nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

3 Kasım 2014 Pazartesi

Selanik Tatlısı ve Kasımpatı




                                                                 Sonbaharın Güzellikleri

      Gerek dökülen yapraklarıyla ,  gerek yağmuruyla , gerek serinliğiyle en çok da kasımpatı çiçekleriyle son baharı çok çok severim.
    Sonbaharın güzelliklerindendir kasımpatılar. Doğanın sararıp solmasına, uykuya çekilmesine inat kasımpatının rengarenk açılıp,  güzellik katması, aslında her zaman yeni başlangıçların olduğunu  hissettirir.
   Biz bu çiçeği her ne kadar hüzünle bağdaştırsak da doğu ülkelerinde iyimserlik, neşe, uzun ömür ve mutluluk anlamını taşır.
  Özellikle, Çin ‘ de, Kore ‘ de ve Japonya ‘da efsanelere konu olmuş ve adına özel günler düzenlenirmiş. Hatta Japon İmparatorluk arması 16 yapraklı kasımpatı şeklindeymiş.
   



   Ben, on gün önce iki tane kasımpatı aldım ve mutfağımdaki küçük köşeme yerleştirdim. Evde açsınlar diye tomurcuk olanları seçtim. Sarı olan açtı, pembemiz biraz nazlı çıktı, bekliyorum onun da mutfağıma güzellik katmasını.  



    Bu güzellik sadece 95 kuruş. mutfağınızda, balkonunuzda hatta salonunuzda yer varsa doldurun bu güzelliklerle derim :))


                                                                         SELANİK TATLISI 





     
   Ata 'mızın da sevdiği çiçekler olan kasımpatılarla birlikte yine kendisinin sevdiği söylenilen bir tatlıyı da paylaşmak isterim. Biz Ebrum' la çok sevdik, eşim ve Cansuyum eh işte. Sıcakken yenirse biraz yumurtanın kokusu hissedilip krem karemel tadında oluyor. Soğuduğunda ise tamamen farklı ve çok güzeldi.



Malzemeler ve yapılışı

150 gr. tere yağ oda sıcaklığında ( margarin olmazmış, zira tadını tere yağın verdiği söyleniyor. ) 
1 kahve fincanı pudra şekeri 
6 kahve fincanı un

Önce yağ ve şeker ardından un katılıp iyice yoğrulur. küçük bir borcama bir parmak kalınlığında bastırarak yerleştirilir. 180 derece sıcaklıktaki fırında yaklaşık 30 dakika üzeri pembeleşinceye kadar pişirilir. 

Üzeri içi malzeme ve yapılışı: 

1 kahve fincanı nişasta
 3 kaşık toz şeker 
3 su bardağı süt

Tüm malzemeler katılıp muhallebi yapılır. Soğuyunca 3 adet yumurta sırasıyla katılıp iyice çırpılır. Pişen hamurun üzerine dökülür ve üzeri kızarana kadar 180 derece sıcaklıktaki fırında yaklaşık 10 dakika bekletilir. Fırından çıkarıp, oda sıcaklığına gelince kesilir.

Şerbeti ve sunum:

2,5 su bardağı toz şeker 
2,5 su bardağı su 
1 kaşık limon suyu

    Şerbet yapılır ve ılık haldeyken soğuk tatlı üzerine dökülür. Servisten önce 3 - 4 saat kadar buz dolabında bekletilir.

    
                             


     Dilimledikten sonra ve servisten önce fotoğraf çekmeyi unutmuşum. Yalnız fırında pişerken bir kabarması vardı  görmeniz lazım.

                                                                     

                                                          Sevgiyle Kalın... 











27 yorum:

  1. Kasımpatının enerjisini,tatlının nefasetini hissettim .99

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil
  2. Kasımpatînın özelliklerine sasırdım dogrusu ama benim bahcemdede vardir ve cok severim hersey bir bir sararirken onlar yüzünü gòsterir.Birde bu tatlinin uzerine yumurta karisimini dökmeden yapsak olurmu acaba tarifi aldm sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel şanslısın bahçede çiçek yetiştirebilmek gerçekten ayrıcalık oldu.
      mutfakta olmaz diye bir şey yoktur diye düşünürüm ben. tabi ki tam tarifindeki tadı vermez ama önemli olan kişisel damak tadıdır. denemeye değer.
      teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  3. Beautiful flowers!!
    Happy week.:*

    YanıtlaSil
  4. Çiçeklerin çok hoşuma gitti. Tatlının görüntüsü de harika. Eminim tadı da güzeldir. Eline sağlık canım. Afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadını büyük kızım ve ben çok sevdik. hem sütlü, hem şerbetli güzel bir lezzet.
      çok teşekkür ederim güzel yorumun için Fatmacığım. sevgiler...

      Sil
  5. Babaannem, rahmetli Selanik göçmeniydi, oranın bazı lezzetlerini hatırlıyorum onun ellerinden, ama bu tatlı hiç tanıdık gelmedi. Güzel görünüyor, tarif için de teşekkürler. Çiçeklerin de çok güzeller bu arada, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok eski bir tarif aslında. yazdığım gibi Atatürk'ün de sevdiği söyleniyor. denk gelmemiş olabilir canım.
      çiçeklerimi ben de çok güzel buluyorum her çiçek gibi. çok teşekkür ederim Esracığım. öpüyorum seni de kuzucuğu da.

      Sil
  6. KASIMPATILAR ÇOK GÜZEL:))BENDE ÇOK SEVERİM...BENİM GİBİ MAHSUNDUR AMA ETRAFINA NEŞE VERECEĞİ ZAMANI AYARLI:))AHH KOMŞU OLMAK LAZIMDI SENİNLE TATLI DELİSİYİM PENGUEN YÜRÜYÜŞÜM ONDAN:)))))...TAYİN İSTESENİZ BAK BİZİM DİYARLAR ÇOK ŞİFALIDIR:))) ELLERİNE SAĞLIK CANIM SEVGİLERİMLE MELEKLERİ ÖPÜYORUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim ablam. ne güzel olurdu gerçekten komşu olsak, bir fincan kahvenin hatırını birlikte paylaşsak. sevgi ve selamlarımla ablam, çok çok öpüyorum.

      Sil
  7. Çiçeklerin çok güzel Özlem'ciğim,apartman dairelerinde bir parçada olsa doğayı yaşatıyor değilmi.Tatlıda nefis gözüküyor ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle gerçekten Mehtap ablam, küçücük evlere kocaman doğayı sığdırmaya çalışıyoruz. yeşilin, çiçeğin her hali, azı çoğu hep mutluluk kaynağı. teşekkür ederim ablam, çok sevgiler...

      Sil
  8. Selanik Tatlısı ilginçmiş, denemek lazım, tarifini paylaştığınız için çok teşekkürler! Kasımpatı Türkiye'de 10 Kasım'la özdeşleşmiş olmasına rağmen çocukluğumdan bu yana hep sevmişimdir, sarı renk yağmurlu, karanlık, kasvetli kış günlerinde ortama canlılık ve neşe verir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok seviyorum, bize hüznü hatırlatmasına rağmen kasımpatıları. dediğiniz gibi kış ortamını güzelleştirmesinden olsa gerek. tatlıyı denerseniz beğeneceğinizi umuyorum. teşekkür ederim, sevgilerimle...

      Sil
  9. Atamız sevmişse bu tatlıyı vardır bir hikmeti notunu aldım en kısa sürede yapmaya çalışacağım ellerine sağlık, kasımpatılarda çok güzeller bakarken içim açıldı sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Meltemciğim güzel yorumun için. beğeneceğine inanıyorum canım tatlıyı. öpüyorum küçükleri sevgiler...

      Sil
  10. Beautiful flowers, and your kitchen looks really nice with your dish!
    Saludos desde Costa Rica.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Alexandra. çok çok sevgiler İstanbuldan...

      Sil
  11. Kasimpatilar cok güzel,Atâtürkün sevdigini bilmiyordum. Evde cicekleri görmek büyük bir mutluluk veriyor insana.Selanik tatlisini da hic yemedim,eminim güzêldir.Ellerinize saglik.Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simdi gördüm,blog listenize eklemissiniz tesekkür ederim.Bu jeste karsilik vermemek olmâz :)

      Sil
    2. kasımpatıları Atatürk ' ün çok sevdiğini hatta özellikle beyaz olanını çok seviyor diye biliyorum. tatlı güzel ben çok sevdim.
      ben de teşekkür ederim blog listenize eklediğiniz için. paylaşımlarımız paylaşıldıkça daha güzel . sevgiler...

      Sil
  12. kasımpatı bana hep 10 kasımı hatırlatır her rengine kokusuna hayranım ve çok severim mutfağına da ayrı yakışmış sevvgili Öce.Tatlında pek güzel görünüyor ama burda hareketsizlikten can simitlerim aldı başını gidiyor denemeye korktum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herhalde Atamızın da çok sevdiğinden olsa gerek bu çiçekleri ne zaman nerede görsek onu hatırlıyoruz. ve çok sevmemize rağmen, 10 kasımın hüznü çöküyor.
      neyse kış geçsin bahara doğru erir o simitler. sevgiler canım...

      Sil
  13. kasımpatılar muhteşem görünüyor ama ben gözümü tatlıdan alamıyorum.bir daha zayıf anlarıma denk gelmemesine çalışacağım sayfa ziyaretinin :)) şimdi okuyunca üzülürsün latife olsun diye yazıyorum ama görüntüsü çok iştah açıcııı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında yemek paylaşımlarımı yaparken bazen düşündüğüm oluyor.
      ben de yemek yayınlarına bakarken beğendiğim bir lezzet olduğunda evde uygun malzeme yoksa , yorgunsam veya açsam bir off çekiyorum :))
      çok teşekkür ederim arkadaşım. sevgiler...

      Sil