nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

19 Kasım 2014 Çarşamba

GERİ DÖNÜŞÜM KASA





KASALARIN KARDEŞLİĞİ

   Seccadelerimiz için hazırlamıştım ilk önce bu kasayı. Birkaç gün öyle de kullandık. Sonra gözüme çiçeklerim ilişti. Kalan çeklerim desem daha doğru olur. İyi ki bu güzeller mutfaktaydı. 
   Geçen gün balkonu toparlarken 8 – 10 saksı çiçeği kimini saksısıyla beraber, kimini çıkararak attım. O güzelim  çiçekleri ve porselen saksıları atarken eşim “biliyorum, bunları bana tekrar aldıracaksın, “ diyerek uyarsa da bir anda gözüm döndü.  Balkon küçük, kızların büyük kitaplığı orada.  e.. çamaşırları da orada kurutuyorum, bir de saksı saksı çiçekler, üstüne bir de asma.  Birden ne varsa attım elimin altından ama şimdiden özlemeye başladım çiçeklerimi. Yakında doldururum biliyorum. “Eşimde ben sana dememiş miydim? “der haklı olarak.




Kasayı ilk önce güzelce zımparaladım, ve sprey boya vardı onunla boyamaya çalıştım. Baktım birkaç kat uğraşmak gerekecek tek katta bıraktım . Açıkçası bu rengi de daha çok hoşuma gitti. Tekerlek taktım ve çuval kumaşı ile kapladım.  


    Yıldızımı biliyorsunuz, geçen yayınımda paylaşmıştım. Eve birer birer yerleşmeye başladılar. Ben onları çok sevdim.


       ÖCEV ‘ i eski bir tişörtün üzerindeki yazıdan kestiğim harflerden oluşturdum.                                                                    Özlem-Cansu-Ebru-Vedat yani biz...


















BİR KASA DURU ALABİLİR MİYİM LÜTFEN ?


   Bir böyle bakalım kasamıza , içine en çok halasının DURU’ su yakışmamış mı?
Kuzum geldiğinde seccadeler vardı içinde, kendiliğinden giriverdi . Küçük halası Cansuyum da gezdirdi de gezdirdi.  

                                                                     Sevgiyle Kalın...

33 yorum:

  1. çok beğendim,içi,içindeki,dışı her bir şeyi şahane:))
    eline sağlık,

    duru'yu da ellerinin içinden öpüyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Havvacığım. Duru adına da teşekkürler, tam öpülüp, koklanmalık kuzum:))

      Sil
  2. Cook hos olmus.Cok kullanimli kasa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdilik çiçekler bakalım daha sonra ne olacak. dediğin gibi çok kullanımlık :)) sevgiler...

      Sil
  3. Canim cok guzel olmus, iyiki tek kat boyayip birakmissin, cok dogal bir hava vermis, suslemeler de cok guzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Esracığım beğendiğine sevindim. bana da doğal görüntüsü daha hoş geldi. sevgiler canım...

      Sil
  4. ÇOK GÜZEL FİKİR:))ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ablam, selam ve sevgilerimle...

      Sil
  5. Harikasın Özlem bayıldım bu çalışmana her şeyi ile çok güzel olmuş,özellikle yazıları çok sevdim.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazıları ben de çok seviyorum ablam. uzun zamandır bir köşede saklıyordum, nasip kasaya oldu. çok teşekkür ederim güzel yorumun için, sevgiler...

      Sil
  6. değişik ve hoş bir tasarım olmuş logo da güzel ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Elif. çok sağ olasın.

      Sil
  7. Çok hoş olmuş eline sağlık Duru da çok yakışmış içine sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, sevgili Sertaç. sevgiler...

      Sil
  8. Bu kasaya en çok Duru sevinmiştir herhalde tam ona göre:) şaka bir yana geri dönüşümden fazlası olmuş bu Özlem çok beğendim eline emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten Duru çok sevdi. hele içinde gezmesi çok keyifliydi ama ben biraz korktum , içindeyken ayağa kalkıyor ve tekerlekli olaması sebebiyle düşer diye endişe yaşadım doğrusu. yine de küçük halasıyla çok eğlendi. teşekkür ederim canım beğenin için sevgiler...

      Sil
  9. It is so cute!!!
    Espero que estés próxima a disfrutar un fin de semana muy pura vida.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. güzel günler diliyorum. sevgiler...

      Sil
  10. Bayıldım bu geri dönüşüme.Çok hoş ve kullanışlı olmuş.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Feyza. sevgiler...

      Sil
  11. Ne güzel değerlendirmişsin sevgili Özlem.Doğal malzemelerle şık bir geri dönüşüm olmuş,ellerine sağlık,gönlüne sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Nursel. beğenmen beni mutlu etti. sevgi ve selamlar...

      Sil
  12. Özlem,çok güzel olmuş seccade koymak ta harika bir fikir.Her eve lazım aslında böyle bir şey kenarda duracak istediğin şekilde kullanılır.Belki bende yaparım,heveslendiriyorsun beni.Boya iyi ki tek kat doğal görünüyor böylece.Çiçekleri nasıl bir halde attığını tahmin edebiliyorum bazen bana da olur sonra pişman olurum ama o anki daralmadan attığım çok şey olmuştur.Ellerine sağlık,selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah Birsen işte bazen insanın gözüne her şey fazla geliyor ama sonradan pişmanlığı olmasa. yap sen de çok kolay yapımı, ayrıca tekerlekli olması çok kullanışlı kıldı. galiba seccadelerimiz için tekrar yapacağım. sevgiler canım.

      Sil
  13. hepsi cok guzel ama bir kasa cok ozel:)))))))))))
    opuyorum ...o guzelligi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ablam. güzellik adına da...
      sevgi ve selamlarımla...

      Sil
  14. Cicekler cok hos olmus ve tum yaptiginiz el emegi gorseller. Ellerinize zevkinize saglik. Sizde benim gibisiniz elime gecen her fazlalik saksiyi sadce saksi degil herseyi atiyorum:)) minik Duruda cok seker sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben aslında çok fazla eşya atan birisi değilimdir, daha çok biriktiriciyimdir, hobilerim için hep kenarda birşeyler saklarım ama bazen işte hiç atılmayacakları da atarım :))
      teşekkür ederim sıcak yorumunuz için. sevgiler...

      Sil
  15. ayyyy her şey çok tatlıııı :)

    YanıtlaSil
  16. ne güzel olmuş iyi fikir ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Leyla hanım. sevgiler...

      Sil