nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

30 Haziran 2014 Pazartesi

Reyhan Şerbeti



Allah 'ım Senin rızan için oruç tuttum, Sana inandım,
Sana güvendim. Senin rızkınla orucumu açtım.
Ey, bağışlaması bol olan Rabb 'im ; beni, ailemi, milletimi,
devletimi ve insanları koru. Rahmetini, yardımını
esirgeme, ailemizden, ülkemizden. Bizlere yaşama sevincini ver.
Her türlü güçlüğe karşı dayanma gücü ver.
Senin her şeye gücün yeter. Amin. 
                                                                                                     İmsakiyeden...

























   Bu mübarek günlerde çok iyi bir serinletici içecek, diye düşünüyorum. Bizim evde çok seviliyor. İçildikten sonra ağızda bıraktığı tat, ferahlık ve o müthiş fesleğen kokusu dayanılmaz güzel.


Bir Cahide Hanım tarifi. Kesinlikle tavsiye ederim.
Malzemeler:
1 demet reyhan
8 bardak kaynamış sıcak su
7 kaşık şeker
1 silme yemek kaşığı limon tuzu ( ekşisini az sevenler yarım kaşık koyabilir.)
Yarım limon kabuğu
Yapılışı:
İyice yıkanan reyhanlar, birkaç parçaya bölünerek sürahiye yada geniş bir kaba konur. Üzerine önce şeker, sonra sıcak su konur. Şeker eriyince limon tuzu ve limon kabuğu katılıp bir karıştırılır ve o pespembe renk elde edilir. Oda sıcaklığına gelince, süzülüp buzdolabında soğutulur.






                               Reyhanı alırken mutlaka renginin mor olanları seçilmeli.









              Rengi burada biraz kırmızı gibi görünse de gerçekte şeker pembe renginde.

















                                                      Bereketi bol osun…
  





18 yorum:

  1. Enfesss olmuş belli ki...Ellerinize saglık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili morlu mutfak. sevgiler...

      Sil
  2. özlemcim ellerine sağlık kardeşim çok freş görünüyor,akşam olsada içsekkkk:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Ayşegülcüğüm. gerçekten çok serinletici freş bir lezzet. selamlar...

      Sil
  3. Özlem ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler sevgili Fatma, sevgilerimle...

      Sil
  4. Özlemcim hep merak ederdim bu reyhan şerbetini ama bir türlü denemek kısmet olmadı rengi çok güzel görünüyor eline sağlık ayrıca bu duayı çok severim yıllardır tv de bu duayla orucumuzu açardık artık denk gelmiyorum nedense ..hayırlı ramazanlar sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltemciğim,bence mutlaka denemelisin,beğeneceğini umuyorum. duayı imsakiyede okuyunca hemen paylaşmak istedim. ben de çok severim. çok güzel bir dua, hayırlı ramazanlar arkadaşım.

      Sil
  5. harika görünüyor.ellerinize sağlık. blogunuzu takibe aldım bana da beklerim.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz sevgili Aslıhan ve Neslihan. geldim bile, güzel bir bloğunuz var gördüğüm kadarıyla. teşekkürler , sevgilerimle....

      Sil
  6. Ellerinize sağlık , sunum da çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler sevgili Özge, hoş geldin.

      Sil
  7. Elinize sağlık. Reyhan tadını severim çorbalarda ama şerbet olarak da çok hoş olduğuna eminim elinize sağlık. Ramazanınız hayırlıra vesile olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Handan hanımcığım, reyhanın lezzetini seviyorsanız, kesinlikle şerbetini beğeneceğinize inanıyorum. ben de ramazanınızı kutlar, hayırla geçmesini dilerim, sevgilerimle...

      Sil
  8. Merhabalar,
    Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgilerinizi aldım ve çok mutlu oldum. görüşmek üzere....

      Sil
  9. tadının nefis olduğundan eminim birde o kadar güzel fotoğraflamışsınki! ellerine sağlık sevgili özlem.harika bir tarif.teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadı çok güzel ya da bizim damak tadımıza uyduğu için öyle geliyor. mutlaka denemelisiniz derim. beğenilerinize mutlu oldum. ben de çok teşekkür ederim.

      Sil