11 Eylül 2014 Perşembe

Kenar Süsü ve 28 Harfte Çocuk Eğitimi

                                        




                                                        Kenar Süsü

   Kenar süsü yapardık eskiden defterlerimize. Renkli renkli, çiçekli çiçekli. Şimdi çocuklar bilmiyor, defterlerini süslemeyi. Okula hazırlanmanın sadece çantayı en güzelinden doldurup, bir kenarda bekletmek olduğunu sanıyorlar. Oysa biz öyle miydik? Defterlerimiz alınır alınmaz başlardık süslemeye ya da okul açılır açılmaz daha ilk gün, öğretmenlerimiz defter süsleme işiyle başlamaz mıydı derse ? 
   Şimdi o rengarenk kapakların, çeşit çeşit stickerların  olduğu bir zaman da gerekte kalmıyor defter süslemeye ya ! Çocuklar ne yapsın? Ne bilsin defter süslemeyi kenar süsünü. Büyükler unutmuşsa kim öğretsin?
    Kızlarımın ilk öğrencilik yıllarında süslerdik defterlerini. Çok mutlu olurlardı. Kırtasiyeden alınan hiç bir süs onların boyadıkları kadar güzel durmazdı. 
  Bu hafta tüm öğrenciler için olmasa da okullar açıldı.Yeni bir eğitim - öğretim yılına girdik sayılır.   Küçük yavrularımızın heyecanını, sevincini, isteğini,yeteneklerini arttırmak için, evden ayrılma korkusu yaşayan miniklerle güzel vakit geçirerek birlikteliğimizi göstermek için de bu kenar süsleriyle iyi bir başlangıç yapabiliriz diye düşünüyorum. 

Yeni eğitim - öğretim yılının tüm öğretmen ve öğrencilerimiz için hayırla geçmesini diliyorum. 
                                   
            
                                                            Sevgiyle Kalın...


                      
                                        Bu gece kızlarla bir kaç örnek hazırladık. 































                       Aşağıdaki yazıyı çok beğendim ve sizlerle de paylaşmak istedim.

                                          28 HARFTE ÇOCUK EĞİTİMİ
                                                                                                                                                                                                                                     
                                     ÇOCUĞUNUZA ;

- AKIL VERMEYİN

- BAŞKALARINA BENZEMESİNİ BEKLEMEYİN

- CİDDİYE ALIN

Ç - ÇİMLERE BASMASINI SAĞLAYIN

- DENEMESİNE İZİN VERİN

- EMPATİ KURUN

F - FİKRİNİ SORUN 

G - GURUR DUYDUĞUNUZU SÖYLEYİN

H - HAYALLERİNİ SORUN

I - ISRARCI OLMAYIN

İ - İNATLAŞMAYIN 

J - JEST YAPIN

K - KUCAKLAYIN

L - "LÜTFEN"Lİ KONUŞUN 

N - NE İSTEDİĞİNİ SORUN

O - OYUN OYNAYIN

Ö - ÖZÜR DİLEYİN

P - PAYLAŞIN

R - RİCA EDİN

S - SORUMLULUK VERİN

Ş - ŞANS VERİN

T - TUTARLI OLUN

- UTANDIRMAYIN

Ü - ÜZÜNTÜLERİNİ PAYLAŞIN

V - VAKİT AYIRIN

Y - YÜREKLENDİRİN

Z - ZEVKLERİNİ ÖĞRENİN


 Kaynak: http://www.egitimhane.com/29-harfte-cocuk-egitimi-d55836.html










33 yorum:

  1. özlem
    bir de geçmiş geçmişte kaldı derler,aslında işte burada
    duygusallık en tepede
    teşekkürler dost

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yaşananları geçmişte bırakmayı kabul edemiyorum ve çocukların geçmişin güzel değerlerini öğrenmelerini çok istiyorum.
      teşekkkür ederim içten yorumun için. sevgilerimle...

      Sil
  2. Olá querida, passei por aqui para agradecer sua doce presença
    no meu cantinho.Obrigada !!!
    Abraços, Marie.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, güzel yorumunuz için. sevgilerimle...

      Sil
  3. kenar süsleri beni çocukluğuma götürdü ...eskiden herşey ne kıymetli ne güzeldi
    şimdiyse ne çok özlüyoruz eskileri ..
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu oldum güzel anıları hatırlattığıma. nedense hep öyle geliyor eskiler daha bir kıymetli, daha bir özel. benden de size çok sevgiler...

      Sil
  4. aayyy kenar süsleri ne hoş olmuş ellerin dert görmesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim, sağ olasın. sevgiler...

      Sil
  5. Annem benim defterime üzüm asmaları çiçekler yapar bende taklidini yapardım.. İlk resim sevgisi defter kenarlarıyla başladı hala resim çizmeyi çok severim.. O günlerime gittim :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bu gün herkesin anıları canlandı sevgili adaşım. çocuklara el emeğini sevdirmenin en güzel yolu ile anneciğin de sana sevdirmiş resmi. sevgiler...

      Sil
    2. aa... bak Özlem belki sen de minik öğrencilerinle yaparsın bu güzel çalışmadan :)) onlara da küçük bir anı kalır senden.

      Sil
  6. Özlem ne güzel bir şeyi hatırlattın bana..ne güzel boyardık defterlerimizi.
    Siz de nerdeyse tüm modelleri yapmışsınız :)
    Cupcake de var,harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, ne güzel anılarda buluşmak. akşam öyle yorgunduk ki oturunca masanın başına kalkamadık, dinlenmek için çok iyi geldi, aklımıza geleni çizdik. sevgiler...

      Sil
  7. İlkokul da az yapmadım bu süslerden.bütün defterlerime her sayfasına.hatta çocuklar ilkokula giderken özellikle kızımın defterlerini de süslerdim:) hiçbir hazır süs bunlar kadar güzel olamaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle Fatmacığım hiç bir süs el emeği ile yapılan kadar güzel olamaz. ne mutlu oluyordur kızında o zaman süslü süslü defterlerle her çocuk gibi. sevgiler canım...

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Alexandra, sana da mutlu bir perşembe günü olsun ve güzel bir hafta sonu dilerim. sevgiler...

      Sil
  9. O kırmızı çizgi bile yoktu. Biz kendimiz çizerdik :)
    Ay nostalji yaptım :)
    8 harfle çocuk eğitimi muhteşem ama anlayana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu olurduk değil mi Gülay. işin ucunda kendi emeğimiz olunca.
      ben de çok sevdim 28 harfte eğitimi , uygulamak aslında hiç zor değil ama dediğin gibi anlayana. sevgiler canım...

      Sil
  10. Ne güzel örnekler, çocukluğuma gittim ben de, nasıl özenle süslerdik defterlerimizi.
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çizmek, boyamak ne çok mutluluk verirdi değil mi Hülya ? küçücük bir kaç çizgi ne çok anı canlandırdı bize, çok mutlu oldum bu güzel yorumlara ben. sevgi ve selamlar olsun benden sana ve ailene.

      Sil
  11. Üçüncüsünü annem öğretmişti, bir de lalemiz vardı onu da çok yapardık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveet ! ben de laleyi unutmuşum,aslında en sevdiğim kenar süsüydü şimdi hatırladım iyi ki yazdın. sevgiler sana ve hoş geldin.

      Sil
  12. Ay süper bir fikir. Çocukluğumu hatırladım. Bayılırdım kenar süsü yapmaya. Hatırlattığın için teşekkürler. Bu arada 29 harfte çocuk eğitimi de çok güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim içten yorumunuz için Kadriye hanım. 28 harfle çocuk eğitimi gerçekten çok güzel , anlamlı istendiğinde kolaylıkla uygulanabilir olduğu için, ben de çok sevdim ve paylaşmak istedim. çok sevgiler...

      Sil
  13. Herkes gibi banada çocukluğumu hatırlattı bu sevimli süslemeler , kara tahtayı tebeşirleri birdirbirleri körebeleri daha neler neler .. ne güzel bir post hazırlamışsın Özlem eskileri yad ettim sayende mutlu hafta sonları diliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim için de hazırlaması en kolayından fakat en anlamlısından oldu bu yayınım Meltem. sizlere de güzel anıları hatırlatıp. böyle güzel dönüşler alınca çok mutlu oldum .
      sana da çok güzel bir hafta sonu olsun sevgili arkadaşım, sevgiler...

      Sil
  14. Ne çok yapardım ben de :) Dur yeni defterlerime yapayım dersler başlamadan :))
    Başarılar diliyorum kızlarına Özlemcim, hayırlı olsun yeni öğretim yılı :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. harikasın Esen ya yüksek lisans öğrencileri için hiç düşünmemiştim ama süper olur. çok teşekkür ederim canım ben de sana ve yavrularına başarılar diliyorum, sevgiler...

      Sil
  15. çok güzel olmuş özlem..bizde çok yapardık..şimdi ise birak yapmayı umurlarında olmuyo..bende yeşil silgiler vardı üzerinde arı resmi olan..hala kokusu burnumda :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Havva, iyi ki yazdın, çoktandır yoksun , dinleniyorsun galiba , kim bilir neler yapmışsındır bu arada.
      sevgiler

      Sil
  16. beni çocukluğuıma götürdün bu yazınla :) örnekler süper olmuş hem senin hem kuzuların ellerine sağlık.ayrıca yazıyıda çok beğendim.harikasın sen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepimiz çocukluğumuz da buluştuk sanırım bu süslemelerle. biraz eski biraz yeni örneklerle hatırlatmak istedim ve çok mutlu oldum geri dönüşlerden, çok teşekkür ederim, kızlarım adına da.

      Sil