5 Temmuz 2014 Cumartesi

Kremalı Kurabiye ve Çiğdem

                         



                            Hayırlı akşamlar sevgili arkadaşlarım…
Her ne kadar iftar sonrası çay keyfi yapacak kadar uzun bir vakit olmasa da çaysız yapamıyoruz. Yanında da küçük atıştırmalıklar çok iyi gidiyor. Ya da oruç tutamayan yavrularımız için günün her saati elimizin altında bir bardak sütle verilebilecek güzel bir tat. Tarif için teşekkürler Muna hanım.

Malzemeler:
250 gr. Tere yağ veya margarin
2 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
 1 paket vanilya
Yarısını kakaolu yapmak isterseniz 2 kaşık kakao
5 – 6  bardak un
Yapılışı:
Oda sıcaklığındaki yağ ve şeker karıştırılıp, sırasıyla diğer malzemeler katılıp yumuşak bir hamur yapılır.
İkiye bölünüp bir parçasına kakao katılıp yoğrulur. Her iki parça da ayrı ayrı yarım santimetre kalınlığında açılıp bir bardak yardımı ile yuvarlak parçalar kesilir. 200 derece sıcaklıktaki fırında pembeleşinceye kadar pişirilir.
Kreması için malzemeler:
3 bardak süt
 4 kaşık un
3 kaşık şeker
1 paket vanilya
1 paket toz krem şanti
Yapılışı:
Süt, şeker ve un katılarak muhallebi yapılır, ara ara karıştırılarak soğutulur. Toz krem şanti ve vanilya katılıp 4 – 5 dakika mikserle çırpılıp 2 saat kadar buzdolabında bekletilir.
Hazırlanışı: 
Her bir kurabiye dilimine  dolu dolu birer tatlı kaşığı krema konup, diğeri üzerine kapatılır. Hafifçe sıkılır, çevire çevire hindistan cevizine bulanır.
Not: Servis yapmadan birkaç saat önce, hazırlanırsa yemesi daha keyifli olur, zira hemen yendiğinde ısırırken krema da biraz akma olabiliyor. 









                                                                                                                                                                         



















  Bu da bizim Çiğdem kızımız. Geçen yıllarda, bir yaz akşamında sürpriz olarak hazırlamıştım da yemeye kıyamayınca; bir hafta buzdolabında bozuluncaya kadar beklemişti. Artık yiyeceklerimize isim vermiyoruz, yoksa kişiselleşiyor, aramızda bir bağ oluyor J ve ziyan olup gidiyor.





28 yorum:

  1. ne kadar güzel görünüyor eminim lezzetide çok güzeldir ama benim bunu yapmam şart oldu oğluşa:) ellerine sağlık hayırlı ramazanlar ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa...bak bence de yapmalısın yakışıklı Yusuf'a Neslihan, eminim çok sever. bir de bizim Çiğdemin erkek versiyonu da ona eğlenceli gelebilir. sevgilerimle...

      Sil
  2. Görüntüsü makaron kurabiyeyi anımsattı bana. Lezzetli bir kurabiye belli. Elinize sağlık. Hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok lezzetli sevgili Fatma, sade hali ile bile güzel geldi bize. doğru ilk bakışta makaronu anımsatıyor. sana da hayırlı ramazanlar arkadaşım.

      Sil
  3. Ellerine sağlık çok leziz duruyor Özlem..Çiğdem kızınız da pek cici tabi kii insan kıyamaz yemeye..

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ederim sevgili Fatma. isim verdiğimizden mi, görüntüsünden mi bilmem yemeye kıyamadık :)) sevgilerimle, hayırlı sahurlar dileyeyim, sanırım sen de benim gibi sahuru bekliyorsun, selamlar...

    YanıtlaSil
  5. Çok lezzetli görünüyorlar, macaronu anımsattı bana da :) Çiğdem de çok şirinmiş :) Hayırlı Ramazanlar bu arada, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Merve. dediğin gibi ilk bakış itibari ile macarona benziyor. ben de sana hayırlı ramazanlar diliyorum, sevilerimle...

      Sil
  6. Görüntü çok güzel eminim tadı da güzeldir.. Karpuzdan bir bebiş gördüm sanki :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağ olasın, Emine, krema ve kurabiye birleştiğinde güzel bir tat oluyor. evet küçük bir kavun karpuz kız var yukarıda.sevgiler...

      Sil
  7. Çiğdem küçükken annemin yaptığı bez bebeklere benzemiş o günlerin sıcaklığını hatırlattı ,kurabiye zaten nefis görünüyor, Özlemcim eline sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa Meltem ne güzel hatırlattın bizim birde Küçük Ayşemiz var, bezden bir ara onu da paylaşayım. beğenmene sevindim. çok teşekkür ederim sevgiler canım.

      Sil
  8. Çiğdem çok tatlı, bence de yemediğiniz isabet olmuş, yazık :)
    Kurabiyeler harika gözüküyor, eminim tadı da öyledir, tarifi alıp deneyeyim bir ara :)
    Sevgiler özlemcim, kuzulara öpücükler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten Esenciğim, yesekte yazık olacaktı yemeyince de yazık oldu, ama böyle güzel bir şey, o kadar isim verip sevildikten sonra yenmiyormuş :))
      kurabiyeler tam çocuklar için, tabi biz de çok sevdik :) dene yavrularının seveceğine eminim.
      ben de senin kuzularını öptüm. sevgilerimle...

      Sil
    2. Harika görünüyo kurabiyeler ellerinize sağlık. Çiğdeme de bayıldım:))

      Sil
    3. çok teşekkür ederim, çok sağ olun, sevgiler...

      Sil
  9. :)) isim vermemek bencede en iyisi.isim vermesend ebu güzelliği yemeye insan kıyarmı? hiç üşenmemişsin vallahi helal sana özlemciğim.hayran kaldım.
    kurabiye nefis görünüyor.tarifi not aldım kızçeme ileteceğim :)) malum artık çoğunlukla o yapıyor.
    motifle güzel gidiyor bakalım ne güzellikler çıkacak ortaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet isim vermekle hata ettik ama dediğiniz gibi yemeye kıyılmıyor, bir daha böyle figürlü bir yiyecekler yapmıyorum. bebek gibi duruşu çok etkiledi.
      kurabiyeyi güzel kızçenin zevkle yapacağına inanıyorum artık yavaş yavaş mutfak işlerini alma zamanı geldi. ne mutlu size.
      motifle küçük bir şey yapıyorum aslında, ara ara renk versin diye paylaşmak istedim. bitti sayılır, nasip olursa göstereceğim. çok çok sevgiler....

      Sil
  10. Özlem ellerine sağlık.Kurabiye nefis görünüyor,kremalı olması harika tat verir.Çiğdem çok emek verilerek yapılmış,yememek doğrusu ama sonuçta yine gitmiş elden..İsim vermeyin artık:)Hayırlı Ramazanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Birsen. krema ve kurabiye birleşince güzel oluyor.
      haklısın isim vermek hiç uygun olmadı.
      sana da hayırlı ramazanlar, sevgilerimle...

      Sil
  11. Çok güzel görünüyor, tek atımlık, puf puf.. Benim oğlan salatanın önce emziğini atardı ağzına, eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında tek atımlık değil biraz daha büyük oldu ama çok lezzetli oldu. o emzik çocuklar için al beni al beni diye duruyor. öpüyorum küçük yavrunu, sevgiler...

      Sil
  12. Ozlemcim gulleri ekledim nerelerdesin, gorunmeyince merak ettim, iyisindir umarim, sen bu kadar ara vermezdin, hayirli haberler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geldim Ayşegülcüğüm, iyiyim çok şükür. öpüyorum seni çok. güllerine baktım ve çok beğendim. oğluşunun da senin de ellerine sağlık. selamlar ...

      Sil
  13. ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederi canım. sevgiler..

      Sil
  14. Kremalı kurabiyeler çok güzel görünüyor,en kısa zamanda denicem :)
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. teşekkür ederim, beğeneceğini düşünüyorum, şimdiden afiyet olsun. sevgiler...

    YanıtlaSil