9 Ağustos 2014 Cumartesi

Ödül, Bayram,Tırmık...


                                                        

                                          Sevgi ve  Dostluk Ödülü.
   Kendisi kıymetli emeklerini görmek, örnek almak için, daha blog açmadan önce sayfalarını  ziyaret ettiğim ve hiçbir zaman blog arkadaşı olup, birbirimizi bu kadar sevebileceğimizi düşünmediğim, birkaç blog arkadaşımdan, Dolunay hanım, sağ olsun bu güzel ödülü bana da layık görmüş. O günlerde ve sonrasında bir türlü paylaşamadım, geçte olsa ben de bu güzelliği tüm arkadaşlarıma hediye ediyorum.
 Bu özel ödüle Sevgi ve Dostluk Ödülü adını verdim. Ödül verdiğim arkadaşlar da eğer isterlerse, istedikleri arkadaşlara verirlerse bu ödülü, çok arkadaşımız almış olur.

Böylece çok sayıda arkadaşımız sevinir, bir çok arkadaşımız da birbirini tanımış olur, yeni arkadaşlıklar kurulur, yeni arkadaşlarımız da seslerini duyurmuş olur.
Diyerek bu güzelliğin paylaşımını başlatan Sade ve Derin’e teşekkürler.
   Ve söylemeden geçemeyeceğim, blog sahibi olmanın en güzel yanı; tanımadan birbirinin emeklerine kıymet vermek, sabah kalktığında acaba arkadaşlarım bu gün ne paylaşmış diye merak etmek, kıskançlığın hiç yaşanmadığı, saygının en üst seviyede olduğu bir dünya gibi geliyor bana. İyi ki bu bloğu açmışım iyi ki sizler gibi arkadaşlarım var.
                                          
                                                     Bayram Keseleri
Bayram keselerimi biliyorsunuz da olmadı istediğim gibi. Burada paylaşmıştım yapmak istediğim kese modelini. Ancak on bir tane keseyi elde dikmek, sonradan  biraz zor geldi doğrusu. Başka bir modelim vardı onu da aldığım parça kumaşı yıkayıp kullanmak isteyince kumaş sertlik özelliğini kaybetti ve istediğim şekli veremedim. Son dakikada kızlar  “anne kağıtla yapalım “ deyince işte sonuç. Bu kadar zaman geçmişken bayramınızı da kutlasam, olur mu ? Ne kadar istesem de zaman ayıramıyorum bu aralar paylaşımlarıma. Hayırlısı bakalım.
                                                    












                                                
                                                     Kural kuraldır…
      Kızlarıma hiçbir zaman bilmediğimiz bir hayvana dokunmalarına izin vermedim, hatta birkaç gün öncesinde sokaktaki kediyi öyle seven öyle seven bir hanım vardı ki şaşkınla baktım. Bu demek değil ki sokaktaki hayvanları sevmiyorum. Tabi ki seviyorum ama dokunmadan. Biliyorum kendimi çünkü herhangi bir durumda aşısı var mıydı? Sağlıklı mıydı ? kurup duracağım. Bilmiyoruz çünkü hangi şartlarda yaşadığını, keşke imkan olsa hepsi uygun bir yere toplanıp, aç susuz kalmadan, iteklenmeden, ezilmeden, temizliklerinin, beslenmelerinin, aşılarının, ilaçlarının zamanında yapıldığı, rahatlıkla sevilip, çocuklara da hayvanları sevdirmenin, onlara dokundurmanın, kucaklarına almalarının özgürlüğünü yaşatabilecek güvenilir bir yer olsa. Tabi ki bir çok yerde bunlar var ama oraya gidip, ortamı görüp gönül rahatlığıyla dönülebiliyorsa ne mutlu.
   Her neyse dün yine her kedi gördüklerinde olduğu gibi, birkaç gündür apartmanımızın önünde annesiyle birlikte yaşayan yavruyu sevmek istedi kızlarım. Tamam dedim, dedim de doymuyorlar, biri alıyor biri bırakıyor, hayvancağız sıkıldı, hoop Ebruma iki tırmık. Tabi kanadı da, hatta bu gün bile arada kan çıkıyor. Küçük ama derin bir tırmık olmuş sanırım. Hemen yukarı çıktık, sabunla iyice yıkadı. Bir yerlerden aklımda kalmış, bir hayvan ısırdığında ya da tırmaladığında ilk önce mutlaka bol sabun ve su ile yıkanmalıymış.
   Kedi tırmığı yıkanınca temizlendi deyip önemsemedim ama söylenmedim dersem yalan olur.  Arkadaşı da benimde başıma geldi aşı oldum, kedilerin tırnaklarından salya yoluyla kuduz mikrobu bulaşabilirmiş dediğinde, yok canım burada kuduz yoktur diye rahatlamaya çalıştım. Küçük sokak hayvanlarına fare ısırığı yoluyla kuduz bulaşabiliyormuş, illa köpeğin yada başka bir kedinin ısırmasına gerek yokmuş ve her ihtimal göz ardı edilmemeliymiş diye okuyunca, sabahına da evinde de kedi bakan, tam bir kedi tutkunu komşum “ ay o kedi beni de tırmaladı, ben aşı oluyorum, “ deyince ve anne kedi kalıp yavru ortadan kaybolunca soluğu Haseki hastanesinde aldık. Doktor,  kan çıkmış yapalım aşısını dedi ve bu gün aşı takvimine başladık.

   Ve bir kez daha anladım ki çocuk büyütürken; kural kuraldır, hiçbir yalvarma kuralları bozmaya değmez.










14 yorum:

  1. önce cici şeyleri sonra da kuralları sevdim kiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Derin, hoş geldin ve yorumun için mutlu ettin, sevgiler....

      Sil
  2. Bence de çocuk büyütürken kuralları bırakmamak lazım ne olur ne olmaz.. Hayvan sevgisiyle beraber tedbiri de öğretmek lazım.. Bende sokak hayvanlarını uzaktan severim ama ev hayvanlarını kaçırmam dokunur sarılır kucaklarım samimi severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağ olasın emine , kesinlikle kuralları bozmamalı, sonrasında sıkıntı olabiliyor. dediğin gibi, tedbir almak, her konuda aslında unutmamamız gereken bir şey. korkmadan sevmeyi öğretemiyoruz işte çocuklara biraz evham biraz tedbir. ne yapalım artık böyle bir dünya, tanınmayan her şey risk gibi görünüyor.
      sevgiler canım...

      Sil
  3. Benim oğlum da küçükken bir kedi tarafından tırmalanıp, bir köpek tarafından ısırıldı. Hem tetanoz hem de 7 gün kuduz aşısı oldu. Eh ne yapalım küçükken bazen oluyor böyle şeyler, Allah dermansız dert vermesin diyelim.
    Sonrasında baktık olmayacak bir köpek sahibi olduk da rahatladık. :))
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin Hulyacığım Allah 'ım kötü olan her şeyden korusun inşeAllah. yavruna da çok geçmiş olsun.
      benim kızlarımda çok istiyor eve bir hayvan ama ben bakamamaktan korkuyorum. önceden kuş bakıyorduk ve yıllar içinde tam on yedi kuş öldü. ve çok çok üzüldük, o kadar çok bağlanıp , ne kadar iyi baktığımıza inansak da öldüğünü görünce artık hayvan beslememeye karar verdik. çocuklarda işte böyle hasret kalıyor hayvan sevgisine.

      Sil
  4. Öncelikle ödülden dolayı kutluyorum,ayrıca istediğin gibi olmasada kesele gayet güzel olmuş :))
    Kızınada çok geçmiş olsun neyseke ciddi birşey yokmuş tedbirde alınmış artık çok daha dikkatli olacaklardır,hayvanlar çok sevimli oldukları kadar bazen tehlikelide olabiliyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızım adına da kendi adıma da çok teşekkür ederim. işte bazı şeyler yaşamadan öğrenilmiyor, en azından daha dikkatli bir şekilde hayvan sevmeyi öğrendi yavrularım. sevgi ve selamlarımla...

      Sil
  5. Özlem tebrik ediyorum ,emeğe kıymet vermek ve kıskançlığın hiç yaşanmadığı demişsinde bende öyle olduğunu düşünüyordum ama ne yazıkki öyle değilmiş neyse canımı sıkmak istemiyorum bu güzel günde, keşke tüm anneler senin gibi sorumluluk sahibi olabilse kızların başına daha kötü bir şey gelmediğine sevindim çok geçmiş olsun hediyelerde birbirinden şeker bunları görünce insanın çocuk olası geliyor sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum meltemciğim içten yorumun için. gerçekten çok üzüldüm , can sıkıcı bir durumla karşılaştın sanırım. hani diyordun ya eliyorum ben bazı kişileri sanırım bu da öyle biri, boş ver kıymet bilen bilir, gerisi daha çok hırslandırır ve daha çok başarıya koşturur.
      çocuk olmak her daim güzel değil mi ? sevgiler canım...

      Sil
  6. Tebrik ederim Özlem'ciğim,çocuklarınla birlikte yaptığın çalışmaları çok seviyorum ellerinize sağlık.
    Çocuklar maalesef böyle büyüyor,ben çocuklarıma düşüp kollarını bacaklarını kırarlar diye yıllarca bisiklete bindirmedim bir gün oğlum evde ayağını kırınca ertesi gün hemen bisiklet aldım:)))tabii yinede tedbirli olmakta fayda var.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkür ediyorum sevgili Mehtap ablam. işte ne kadar dikkat etsek de oluyor böyle küçük kazalar, Allah ' ım büyük küçük bütün kazalardan korusun inşeAllah. yavruna da üzerinden çok geçmiş ama yine de geçmiş olsun diyorum. bazen tedbir alırken fazla abarttığımızı fark etsekte annelik yüreği rahat bırakmıyor. sevgi ve selamlarımla ablam.

    YanıtlaSil
  8. iyiki açmışsın bloğunu sevgili özlem :)
    kuzuna çok geçmiş olsun.kural kuraldır kesinlikle.aman dikkat bundan sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim, bütün güzel sözleriniz için. iyi ki diyebildiğim için çok mutluyum. kuzum adına da ayrıca teşekkür ederim sevgilerimizle...

      Sil