nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

13 Ekim 2014 Pazartesi

Geri Dönüşüm




PET ŞİŞEDEN SAKSI YAPIMI

            Güzel başlangıçların olduğu bir hafta olması dileklerimle merhabalar…
   Geri dönüşümleri ne çok sevdiğimi biliyorsunuz. Daha önce paylaşmadım ama pet şişelerle dönüşüm yapmayı çok seviyorum ve sanırım evimde en çok dönüşüm ürünü onlardan var. 
   Zaman zaman saksı yapıyorum pet şişelerden. Eskiyince yenisi :)) Dışları çok uzun dayanmıyor ya da ben sıkılıyorum ve böylece değişik değişik saksılarım oluyor. 

      Kızlar küçükken bir sürü meşrubat şişesini kesip kumaşla kaplamıştım, onlarda incik boncuk vs. ile süslemişlerdi. Çocuklar böyle işleri çok seviyorlar ama büyüdükçe zaman bulmaları daha zor oluyor. Henüz okula başlamamış yavrularınız varsa çok iyi bir zaman geçirmelik diyebilirim birlikte saksı hazırlamak ve çiçek dikmek.  
    


                     


     Beş litrelik bir şişeyi uygun yerden kesip, bambudan yapılmış hazır aldığım amerikan servisle kapladım.  Dantel ve boncukla süsledim. 




Bu güzel mazı ağacı bir saksıda kendiliğinden çıkmış ve sağ olsun anneciğimde  büyütüp bana verdi.






  










     Mutfağımda  ki en sevdiğim köşe. Küçücük bir yer omasına rağmen beni çok mutlu ediyor. 


                                                               Sevgiyle Kalın...




30 yorum:

  1. maşallah çok güzel çiçekleriniz var .. geri dönüşüm çok başarılı olmuş kim der ki pet şişeydi zamanında ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, çiçeklerimi ben de çok seviyorum. beğendiğinize sevindim sevgiler....

      Sil
  2. I like so much.
    Have a nice day from Costa Rica.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you so much Alexandra. best wishes...

      Sil
  3. Çok tatlı bir saksı olmuş. Çiçeklerinize de bayıldım, keşke benimkiler de dayansa =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim.bazı çiçekler biraz nazlı oluyor. uygun şartlarda olmazsa çabuk bozulabiliyor ama olsun ben hiç pes etmiyorum bozulanın yerine yenisi alıp saksılarımı, hiç boş bırakmıyorum :))

      Sil
  4. Geri dönüşüm çalışmalarına bayılıyorum ne güzel değerlendirmişsin ellerine gönlüne sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap ablam, çok çok teşekkür ederim. beğendiğine gerçekten çok sevindim. çok çok sevgiler...

      Sil
  5. Harika olmuş, söylemesen asla pet şişe olduğuna inanmaz kimse :))
    Ellerine aklına sağlık, sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geri dönüşümün en sevdiğim yanı da bu Hülyacığım, acaba daha önce neydi diye düşündürüyorsa olmuştur. teşekkürler canım.

      Sil
  6. Gerçekten çok güzel emeklerine sağlık yeniden değerlendirmeler benim her zaman dikkatimi çeker.. yazdım aklımın bi kenarına =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Özlem. yeniden değerlendirmeler çok zevkli. daha güzellerini yaparsın umarım. selam ve sevgiler ...

      Sil
  7. çok güzel özlem,
    ikisini de yaşatıyorsun böylelikle
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Havva. sevgilerimle...

      Sil
  8. geri dönüşümleri bende çok seviyorum.ve senin bu konudaki çalışmalarında çok beğeniyorum tıpkı bu saksı gibi.çok şık olmuş özlemciğim.ellerinde tekrar hayat bulmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili arkadaşım. biliyorsun ben de senin yaptıklarını hayranlıkla izliyorum. her şeyin ikinci bir şansı hak ettiğine inanıyorum :)) çok sevgiler...

      Sil
  9. Bence de çok güzel,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. selam ve sevgilerimle...

      Sil
  10. Geridönüşüm dedi mi antenlerim dikilir:))Süper olmuş.ellerinize sağık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen sevgili Feyza, geri dönüşümün yeri bir başkadır bende de . teşekkür ederim ,sevgilerimle...

      Sil
  11. Özlem ne güzel bir köşe hazırlamışsın içim açıldı bakarken ,geri dönüşümünde çok güzel olmuş zaten bu konuda çok başarılısın ellerine sağlık sevgilerimle canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burası benim yazımda da dediğim gibi mutfağımın en sevdiğim yeri Meltem ve o gördüğünüz çiçekler ve diğerleri karınca misali evin içinde sürekli geziyor. biraz orada biraz başka bir yerde eve canlılık katıyor.
      teşekkür ederim güzel sözlerin için sevgiler canım.

      Sil
  12. Beautiful pictures of wonderful things..:♥

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir fikir,çiçeklerde öyle.Geri dönüşüm konusunda ki fikirlerin mükemmel Özlem.İlgi ile takip ediyorum,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok mutlu oldum Birsen beğenileriniz benim için çok değerli. sevgiler canım.

      Sil
  14. harika olmuş
    çok çevreci bir yaklaşım
    tebrikler :))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, ikinci bir şansı vermek eşyalara, dediğiniz gibi çevreye de çok yararlı oluyor ve bunu çok seviyorum. sevgi ve selamlarımla...

      Sil
  15. Harika fikir, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim, selam ve sevgilerimle...

      Sil