21 Temmuz 2014 Pazartesi

Kavun İçeceği


Mübarek günlerin sonuna gelirken, iftar sofralarımıza ya da sonrasına lezzet katacak bir içecek. Yine bizim çok sevdiğimiz bir lezzet diyeceğim,  “ siz de neyi sevmiyorsunuz " diyeceksiniz.
Benim cevabım da burada gerçekten sevmediğimiz tatları paylaşmıyorum olacak :))
 Malzemeler : 4- 5 bardak için,
Yarım kavun
1 limon suyu
2 bardak soğuk su
1 çay bardağı  şeker
Yapılışı:
Buzdolabında soğutulmuş kavunu, robottan geçirip püre haline getiriyoruz. Limon suyu, şeker ve soğuk suyu katarak karıştırıp servis ediyoruz.

Nane veya fesleğen ile süsleyip ferahlatıcı bir koku da katabilirsiniz. Ben birkaç dal fesleğen ve sardunya ( biz Şöret deriz ) , salatalık çiçekleriyle süsledim. 

Hatta  suyunuzu içmeden önce de birkaç yaprak fesleğeni bardağın veya sürahinin içinde biraz bekletirseniz o da hoş oluyor.






















                                                     Bereketi Bol Olsun…














28 yorum:

  1. Çok ferahlatıcı görünüyor,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, hem ferahlatıcı hem lezzetli.

      Sil
  2. Elbette çok güzel bir içecektir ama ben şu üstlerine koyduğun çiçeklere, yapraklara takıldım, sunum harika :)
    Sardunya konduğunu da senden duydum, ki çok severim kendisini :)
    Ellerine sağlık, afiyetler olsun Özlemcim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğrusu Esenciğim ben de başka bir yerde görmedim, böyle sardunyalı çiçekli ama ben seviyorum yiyecekleri, içecekleri süslemeyi. insanın yiyesi yoksa bile yiyor. beğenmene sevindim. sevgiler...

      Sil
  3. Güzel bir içecek olmuş..Ellerine sağlık..İftarda ne güzel gider..

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ederim Fatma. çok sevdiğimiz bir içecekti zaten ve iftara da çok iyi oldu gerçekten. sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Özlem benim marin temalı balkona ne güzel giderdi şimdi bu kavunlu içecek soğuk soğuk ellerine sağlık ayrıca kadir gecen mübarek duaların kabul olsun sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. kesinlikle haklısın Meltemciğim. tam bir yaz esintisi olurdu, belki yapar paylaşırsın bir gün. bu yaz ilk defa senin bu günkü yayınından sonra denizi ne kadar özlediğimi hissettim. hayırlısı bakalım.
    güzel duana amin. senin de, tüm inananlarında duaları hayırlısıyla kabul olsun inşeAllah. çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  7. Değişik geldi bana hiç denememiştim. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence denemelisin sevgili Derya, kavun seviyorsanız beğeneceğiniz bir lezzet diye düşünüyorum. sevgiler , teşekkür ederim.

      Sil
  8. nefis bir içecek.kavun en sevdiğim meyvelerden ve bu tarife bayıldım ben.en kısa zamanda yapacağım.teşekkürler özlemciğim.
    sevdiklerinde beraber geçireceğin musmutlu bayramlar diliyorum.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce güzel bayram dilekleriniz için çok teşekkür ederim. kavunu ben de çok seviyorum ve bu içeceği daha çok seviyorum. sizin de kesinlikle beğeneceğinize inanıyorum. çok çok sevgiler...

      Sil
  9. Daha önce hiç denemedim,ancak neden olmasın..Kavunu severim içeceği de nefis olur diye düşünüyorum,ellerine sağlık deneyeceğim,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler birsen. kavun seven birisi mutlaka bu içeceği de sever diye düşünüyorum. şimdiden afiyet olsun, sevgiler....

      Sil
  10. Lezzetli gözüküyor ve faydalı.
    Elinize sağlık :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin sevgili yağmur, hemen geldim ben de sana. güzel keyifli bir bloğun var. teşekkür ederim, sevgiler....

      Sil
  11. geçmiş bayramını kutlarım cnm sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Esra. biraz geç oldu ama ben de senin bayramını kutları, sevgiler canım...

      Sil
  12. YAZ GECELERİNDE LEZİZ İÇEÇEK OLUR :)TAVSİYEN VE ŞU BULUŞLARINA BAYILIYORUM ÖZLEMİM :))DUA VE SELAM İLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru ablam özellikle uzun oruç gününden sonra çok iyi oldu bu içecek.
      tarif bana ait değil ablam. beş altı yıl belki daha fazla oldu bir yemek programında ( galiba oktay usta ) görmüştüm ve o zaman dan beri çok severek içeriz. tv. den dolayı çok biliniyordur diye kaynak yazmamıştım, iyi oldu bu vesile ile belirtmiş oldum.
      ben den de çok selamlar ablam.

      Sil
  13. Hım nefis. Nasılda serin serin gider bu dıcakta.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten nefis sevgili gülay. çok öpüyorum seni, sevgiler...

      Sil
  14. It look delicious.

    Saludos,
    Ale-Costa Rica

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Alexandra, gerçekten lezzetli. sevgiler...

      Sil
  15. Denemediğim bir tarif ilk fırsatta yapmak isterim.Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa özledim Mehtap ablam. ne çok oldu, özledim yorumlarını da paylaşımlarını da.
      denersen beğeneceğini düşünüyorum ablam. çok sevgiler...

      Sil
  16. ay her akşam kavun yiyiom bunu hemen deneyim yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman bir de böyle dene derim sevgili Derin, pişman olmazsın. sevgiler sana...

      Sil