nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

16 Ekim 2014 Perşembe

Dolgulu Kek







                                         Aylar öncesinden kalan bir çay keyfi ...      
    Aylar aylar oldu bu keki ve çay keyfini yapalı, unutmuşum paylaşmayı. Bu gün aklıma bu kekten yapmak geldi ve  -aaa dedim “benim çekilmiş fotoğraflarım vardı. Önce onları paylaşayım sonra da yeniden yapayım “ zira harika bir tat.

 Bence son zamanların en güzel kek krema karışımlı tarifi. İlk kim düşündüyse aklına sağlık derim.
    Klasik  tarifinden değil; kendi vazgeçemediğim kek tarifimle yaptım. Siz de kendi kek tarifinizle yapabilirsiniz aslında,  yine de tarifimi vermek isterim.
   Bu kek rahmetli kayınvalidemin tarifi ve sade olarak da  kakaolu olarak da çok güzel sonuç veriyor. Kesinlikle kek tarifleriniz arasına almalısınız.
Kek için malzemeler :
3 yumurta
1, 5 su bardağı toz şeker
1 / 2 su bardağı su
1 / 2 su bardağı sıvı yağ
2, 5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
 1 paket vanilya
Yapılışı:
   Yumurta ve şeker beş dakika iyice kabarana kadar mikserle çırpılır. Su ve yağ katılıp mikser açılmadan bir tur karıştırılır. Un, kabartma tozu,vanilya ve kakao karıştırılıp elenerek sıvı malzemeye katılır ve mikserin en düşük derecesi ile karıştırır. Bu aşamada çok fazla karıştırmak doğru olmaz sadece malzeme birbirine karışsın yeter.
180 derece sıcak fırında 20 - 25 dakika kadar pişirilir.
Krema malzemesi ve yapılışı:
1 litre süt
1 bardak un
1 bardak şeker
1 paket toz krem şanti
Süt, şeker ve un karıştırılıp muhallebi yapılır. Soğuyunca toz krem şanti katılıp mikserle 3 – 4 dakika çırpılır.


                                          Kekin doldurulması:
    İlk aşamada kekin üzerine delikler açmamız gerekiyor. Ben de bunun için uygun kalıp yoktu, metal bir ilaç kutusu kullandım. Daha doğrusu kullandı Cansuyum. Kekin bu aşamaları ona ait.
Çok anlatmaya gerek yok sanırım. Görünen köy kılavuz istemez misali resimler her şeyi gösteriyor :))
Çıkan içleri ufalayıp üzerine serpmeyi unutmayalım.





                                       Bu güzel kurabiyeler de Ebrumun eseri. 




                                      Kısırı ve böreği yapmak da bana kalmıştı.

                                                         Bereketi Bol Olsun…


20 yorum:

  1. Özlem'ciğim bu güne kadar her denediğimde başarısızlıkla sonuçlanan keklerden sonra artık ben bu işi yapamıyorum deyip vazgeçmiştim ama senin tarifini mutlaka deneyeceğim.Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle denemelisin Mehtap ablam, çok güzel sonuç veriyor bu kek tarifi. ayrıca o muhteşem işlerin sahibi olarak keklerinin olmaması nazardandır herhalde diyorum. teşekkür ederim, çok sevgiler ablam.

      Sil
  2. Yattığım yerden böyle tariflere bakmak pek iyi gelmiyor ama :))),çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık,afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yattığım yerden deyince bir baktım sayfanıza , çok çok geçmiş olsun. teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  3. woww nice ideas!
    Saludos desde Costa Rica

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you , Alexandra. see you later.

      Sil
  4. O alttaki tabağı görmem hiç iyi olmadı Özlem bu aralar boğazımı biraz tutup bir iki kilo vereyim diyorum ama bu güzel görüntülerle işim çok zor, kekte, kurabiyelerde harika görünüyor seninde kızlarında ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne desem şimdi Meltem bilemedim, bu çok zor işte güzel lezzetler görünce insanın yapmadan aklı kalıyor :))
      ama gördüğüm kadarıyla sen baya iyisin, çok kilo sorunun yok gibi. öpüyorum canım yavrularını. sevgiler...

      Sil
  5. ohh şahane,
    nefis aile üretimi
    hem ellere sağlık,hem midelere afiyet
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Havvacığım. zaman bulduğumuzda çok iyi geliyor birlikte bir şeyler yapmak. bu arada yeni profil resmi de çok hoş. sevgilerimle...

      Sil
  6. Tabaktakilerin hepsi şahane görünüyor Özlemciğim, ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Esracığım, çok sağ olasın. sevgiler...

      Sil
  7. değişik bir kek tarifi ve çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık ayrıcada o tabak beni bozar vermem gereken 10 kilom var :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sevgili elif. dilerim kolayca verirsin istediğin kiloları. sevgiler sana...

      Sil
  8. ne güzel ve keyifli bir tarifmiş bu özlemciğim.harikasın.kesin deneyeceğim.fırın arızalı gelince inşallah.çiçek kurabiyeyi çocukluğumdan beri yaparım bende çocuklarımda öğrenmişlerdi şimdi hep kızım yapıyor hem yapması hem yemesi keyifli.ellerinize sağlık hepinizin ve afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güze değil mi yavrularımızın elinden, onların emeğiyle bir şey yemek , onlar mutlu biz mutlu. tabi benim kızçelerim daha tam mutfağa hakim değil ama öğreniyorlar yavaş yavaş.
      çok selam ve sevgiler kızçeye de...

      Sil
  9. Annem de bundan yapar ama onunkinin delikleri çok daha küçük olur, şişleme kek diyor. Ellerinize sağlık, ağzım sulandı süper gözüküyor =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk defa duydum şişleme kek. belki bir gün annan yapar sen de paylaşırsın güzelim. yeni tarifleri çok severim. teşekkür ederim güzel yorumuna güzel kızım.

      Sil
  10. Özlem geçen cuma senin bu tarifinle kek yaptım, yani böyle dolgulu değil ama, sade kek! Önce bi dedim ki, "olur mu hiç suyla!" sonra dedim ki "Kayınvalideler bilir, karışma!" Ve nasıl da güzel oldu anlatamam, çocuklar bayıldı :) Bundan gayrı keke süt yok, suyla yapacağım hep :) sağol kuzum ;) Kayınvaldenin de mekanı cennet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Esen. gerçekten öyle ne kadar değişikte gelse büyüklerin hep bir bildiği vardır deyip dinlemek gerekiyor. ben de senin gibi şaşırmıştım ilk duyduğumda ve hatta sütle de denedim aynı tarifi ama asla suyun verdiği hafifliği vermiyor. benim 20 yıldır kekte çeşitli malzemelerle uyguladığım tek tariftir.
      sevindim denediğine ve beğendiğinize. sevgiler yavrulara...

      Sil