktaki fırında pişirilir.
Fırından çıkarır çıkarmaz üzerine hızlıca bıçakla delikler açılıp, bir bardak ayrılan karışım üzerine dökülür.
Sıcak sıcak servis yapılır.






                          Biz bu keki; vişne reçeli ile birlikte yemeyi çok seviyoruz.










                                                   Bereketi Bol Olsun…

32 yorum:

  1. ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim.gerçekten çok lezzetliydi :)) sevgiler...

      Sil
  2. Kekte limonata da harika görünüyor.Sunumu ne güzel olmuş :) ellerine sağlık,afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim. beğendiğine sevindim. selamlar...

      Sil
  3. eline sağlık
    hayırlı kandiller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Havvacığım. amin.ben de hayırlı kandiller diliyorum. selamlarımla,

      Sil
  4. Özlemcim kandilin mübarek olsun ,kek ve limonata nefis görünüyor yanınızda olup tatmak istedim ellerine sağlık bu arada bulaşık teliyle yıkama fikri çok ilginç geldi sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah! Meltemciğim ben de ne çok isterdim, bir bardak çayı, kekimizi, kurabiyemizi katık edip,karşılıklı iki laf etmeyi senle. tanışmayı çok istediğim arkadaşlarımdansın.
      senin de kandilin mübarek olsun, sağ olasın, amin.
      bulaşık teli gerçekten çok iyi temizliyor, denemeni tavsiye ederim. sevgilerimle...

      Sil
  5. Ellerinize saglık bende evde yapılan içeceklere bayılırım...Sizinde kandiliniz mübarek olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin. çok teşekkür ederim. hem sağlıklı hem lezzetli.sevgilerimle...

      Sil
  6. ellerine sağlık canım :) hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Şule. sana da hayırlı kandiller. sevgilerimle...

      Sil
  7. Harika ve kolay. bak ben bunu bugün deneyeyim hemen :)) deneyimlerimi yazacağım mutlaka ;)
    Teşekkürler Özlemcim..
    Bu arada limonatayı hiçö böyle yapmamıştım kabuklarını da kullanmak iyi fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kabukları çok güzel bir aroma veriyor. beğeneceğini düşünüyorum. çok sevinirim paylaşırsan sevgili Juliette. selamlarımla...

      Sil
  8. Bu keki ben de sık sık yapar ve çok da severim, sıcakken yanında dondurma ile harika oluyor. ;) Limonata çok güzel görünüyor, üstündeki minik çiçekler de çok estetik :) Ellerine sağlık, afiyetler olsun Özlemcim :) Hayırlı kandiller...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esen bak ben hiç dondurma ile yemedim bu keki. ilk yaptığımda deneyeceğim inşeAllah. çiçeklerim sardunya gerçi biz şöret diyoruz. çok teşekkür ederim güzel yorumun için. Nehir ve Denize öpücükler ve iyi tatiller...

      Sil
  9. Ayyyy nede severim bu ikiliyiii;))
    Ellerine saglik canim cok nefis gorunuyor, bu arada bende kullanirim o suzgec taktigini, ozellikle patatesi kabuguyla kavurmak istedigimde cok isime yariyor
    Bu arada limonlari blendırdan gecirmek iyi fikirmis, ben limonatayi degisik yapiyorum
    Once iyice yikayip kabuklarini rendeliyorum sonrada sikacaktan sikip suyunu ayiriyorum, o su kenarda beklerken siktigim kabuklarini rendeledigim kisimla beraber seker ve su ekleyerek kaynatiyorum 10 dakika kadar,, altini kapatmaya yakinda limonun suyunu ekleyip sogumaya birakiyorum ve sogudugu zaman cam bir surahiye ince tulbentten suzup icinede nane yapragi atarak buzdolabinda bir gece bekletiyorum,,,
    Aman be ne ugrastiriyormus yazarken farkettim;))
    Ama lezzeti değiyor cunku disarida satilan hazir aromali kokulu limonatadan hic farki olmuyor...
    Ben bu tarifi yillar evvel cafe isleten bir arkadasimin babasindan almistim:))
    Deneyene afiyet olsunnnnn.canim tekrar hayirli kandiller diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegülcüğüm, canım benim ne güzel yazmışsın, tarifini. biraz zahmetli ama denemek isterim, eminim aroması çok yoğun hissediliyordur.uğraşmaya değer bir lezzet olduğu belli. yaz uzun değişik soğuk içecekler her zaman çok iyi olur. hele çocuklar çok seviyorlar. selam ve sevgilerimle, yeni tariflerde buluşmak üzere....

      Sil
  10. Elleinize sağlık,bende limonatadan yarın yaparım kısmetse.
    Kandilinizi kutlar;hayırlara vesile olmasını dilerim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Deniz, cevap yazmakta çok geç kaldım, sanırım şimdiye kadar yapmışsındır. beğenmiş olduğununa inanıyorum. güzel duan için amin.çok teşekkür ederim, sevgilerimle...

      Sil
  11. Ellerinize sağlık limonata bir ayrı geldi gözüme ekrana yapışacaktım :D

    YanıtlaSil
  12. Özlem ellerine sağlık..kekte limonatada nefis...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Fatma. sevgilerimle...

      Sil
  13. Ellerine sağlık canım tam limonata zamanı aldım bir yudum sevgilerimi bırakıyorum :)

    ___♥▒▒▒♥_____♥▒▒▒♥
    ____♥▒▒♥▒▒▒♥▒▒▒▒♥▒▒♥
    ___♥▒▒▒▒▒♥♥♥♥♥▒▒▒▒▒♥
    ____♥▒▒▒♥▓▓▓▓▓♥▒▒▒♥
    _♥▒▒▒▒♥▓▓▓▓▓▓▓♥▒▒▒▒♥
    ♥▒▒♥▒▒♥▓▓▓♥▓▓▓▓♥▒♥▒▒♥
    _♥▒▒▒▒♥▓▓▓▓▓▓▓♥▒▒▒▒♥
    ____♥▒▒▒♥▓▓▓▓▓♥▒▒▒♥
    ___♥▒▒▒▒▒♥♥♥♥♥▒▒▒▒▒♥
    ____♥▒▒♥▒▒▒_▓♥▒▒♥▒▒♥
    _____♥▒▒▒♥_▓____♥▒▒▒♥
    ______♥▒♥__▓_____♥▒♥
    _____________▓
    _____________▓__
    _______________▓
    ________ஞ۩♣___▓___ஞ۩♣
    _____ஞ۩♣ஞ۩♣__▓_ஞ۩♣ஞ۩♣
    __ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣__ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣
    Sє√gi DoLu, MutLu ve HuzurLu ol ÖCE'M..
    KANDİLİN MÜBAREK DUALARIN KABUL OLSUN..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emineee... ne kadar güzel bir mesaj bu. nasıl yaptın hiç bilmiyorum, hatta ilk defa yorumlara böyle bir güzellik bırakıldığını gördüm. çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum. sevgilerini aldım ve gerçekten soğuk bir limonata ikram edebilseydim diye düşündüm. güzel duana amin diyorum. Rabbim hepimize mutluluk, huzur ve sağlık versin inşeAllah, amin. selamlarımla....

      Sil
  14. artık sıcaklar başladı limonata isteniyor buz gibi
    ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Melisa çok haklısın şimdi tam soğuk içecek zamanı. çok teşekkür ederim. sevgilerimle....

      Sil
  15. Çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, hoş geldiniz.

      Sil
  16. limonatanın hem tarifi hem sunumunu çok beğendim.oh afiyetler olsun.keke gelince bildiğim vede çok sevdiğimiz bir tarif bende tavsiye ederim.tekrar ellerine sağlık canım.sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Dolunay hanımcığım. gerçekten, yumuşacık tadıyla çok sevilen bir tarif. limonatayı da yaparsanız beğeneceğinizi umuyorum. selam ve sevgilerimle

      Sil