nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

23 Ekim 2014 Perşembe

Süslü Kurabiye





                                    Merhabalar Güzel Arkadaşlarım,
  Nasılsınız, güzelliklerin hep yanınızda olmasını dilerim. Ben mi böyleyim yoksa sizde de aynı sorun var mı ? Yetişemiyorum bir türlü zamanı yettiremiyorum kendime.  Özeniyorum, ne yalan söyleyeyim her gün blog yazan , el işlerini sıra sıra paylaşan tüm yorumlara cevap verip her gün arkadaşlarını ziyaret edip güzel yorumlarıyla destek olan, mutlu eden arkadaşlarıma. Şu an saat 13.30gibi benim hala işlerim tam olarak bitmedi, aşurenin altını kapattım, buradayım.  Kurabiyelerimi paylaşayım mutfağa devam. Bu arada sabah markette gördüm aşurelikler gelmiş, daha tam günü değil ama bir önden şöyle ağzımız tatlansın dedim. Akşama sürpriz olsun zira kendileri çok sevilir de :))
   Kurabiyeme gelince çok çok beğendiğimiz ve bir o kadar da sağlıksız bir tarif ama ne yapalım, hem sağlıklı hem lezzetli yiyecekleri aramaya kalkarsak çeşitler çok kısıtlanıyor.
   Margarin ve nişasta üstüne şeker tadı da veren tadı da kaçıran. Haa !... Tere yağ kullan daha sağlıklı diyebilirsiniz ama  köyden alınmadığı sürece tere yağın tere yağ olduğuna inanmıyorum. Bazı tariflerde sadece o kendine has kokusunu yapay da olsa duymak için kullanıyorum.
Malzemeler:
1 paket oda sıcaklığında margarin ( 250 gr. )
 2 yumurta 
 1 bardak toz şeker
 1 paket mısır nişastası ( 250 gr. )
 Aldığı kadar un
 1 paket kabartma tozu
 1 paket vanilya
 Yapılışı:
    Şeker, yumurta ve yağ şeker eriyene kadar iyice karıştırılır.
    Nişasta da katılıp iyice yedirilir. Un ve kabartma tozu ile vanilya katılıp iyice yoğrulur. Ele yapışmayan , yumuşak bir hamur olması gerekiyor. Daha sonra ceviz büyüklüğünde yuvarlanır. ( yaklaşık 40 adet) Yuvarlarken sabırlı olmak gerekiyor, avuç içindeki hamurun ışıl ışıl parladığını görmeden yuvarlamayı bırakmayın. 
   Kesinlikle bu bir püf noktası. Alelade yuvarlanmış bir kurabiye ile iyice yuvarlanmış kurabiye arasında gerçekten büyük fark var.
    Hepsini tepsiye dizdikten sonra kalıpları kakaoya bandırıp, üzerlerine hafifçe bastırıyoruz. 200 derece sıcaklıktaki fırında üzerleri çatlayıp hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz.                           









   Bu kurabiyeyi hep mantar kurabiye şeklinde yapıyordum, bir ilaç kutusu kapağı ile ancak sevgili Selda’ nın çiçekli şekillerini görünce abartıp; yıldız, çiçek, kalp, kelebek kondurdum üzerlerine. 



Bu arada bardak altlıklarıma  lütfen DİKKAT ! kızçelerim yaz tatilinde yaptı, ileriki günlerde paylaşırım nasip olursa...








                                                           Bereketi Bol Olsun… 

33 yorum:

  1. canım çekti bile denerim hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene sevgili Derin, çok beğeneceğine inanıyorum. doğrusu benim de canım çekti , bu gün paylaşırken, geçen hafta yapmıştım da :)) sevgiler...

      Sil
  2. ooooo çok nefis ve değişik görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Elif. nefisti geçekten.

      Sil
  3. çok güzel görünüyorlar elinize sağlık bardak altlıkları da ayrıca harikaa zaman bazen hiç yetmiyor bazense hiçç geçmiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru diyorsun Funda yaşananlara göre değişiyor, çabuk geçtiği gibi geçmediği zamanlar da sıkıntı. ne diyelim Allah hayırlı zaman geçirmeyi nasip etsin. teşekkür ederim.

      Sil
  4. Özlem kurabiyeler şahane olmuş...İlk resmi taş boyama sandım inanır mısın?
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) fotoğraflarla oynamayı seviyorum , o zaman da farklı görünüyor, göz yanılması olmuştur ilk bakışta.
      teşekkür ederim Sertaç, sevgiler...

      Sil
  5. benim de misafirlerim gelecek, kurabiye yapacaktım. süslemeleri çok beğendim uygulayabilirim bu fikri. Sağolasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapmışsındır sanırım ben cevabımı yazana kadar. afiyet olsun diliyorum sizlere de.
      beğendiğine çok sevindim. sevgiler...

      Sil
  6. eveet çok süslüler :)

    seviyorum bunları :)

    ben de beklerim blguma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. , bakıyorum bloğuna arada bir. Güzel yazıyorsun.

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Özlem yorum yazdım ama biraz abartıp uzatmışım o yüzden sildim.. zamansızlıktan bende çok yakınıyorum bu aralar Allah yardımcımız olsun canım kurabiyelerde nefis görünüyor çok severim un kurabiyesini ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun canım ya silmeseydin, severim ben okumayı. yazmayı da :))
      Amin. aklımızda bir sürü iş olunca, zamanı yettirememek galiba hepimizde oluyor.
      teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  9. bayılırım bu kurabiyeye.ne kadar uzun zaman olmuş yapmayalı.ahh canım çekti :))) afiyet olsun ve teşekkürler özlemciğim paylaştığın için.
    zaman konusunda sana sonuna kadar katılıyorum o yüzden bazı arkadaşlarıma baktığımda kendimi beceriksiz hissetmiyorum desem yalan olmaz.hayat ne kadar hızlı.bunun bize faydası ne onu anlayabilmiş değilim ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen kendini öyle hissetsen de biz ne kadar becerikli ve şahane işler yaptığını çok iyi biliyoruz. benim üretkenliklerine hayran olduğum ve özendiğim arkadaşlarımın ilk başında yer alıyorsun dersem yalan olmaz.
      sanırım bu kurabiye en sevilenlerden. çok teşekkür ederim . selam ve sevgilerimle...

      Sil
  10. Bir zamanlar bende çok yapardım unuttuğum bir lezzetti hatırlattığın için teşekkürler Özlem'ciğim.Ellerine sağlık.
    Zamansızlık hepimizin sorunu galiba bende çoğu işe yetişemez haldeyim,geçecek inşallah.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim , Mehtap ablam. sevindim güzel bir lezzeti hatırlattığım için.
      haklısın ablam,işler çok olunca zaman da yetmez hale geliyor ve gördüm ki ortak sorunumuzmuş.
      selam ve sevgilerimle...

      Sil
  11. çok şirin bir blogunuz var tesadüfen fark ettim... kurabiyeler de çok lezzetli görünüyor. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Emine. hemen ben de senin bloguna geliyorum. güzel paylaşımlarda buluşmak üzere sevgiler...

      Sil
  12. son yazıma bak ama noluuur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen baktım ve çok çok mutlu oldum teşekkürler , sevgili Derin.

      Sil
  13. Kurabiyeler, peçeteler, bardak altları, hepsi birbiriyle o kadar uyumlu ki! Sizin ve kızlarınızın ellerinize sağlık! Kurabiyelerin pek leziz olduğuna da eminim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. çok lezzetli oluyor gerçekten bu kurabiyeler. sevgilerimle...

      Sil
  14. kurabiye yapmayı da yemeyi de çok severim nasılda ağızda dağılıyordur en kısa zamanda deneyeceğim :) ellerine sağlık özlem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mısır nişastası kurabiyeyi ortalığı batırmadan çok güzel bir şekilde ağızda dağılır hele getiriyor. benim de en sevdiğim yanı bu. çok teşekkür ederim,

      Sil
  15. Özlemcim zamanın hızına bende yetişemiyorum,yalnız değilsin canım..
    Kurabiyelerin enfes gözüküyor,bayılırım bende bu tada..ellerine sağlık..
    Nasıl yani o bardak altlıklarını kızlar mı yaptı,harika:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bardak altlıklarını yaz tatilinde kızlar yapmışlardı. hem çok kolay hem de çok zevkli bir şekilde . paylaşırım belki bu hafta. sevgiler güzel adaşım.

      Sil
  16. Cook cekici gözüküyor kurabiyeler.Bardak altliklarida cok hos olmus.Ailecek maharetlisiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Şule. çok sağ olasın. sevgilerimle...

      Sil
  17. öce'yi öp benim için olur muuuu lütfeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öce derken ? sanırım çocuklardan biri sandın :))
      kızlarım Ebru ve Cansu ben de Özlem olunca öce oluyor. sol üstte yazmıştım hikayemizi dikkatinden kaçmış galiba Derin. sevgiler...

      Sil