nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

30 Ağustos 2014 Cumartesi

Doğum Günü

  





          İyi ki doğdun Cansuyum iyi ki benim kızım oldun. Mutlu yıllar yavrum…
   Küçük kızımın bu gün doğum günü 12 yaşını bitirip 13 yaşına giriyor. Böyle özel bir günde doğması sebebiyle ayrıca doğum günleri daha bir güzel oluyor. Her yıl olduğu gibi bu yıl da ona şaka yollu takılıyorum  "Bak kızım doğum gününde havai fişekler patlıyor, her kez kutlama yapıyor."
   Son günlerde ailece oldukça yoğun günler geçiriyoruz. İki gün önceden kutladığımız doğum günü iyi geldi bize. Dün de Cansuyumun takip altında olan benini kontrol için gittiğimiz halde doktorun isteği ile aldırıp geldik. Babaannemizi maling melanomdan kaybettiğimiz için çocuklarımın, eşimin, eşimin kardeşi ve oğlunun benleri sürekli takip altında ve riskli görülenler alınıyor.
                   












   
                                                   
                                                     Kadayıf mantısı…


   Refikanın tarifi. Çok detaylı tarifler giremeyeceğim bu gün, kısaca yazacak olursam; köfteler fındık büyüklüğünde yuvarlanıp, küçük kadayıf parçaları ile sarılıp, pişirilir, sarımsaklı yoğurt ve kırmızı biberli sos ile servis yapılır. Ben burada unutmuşum yoğurtlu soslu halini fotoğraflamayı.







Dondurma Külahında Kek 

 Normal kek hamurunu külahlara üstten iki santimetre boşluk kalana kadar doldurup pişiriyoruz ve soğuyunca krema ile süslüyoruz.








Kaşıkta Çilekli Puding

Birkaç ay önce yine bir doğum günü ikramlıkları arasında görmüş ve çok beğenmiştim, ben de güzelim için hazırladım.




                                               Meyve suyu şişelerimiz nasıl olmuş?









                Canım kardeşimin eşi, güzel gelinim Havva’nın hazırladığı cup cakeler…













                                          Güzel  ülkemin Zafer Bayramı kutlu olsun…


                                                        Sevgiyle Kalın.... 






























36 yorum:

  1. Cansu'nun doğum gününü  ben de kutluyorum. Harika bir zamanlama; 30 Ağustos çok özel bir tarih! Zafer Bayramız da dünyaya gelmesi  ve böyle hünerli bir anneye sahip olmasını şans olarak görüyorum. Hem şu güzel masaya bakılırsa yok yok!  Hep böyle şanslı olsun, bolluk bereket ve mutluluk içinde geçsin yaşamı:) Emeği geçenlerin eline sağlık. Sevgi ve selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim Handan hanım teyzesi kızım adına da kendi adıma da güzel sözleriniz için. benim iki kızım da bayram çocukları. büyük kızım 2000 yılının ramazan bayramı günü doğmuştu, küçüğüm de 2002 yılının zafer bayramı günün de. ben de böyle özel günlerde doğmuş olmalarına çok mutluyum. güzel duanıza amin diyor ve sevgilerimi gönderiyorum size...

      Sil
  2. Cansu yu kutluyorum, sağlıklı uzun ömürler versin :)
    Masa da çok yenilesi şeyler var, ayrıca da çok şık, ellerine sağlık :))
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin . Hülyacığım. çok çok teşekkür ederim, güzel yorumun için. sevgiler...

      Sil
  3. Cansuya nice mutlu yaşlar ve sağlıklı uzun bir ömür diliyorum, ellerine sağlık nefis bir masa hazırlamışsın, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederiz Esra hanım teyzesi. güzel dileklerin ve sözlerin için mutlu oldum sevgiler....

      Sil
  4. iyi ki doğdun cansu
    annen de ne şahane bi masa hazırlamış,
    onu da seni de tebrik ediyorum
    muuahhh
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederiz Hava hanım teyzesi, sevgi ve selamlarımızla...

      Sil
  5. herşey çok şık görünüyo, nice mutlu yıllara cansu'ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederiz, sevgiler bizden size...

      Sil
  6. İnanılmaz, her şey ne kadar da güzel... Rüya gibi bir doğum günü masası olmuş. :)

    İyi ki doğmuş Cansu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de iyi ki doğmuş yavrularım, çok teşekkürler .

      Sil
  7. Kuzunun doğum gününü kutlarım. Rabbim sevdikleriyle beraber sağlıklı mutlu hayırlı bir ömür nasip etsin. Ayrıca ikramlarda nefis görünüyor. Eline emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Fatmacığım, duan çok güzel sağ olasın. çok teşekkür ederim beğendiğine sevindim sevgiler....

      Sil
  8. doğum günün kutlu olsun Cansu ailenle sağlıklı mutlu yıllar diler hamarat anneyi de böyle güzel sofra için tebrik ederim sevgiler....:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederiz, sevgiler....

      Sil
  9. heeey çok çok öp benim için deee onuuu :) bi de o ne ama yaaa kadayıf mantısı mıııı baş döndürücü bişiye benziyo. allam du akrabalarıma yaptırayım ben bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Derin.
      kadayıf mantısı gerçekten baş döndürücü, harika bir lezzeti var. çıtır çıtır kadayıfın arasında köfte, üzerinde yoğurtlu sos nefis oluyor. ayrıca çokta kolay bir yapımı var. tavsiye ederim yani :))
      sevgiler...

      Sil
  10. Nice sağlıklı, imanlı, başarılı ve mutlu bir ömür dilerim Cansu'ya tebrik ederim hazırlıkların hepsi mükemmel derecesinde güzel olmuş paylaşım içinde teşekkürler..

    ___♥▒▒▒♥_____♥▒▒▒♥
    ____♥▒▒♥▒▒▒♥▒▒▒▒♥▒▒♥MutLu, HuzurLu
    ___♥▒▒▒▒▒♥♥♥♥♥▒▒▒▒▒♥
    ____♥▒▒▒♥▓▓▓▓▓♥▒▒▒♥√є Sє√gi DoLu Bir
    _♥▒▒▒▒♥▓▓▓▓▓▓▓♥▒▒▒▒♥
    ♥▒▒♥▒▒♥▓▓▓♥▓▓▓▓♥▒♥▒▒♥ Bir Ömür Diliyorum
    _♥▒▒▒▒♥▓▓▓▓▓▓▓♥▒▒▒▒♥
    ____♥▒▒▒♥▓▓▓▓▓♥▒▒▒♥YÜZÜND£N T£B£SSÜM
    ___♥▒▒▒▒▒♥♥♥♥♥▒▒▒▒▒♥
    ____♥▒▒♥▒▒▒_▓♥▒▒♥▒▒♥YÜR£GİND£N S£VGİ
    _____♥▒▒▒♥_▓____♥▒▒▒♥
    ______♥▒♥__▓_____♥▒♥Evinizden Huzur Mutluluk
    _____________▓
    ______________▓___HİÇ £KSİLM£SİN.
    _______________▓
    ________ஞ۩♣___▓___ஞ۩♣ Bütün Güzellikler
    _____ஞ۩♣ஞ۩♣__▓_ஞ۩♣ஞ۩♣
    __ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣__ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣ Sizlerle Olsun..
    __ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣__ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣
    _____ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣ Kucak Dolusu
    _______ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣
    _________ஞ۩♣ஞ۩♣ஞ۩♣Selam ve
    __________ஞ۩♣ஞ♣ஞ♣
    ___________ஞ۩♣ஞ۩♣~___Sevgilerimle...

    Doğum günü hediyesi olarak bu çiçeği benden kabul edin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Emineciğim. çok çok güzel duaların için sağ olasın, Allah' ım razı olsun. çiçeğini aldık, mutlulukla kabul ettik. çok düşüncelisin, teşekkürler canım.

      Sil
  11. Cansucum iyiki doğdun ve iyiki böyle güzel kalpli bir annenin evladı oldun ayrıca ne güzel bir günde doğmuşsun umarım hayatın boyunca sana uğur getirir bu güzel gün nice yıllara canım...
    Özlemcim masaya bayıldım her şey çok özenli hazırlanmış kadayıf mantısı ve külahta kek nefis görünüyor ellerine sağlık canım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cansuyum adına çok çok teşekkür ediyorum sevgili Meltem. o da çok mutlu oluyor böyle güzel dileklerinizi, dualarınızı gördükçe.
      külahta keki daha önce yapmadıysan mutlaka yapmalısın yavrularına, yemesi çok keyifli oluyor. kadayıf mantısı ise bir harika, ben de ilk kez yaptım ve çok beğendik. teşekkürler arkadaşım, sevgiler...

      Sil
  12. canslu şanslıymış. hepsinden yedi miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yemez mi sevgili Derin, zaten yapılacaklar listesinin çoğunu kendi hazırladı. süslemeye kadar her şey onun kontrolünde oldu. yani sürpriz hiç bir şey yoktu bu yıl.

      Sil
  13. Özlemcim cansuya hem çok geçmiş olsun, hemde iyi ki doğdun diyorum, iletsene benim için, öpsene yanaklarından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Emelciğim, inşeAllah hayırlısıyla geçer gider.
      hemen yorumunu okur okumaz öptüm geldim, çok sevindi. Cansuyum adına da teşekkür ederim, çok çok sevgiler canım...

      Sil
  14. Sevgili Öce,
    Nice güzel günlerini hep birlikte,sağlıkla ve ağıztadıyla kucaklamaınız diliyorum.
    İkramlar da harika;en çok külahta keke bayıldım hiç görmemiştim:)
    Herkesin eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, güzel dileklerin için sevgili Deniz.
      külahta kek kremayla birleşince çok lezzetli ve yemesi çok keyifli bir ikramlık oluyor. sevgiler...

      Sil
  15. Happy birthday!
    Desde Costa Rica un feliz martes!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you so much, Alexsandra. see you later...

      Sil
  16. nice güzel yıllara sağlıkla mutlulukla canm sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Esracığım, selamlar...

      Sil
  17. Biraz geç olsa da cansuya huzur dolu sağlıklı bir ömür diliyorum.
    Bu arada o ne şahane bir masa öyle insanın cansu olası geliyor :))) İramlar masa herşey şahane ellerinize emeğinşze sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur mu hiç geç ne demek yazmanız çok güzel. çok teşekkür ederim Cansu adına da kendi adıma da güzel yorumunuz için. sevgi ve selamlarımı gönderiyorum size...

      Sil
  18. bugün benimde evlilik yıldönümüm :) eşimin unutmasına imkan kalmıyor :))) cansuyu tebrik ediyorum mutlu sağlıklı başarılı ve sevdikleriyle geçireceği muhteşem bir ömür diliyorum.senide tebrik ediyorum sevgili özlem o kadar güzel şık ve zarif ki herşey hayran kaldım.

    YanıtlaSil
  19. böyle özel günlerin, böyle özel günlere denk gelmesi galiba en çok eşlerin işine yarıyor. ben de size mutluluk ,sağlık ve sevgiyle geçecek çok uzun bir ömürde çok güzel bir şekilde mutluluğunuzu diliyorum.
    Cansuyum adına da kendi adıma da çok teşekkür ederim sevgilerimle...

    YanıtlaSil